cahe Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 Witam, Mam następujący problem... Mianowicie od jakiegoś czasu podczas jazdy, temperatura lubiła sobie rosnąć (według termometru na desce) ponad 90*C... Przeważnie utrzymywała sie koło 90*, ale czasem potrafiło pokazać, tak na oko, 100-105. Dzisiaj podczas jazdy do pracy poszła wskazówka dalej niż kiedykolwiek i włączyła się czerwona kontrolka ostrzegająca o przegrzaniu się silnika. Do pracy mam 20KM i nie jechałem jak ostatni wariat... raczej spokojna nazda do 3-4tyś, a potem toczenie się na wysokim biegu. Raz tylko ze skrzyżowania ruszyłem szybciej (1,2 do 5,5tyś) bo chciałem się wcisnąć z prawego pasa, który się kończył przed samochód po lewej. Co jest nie tak? Od czego zacząć sprawdzanie? Termostat? Wiatrak na chłodnicy? Płynu jest sporo... Wskazania temperatury raczej dobre, bo po odkręceniu korka buchął parą i zaczął sobie bulgotać dosyć żwawo... Pomocy!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 20 Lutego 2008 Opublikowano 20 Lutego 2008 ile ci pali? Masz problemy z odpalaniem silnika po dłuższym postoju? Sprawdzić błędy koniecznie i tak jak kolega wyżej napisał, sprawdzić temperaturę na klimie i Vagu.
Ronin Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Ja myśle, że nie ma czego się obawiać, po prostu kup nowy termostat i go wymień. W a4 chłodnica jest bardzo duża, toteż tutaj tylko może być brak właściwego obiegu. Przy zatarciu pompy wodnej, pasek by szlag trafił i wzrost temperatury byłby natychmiastowy, a u Ciebie to nie występuje, także naprawa powinna być prosta. Napisz co po wymianie termostatu. :th:
wachuss Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Dokładnie to termostat na 100% nie czekaj z wymianą to około 35zł polecam Vernet, po prostu Ci sie zamkną i płych chłodniczy krąży w małym obiegu nie przepływa przez chłodnice czyli nie jest chłodzony pozdrawiam
dominiks18 Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 mozesz wyciagnac termostat i zobaczyc czy sie bedzie przegrzewal,ja opisze moj przypadek takie same objawy jak twoje,w tym samym silniku: poszlo szprzeglo wiskotyczne ,co najprawdopodobniej doprowadzila do przegrzania silnika i wyrypania uszelki pod glowica!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się