Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czy 3.0 quattro to dobry wybór?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad zakupem audi a4 b6 3.0 quattro, auto ma przebieg ok180tys. skrzynie multitronic. Do auta napewno będę chciał założyć gaz pewnie prins-a. Prosiłbym o poradę odnośnie tego auta. wiem że są dwa oznaczenia silników, ale nie wiem czym się różnią. Prosiłbym o porady odnośnie awaryjności podzespołów, na co zwrócić uwagę przy zakupie oraz o ewentualne koszty awaryjnych części. Prosiłbym o nie pisanie odnośnie spalania, wiem że to auto będzie palić ok 15l, oraz kosztach rozrządu który wymienia się tylko raz. Prosiłbym również o nie usuwanie mojego tematu gdyż na forum znalazłem niewiele, a jak już to bardzo stare posty. Z góry dziękuję za wyrozumiałość i wszelkie cenne uwagi

Opublikowano

Multitronic porażka :thumbdown: Często się psuje i drogi w naprawie poza tym ogranicza możliwość zabawy zimą :naughty: Ciekawe jeszcze jak te 3.0 znoszą lpg :rolleyes: Co do osiągów takie 3.0 dostaje baty od podkręconego 1.8T :tongue4:

Opublikowano

Powiem tak, całe życie jeżdżę autami ok 120koni, więc myślę sobie jak kupie 220 i to jeszcze w q to i tak dupe będzie rozrywać. Poza tym nie jestem zwolennikiem zabawy przy aucie, tymbardziej w benzynie. Auto ma mi służyć do jazdy z rodziną na wakacje oraz jazda do pracy.

Opublikowano

Poczytaj sobie o multitronicu - może totalnej tragedii nie ma - ale nie jest tak niezawodna jak manual czy klasyczny automat.

A naprawy są drogie.

Reszta jak najbardziej OK dobry silnik trwały, mocny, niewysilony i z dobrym gazem też nie powinno być problemów.

Oczywiście ze wszystkimi cechami V6 czyli trochę spali szczególnie w mieście, rozrząd swoje kosztuje itd. Ale dźwięk i kultura pracy :good:

Opublikowano

Ten samochód ma tiptronik

FWD - multi

AWD - tip

Opublikowano

Tylko pamiętaj, że takie 3.0 w Q musi swoje kosztować żebyś nie naciął się na pseudo okazje i później pisał, że jesteś rozczarowany AUDI. Tutaj wszyscy przed zakupem szukają w Q ale mało tego jest bo każdy trzyma dla siebie :naughty: Mi nie udało się znaleść z Q :wallbash:

legenda:

Q- quattro :kox:

Opublikowano

A w jaki sposób można sprawdzić czy to jest tiptronic czy multitronic? Czy wizualnie jakoś się to różni? Czy tylko po rozkodowaniu Vinu? No i czy w quattro trzeba wymieniać olej lub co jeszcze trzeba robić i ile to kosztuje?

Opublikowano

Multotronic podczas przyśpieszania utrzymuje stałe obroty o tak:

a tiptronic to zwykły automat (słychać i widać na obrotomierzu jak zmienia biegi)

Co do quattro jest raczej bezobsługowe.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za cenne rady dla nowicjusza, mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy do a4 B6 można założyć przedni zderzak od b7? Tak żeby ten grill wyglądał jak od b7?

Opublikowano

też nie polecam ulepszać b6 w ten sposób....

3,0 to fajny motorek jest choć osobiście wolałbym go w manualu

Opublikowano

Brat miał 3,0 Q z tipem i bardzo fajnie to jeżdziło, miał załozony LPG i różnicy nie było PB/LPG. Zwróć uwage czy napewno jest Tip do przełączeniu na tipa powinno sie pojawic 5 biegów, multi ma 6. Sprawdz czy nie ma wycieków z mostu, w jakim stanie sa półosie tył oraz podpora wału.

Opublikowano

kuźwa ile razy wam można pisać, że jak jest Q to nie było i nie ma żadnego multi tylko TIP :wallbash:

[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2011, 17:51_________________________________________________ps: w B6 multi może mieć 6 jak i 7 "biegów"

Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc, ale automat mi uciekł, ale znajomy ma mi sprowadzić 3.0 Q w manualu, tak jak pisaliście, wiem już że w B6 są same w tiptronicu. Ale powiedzcie mi jeszcze tylko czy w tych autach nie ma się co przerażać przebiegiem ok 200tys? Ewentualnie co się potem może stać?

Opublikowano

Multitronic porażka :thumbdown: Często się psuje i drogi w naprawie poza tym ogranicza możliwość zabawy zimą :naughty: Ciekawe jeszcze jak te 3.0 znoszą lpg :rolleyes: Co do osiągów takie 3.0 dostaje baty od podkręconego 1.8T :tongue4:

Grześ, ale co się psuje, sprecyzuj proszę bo bardzo mnie ciekawi Twoja opinia :evil:

Silniki 3.0 220KM mają dobre opinie i tak samo dobrze znoszą gazownie jeśli jeśli nie zakładasz jakiejś kaszany :wink4:

Jeśli ten silnik to tylko w MANUALU bo będziesz tego żałować do końca życia :)

Spalanie i osiągi o wiele gorsze w automacie.

Opublikowano

kolego mam od pewnego czasu 3.0 Q w manualu i jest :naughty:

spalanie przy normalniej nodze 11-13 jak lubisz poszaleć 14-26 w mieście :tongue4:

miałem ośke 1.8T zrobione na 200KM i to nie jest to co V6 Q

a znalezc 1.8T Q to albo wysoka cena albo złomki do roboty

szukaj 3.0 w manualu

Opublikowano

Sama kultura pracy V6 Ci to wynagrodzi jeśli nie miałeś do czynienia z takim silnikiem wcześniej :naughty:

Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad zakupem audi a4 b6 3.0 quattro, auto ma przebieg ok180tys. skrzynie multitronic. ?????????

nie istnieje taki zestaw

jak masz multi a po filmie widac ze masz, to nie ma quattro

Opublikowano

Ok. Wiem że w Q nie ma multi, popełniłem błąd wynikający z niewiedzy. Jeżeli chodzi o automat to sprawa się ucięła, wyszła lipa i jej nie biorę. Ale w sobotę do mnie zjeżdża 3.0 Q w manualu tyle że ma 210tys przebiegu, tym trochę się martwię. A poza półosiami wałem i podporą wału na co mam zwrócić uwagę. Jeździłem golfem w v6, i radia tam nie słuchałem, tam się słuchało silnika, wrażenia z jazdy na pewną są niezapomniane, a dodatkowo legenda Quattro i zbliżająca się zima dodają dodatkowych emocji!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...