fibolek Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Jak w tytule rozładował się chyba do zera aku w czasie nie było możliwości wcześniejszego zatrzymania. Auto przełączyło na chwilę skrzynię automatyczną w tryb awaryjny następnie w normalny(P) i po krótkim sygnale dźwiękowym auto zgasło jednocześnie mocno hamując(blokada skrzyni).Czy uszkodziłem skrzynie automatyczną dodam że to "normalny" automat(nie TIP TRONIC)? Jechałem nie więcej jak 40 km/h Podpowiedzcie[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 21:52_________________________________________________ Akumulator rozładował się w czasie jazdy. Teraz się ładuje przez prostownik jutro sprawdzę alternator, ale chcę wiedzieć czy mogłem w dużym stopniu rozwalić skrzynię?[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 22:05_________________________________________________Teoretycznie silnik i skrzynia po prostu stanęły co skutkowało blokadą napędu(dość ostre hamowanie). Mam nadzieję że nie uszkodziłem skrzyni czy jakiegoś sterownika bo to trochę było hardcorowe, ale teoretyzując skrzynia w ostatniej fazie pracowała w trybie normal a wszystko padło(odłączyło się) bez prądu więc elektronika powinna tylko się wyłączyć(tylko teoretycznie). Mechanicznie nie wiem bez prądu włączyłem tryb P i napęd był zblokowany więc chyba nic bardzo strasznego się nie stało. Auto toczyło się(było pchane) na rybie skrzyni N i było ok. Z mojego punktu widzenia mojej pięknej zabrakło prądu i wszystko stanęło dość brutalnie. Pewnie rano się dowiem co i jak. Akumulator ładuje się ciągle a na prostowniku wskazanie 2 A od ponad 5 godzin więc chyba jest już po nim. Oby tylko mojej ślicznej niuni nic złego się nie stało. A Wy jak myślicie?[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 23:57_________________________________________________Wypowiedzcie się, podtrzymajcie na duchu...[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2011, 00:02_________________________________________________Skrzynia chodzi ok tylko została "zresetowana", auto (alternator) zaczęło ładować. ale uważam że zawiesiły się szczotki więc lepiej jutro pojadę do roboty autobusem, bo lepiej nie ryzykować. A po robocie wizyta u elektryka.
uris Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 Mi kiedyś też auto zgasło całkowicie jak jechałem około 30-40km/h odcięcie zapłonu z fiksowało i odcieło cały padł ,przetoczyłem się na P ileś tam metrów i nic się nie stało ,z tym że ja mam multitronica .
fibolek Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 Dzięki, już wiem że nic się nie stało bo sprawdziłem. W kompie tylko wyskoczył błąd typu "za małe napięcie" ale skasowałem i znowu prześwietliłem i jest ok. Wydaje mi się że jeśli w automacie zabraknie prądu to skrzynia ani sterownik nie zdąży się zepsuć bo już jest wyłączona i jest STOP. Aczkolwiek nie chciałbym aby coś podobnego mnie spotkało jeszcze raz nie wspominając o prędkościach rzędu 80- 1000km/h. Podobny błąd wyskoczył na centralnym zamku, i czymś jeszcze nie pamiętam ale po skasowaniu jest ok.Pozdrawiam i dziękuję. Ps Alternatory niby oryginalne nowe w kwotach 350- 450 to totalna made in china.Lepiej regenerować stary jak kupić chiński nowy.
mat-85 Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Nie zaświeciła Ci się kontrolka, ze jedziesz bez ładowania? Od tego ona jest żeby uniknąć takich akcji.
Arturoo Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 tryb awaryjny zabezpiecza przed uszkodzeniem Mi kiedyś też auto zgasło całkowicie jak jechałem około 30-40km/h odcięcie zapłonu z fiksowało i odcieło cały padł ,przetoczyłem się na P ileś tam metrów i nic się nie stało ,z tym że ja mam multitronica . na P :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się