cool506 Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 Witam, zakladam nowy wątek bo moze komus sie to przyda i konkretniej bedzie znaleźć, mianowicie mam blad p0601 blad sumy kontrolnej sterownika, blad pamieci EPROM, i na benzynie mi to nie przeszkadzało, auto najprawdopodobniej jest po chipie i dlatego ten blad był, ale jak zalozylem gaz zaczely sie problemy wiec kupiłem nowy sterownik o takich samych numerach jak moj i moje pytanie brzmi: Jak podepne sterownik o identycznych numerach ori to co dalej musze zrobić.. Moje audi to automat multitronic, 1.8 T seryjnie 150 ps. [br]Dopisany: 15 Wrzesień 2011, 23:08_________________________________________________http://translate.google.pl/translate?prev=hp&hl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.ross-tech.com%2Fvag-com%2Fcars%2FImmo3-ecu-swapping.html&sl=en&tl=pl czy to sie mnie tyczy?? [br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 12:22_________________________________________________NIkt nie odpisał jeszcze?? Wiem ze musze zrobic kodowanie takie samo jak było na moim kompie, i adaptacje przepustnicy, ale co z tym immo napiszcie, czy w b6 trzeba odczytac pin? czy tak jak w b5 wartosc zero w immo sie wpisuje??? help [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2011, 10:11_________________________________________________
olo_3 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 ..... blad sumy kontrolnej sterownika, blad pamieci EPROM, i na benzynie mi to nie przeszkadzało ... ale jak zalozylem gaz zaczely sie problemy.......Jak podepne sterownik o identycznych numerach ori to co dalej musze zrobić.. tak wiec: nie chce cie martwic, ale sobie nie poradzisz skoro zadajesz takie pytania. sprawa nr. 1: sterowniki gazu podłącza sie pod "impuls" wtrysku - jesli gazwonik mowi ci ze jest inaczej to zmień go na innego, bo on nie wie co robi i/lub masz instalacje strasza od wegal (co raczej ne mozliwe do tego auta) wniosek z tego taki ze winna leży po stronie instalacji skoro na benz. było OK (co tez jakoś dziwnie brzmi zważywszy na problemy o jakich piszesz), należy tez się zastanowić czy aby chip tuning jest dostosowany do pracy z gazem - obawiam się w niedługim czasie wypalonych tłoków i kata, dopisane sterownika zaczynasz od adaptacji na kanale 50 (potrzebny ci pin z "nowego" sterownika i z licznika) tym sposobem przyuczysz sterownik silnika do reszty auta, w ster silnika zostanie przepisany nr vin z licznika, tym samym reszta instalacji będzie również działać (np: klima (po wyuczeniu immo - ale o tym później). w sterowniku zostają zapamiętane 2 nr vin jeden z twojego licznika 2 oryginalny (oba są do odczytania przez vas). potem musisz zrobić dopasowanie immo - na szczęście dla ciebie w twoim wypadku licznik zostaje ori wiec pójdzie gładko i bez wymiany transporderow (to juz się częściowo dopasuje po 50). dopiero teraz kodujesz sterownik (wcale nie powiedziane ze starym codirungiem - bo jaka pewność ze był dobry ??) potem dalsze adaptacje takie jak przepustnica .... na koniec kasujesz wszystkie błędy w innych sterownikach i zrobione wszelkie procedury masz na wiki piny da się wczytać przez obd zarówno z tacho jak i silnika (niestety nie byle czym, czyli kabelek z alledrogo za 120zeta nie da rady szczególnie jeśli tacho jest crypto - w przeciwnym razie poradzisz commanderem 1.4 made in china) dlatego podaj wersje softu licznika "RB4 Dxx" i datę produkcji
cool506 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 A wiec: Wczoraj wziąłem się za to i po jakiś trzech godzinach cieszyłem się sterownikiem bez błędu;) Zacząłem od zczytania czterocyfrowego kodu pin dla sterownika silnika tego ktory był w aucie <stary>-Potrzebujemy do tego Vag Commander - Nastepnie trzeba było takze zczytac i zapisac sobie nr identyfikacji immo ( wchodzimy w INSTRUMENT CLUSTER-> I i tutaj w polu EXTRA mamy nr Vin do ktorego przypisany jest sterownik oraz nr id. IMMO 14 cyfrowy-- zapisujemy to sobie na kartce) - teraz wkładamy Nowy sterownik silnika i takze czytamy czterocyfrowy kod pin Po zamontowaniu nowego sterownika i wlaczeniu zaplonu na desce powinien migac nam samochod z kluczem. Wchodzimy w "silnik" - nastepnie w "LOGIN-11" i tam wpisujemy nasz czterocyfrowy pin odczytany z NOWEGO sterownika poprzedzajac go zerem czyli np. jesli nasz nowy kod 1234 to wpisujemy 01234, naciskamy "do it" i powinien nam wyswietlic sie ze pin status ok. Nastepnie wchodzimy w "ADAPTACJA-10" tam wybieramy kanał 050, i wpisujemy kod PIN uzyskany ze starego sterownika.(takze poprzedzajac zerem) Po tych dwoch zabiegach Powinno wyswietlić sie ADAPTACJA OK. jesli tak to wchodzimy w "INSTRUMENT CLUSTER" i sprawdzamy w polu EXTRA czy nr identyfikacji immo zgadza sie z tym co spisalismy sobie na poczatku ze starego ster. silnika. Jezeli zgadza sie wylaczamy zapłon na ok. minute. Po tym wszystkim usuwamy wszystkie błedy np. klimatyzacja, skrzynia biegow itp. Robimy adaptacje przepustnicy i po wszystkim. Ogolnie nie jest to jakies skomplikowane - gorzej z demontazem komputera <śruby zapezpieczajace > dobra żaba i ktos do trzymania sterownika sztywno. jak znajde czas zrobie watek ZROB TO SAM bardziej czytelnie. Aha i najwazniejesze - auto rzeczywiscie było po jakims chipie, bo brakuje mi teraz troszke mocy, ale zobaczymy jak to bedzie mialo sie do spalania, bo tamten najprawdopodobniej miał wywalona mape i straszne wahania dawki paliwa, czasem palił mi od h.... ale to pomału ,sprawdze i za pare dni bede wiedzial......jak cos zrobi sie chip na tym nowym jakis [br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 11:12_________________________________________________ ..... blad sumy kontrolnej sterownika, blad pamieci EPROM, i na benzynie mi to nie przeszkadzało ... ale jak zalozylem gaz zaczely sie problemy.......Jak podepne sterownik o identycznych numerach ori to co dalej musze zrobić.. tak wiec: nie chce cie martwic, ale sobie nie poradzisz skoro zadajesz takie pytania dzieki za Wiare i za wskazowki ale troche to nie było tak jak napisales a przeczytałem to dzis dopiero, ale i tak dzieki. pomogła mi troche strona Ross techa
olo_3 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 nie ma sensu robić tego "czytelnie" wszystkie procedury są rozpisane na wiki oraz w elsa, a vas prowadzi za rączkę - adaptacja nowego/używanego sterownika (na k.50) jest również nie zmienna od 97 roku w całej grupie vag. nie wiem po co ci notować ci immo id ??? (jedyne co trzeba notować to 2 piny (nowy i stary) hipoteza ze w starym sterowniku silnika jest taki sam pin jest nieco blednę (choć nie do końca), ty musisz mieć pin ze "starego" tacho i "nowego" ecu) reszta idzie samoistnie. zezwolenie na strat poddane jest na kanałach 21-24 w liczniku, tam tez sprawdzasz czas blokad (k.24), również odpowiedz z silnika. VAGcommanderem (idzie to zrobić w inny sposób (dużo prostszy i szybszy) - ale o tym celowo nie pisze - bo grozi uwaleniem ecu i bez rozbierania i programatora i kopi zapasowej nie postawisz go na nogi. śruby zabezpieczające odkręca się na 2 sposoby: 1) teoretycznie należy podgrzać śruby samozrywale a następnie je odkręcić 2) praktycznie nacina się na nich rowek na śrubokręt (cieka tarcza lub dremelem). w twoim wypadku proponował bym jeszcze fleszować sterownik - by miał najnowszy soft - podaj dokładny nr i wersje softu zobaczę może mam do tego flasz (original Audi Flasz CD.2010) - tyle ze ta operacje ogarniesz jedynie VAS.
cool506 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 pozniej spisze sterownik i podam, tylko ze Vas nie mam ale moze ktos z kg mi pomoze, chcialbym teraz go podkrecic troche ale boje sie o tych tunerow na pomorzu nie wiedze nic konkretnego, a najgorzej jak sie przyzwyczaisz do wiekszej mocy a pozniej spada moze znasz jakiegos tuner dobrego? jeszcze raz dzieki
olo_3 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 nie znam - nie zajmuje się tuninngiem. mogę ci jedynie wysłać mapy do 1,8t 163ps i 192ps (oryginalne) silniki 150 do 180ps sa takie same, jedynie 190+ ma inny osprzęt (bez zmiany wtrysków, sprężarki i kilku drobiazgów nie zrobisz nic więcej niż 180ps - pomijając tunning czyli ingerencje w ori mape), wiec po wgraniu mapy będziesz miał 163ps oryginalnych ps. ale do tego tez potrzebny dobry kabel bo inaczej uwalisz ecu (np przeliczane sumy kontrolnej). wyślij mi na pw wszystkie dane nr ori ecu, datę i wersje softu, nr silnika, dokładna datę produkcji (wyczytana ze sterowników lub listy PR) a najlepiej wsad który odczytałeś z tego uszkodzonego ecu (wsad z eepromu - nie flash) sam sobie odczytam. jakiego masz commandera ?? (dokładna wersje, i czy china. 1.4 - 3.6 china nie ogarniesz tego ale 8.6 china już tak)
cool506 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 tu mam scrn z ecu nr fabryczny itp, nie wiem czy cos jeszcze potrzebujesz, a plik bin bede tez mial za pare min musze skoczyc po drugiego lapka, ale bin mam tylko ze starego kompa. [br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 17:24_________________________________________________jak bys mogl mi mail wyslac na Pw to mam juz ten plik bin
olo_3 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 poszło na email, nie zawsze mam czas odpisać niezwłocznie
the19game Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 (edytowane) Odkopię trochę temat, bo mam problem z immo. Mam AVJ z ecu przerobionym przez abt i chcę go zmienić na ecu z BEX (osprzęt już zmieniony). Następnie robię wszytko z instrukcją z rosstech oraz z tą z tego tematu. Wpisuję pin (ecu akceptuje), następnie adaptacja 050 i tu pojawia się problem. Po wpisaniu starego pinu na górze w tych 4 okienkach wyskakuje "Pin not ok", klikam save mimo to. Następnie sprawdzam vin i id (zgadzają się). Zapłon off na 1-2min. Włączam i immo dalej blokuje zapłon... Ktoś to przerabiał? Dodam jeszcze, że wchodząc w 01-engine nie ma okienka LOGIN-11 tylko Coding II-11 Edytowane 20 Maja 2017 przez the19game
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się