Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Kolorowy FIS - wyświetlanie "swoich" danych


olo_3

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

przerabiał już ktoś temat jak zmusić tacho do wyświetlania zewnętrznych danych ? (b6 2003r kwp2000/can)

a dokładniej chce zrobić układ na zew. uC który wyświetli mi klika gadżetów na lcd (np: logo powitalne, info ciśnieniu doładowania, temperaturę oleju, etc...) , kwestia oczywista jest ze trzeba będzie puścić to po magistrali CAN napędu, tylko jaka jest procedura przejęcia LCD przez uradzenie zewnętrze i w jakim stopniu ?

oczywiście problemy narosną - ale na początek trzeba wyświetlić choćby "hello word" (w grę wchodzą tylko kolorowe FIS) - zima przed nami coś trzeba robić w wolnych chwilach .

zakonspirowało mnie to:

http://www.zzottel.de/index.php/de/car/fis-control

gdyby ktoś chciał się przełączyć do zabawy zapraszam, na pewno będzie łatwiej, szybciej, mile widziana (wprost konieczna) znajomość podstaw elektroniki, el. cyfrowej, eagla i bascoma projekt trzeba będzie oprzeć o coś z CAN-AVR (np. at90can, 8bit) szczegóły dobierze się po założeniu wymagań, pewne tylko to, ze trzeba wykorzystać can - to da możliwość szybkiej implementacji w całej grupie vaga po canie, oraz niemal dowolnemu miejscu montażu (przynajmniej tak powinno być) ponadto przyszłościowo można zbierać info z innych ecu, na wstępie jeszcze podłączył bym przycisk start/stop zostawiając umyślnie mechaniczna blokadę i ori immo z przeznaczaniem prototypu do B6 (taki model posiadam, ponadto kilka tacho i rożnych ecu do testów na stole)

ot niby proste

:polew::mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już był na forum podobny temat. Coś tam było chyba o temperaturze oleju na FIS-sie czy coś takiego. Nie pamiętam gdzie, musisz poszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tu bardzie idzie o stworzenie własnego " bord komputera" który wyświetli to co chcemy, na ori lcd, np: nie można odpalić auta ponieważ sprzęgło nie wciśnięte (w przypadku guzika start-stop)

ps,

schematy z rs4 to nie problem są w elsie - ale to nie daje budowy ramki transmisji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

No właśnie w linku jest wersja b5 gdzie fis był obsługiwany przez I2C, schemat jest zbedny, bardziej przydałaby się mapa sieci dla tego samochodu i tu pojawia się problem, bo raczej panowie z Audi nie będą chcieli się podzielić, druga sprawa to że w B6 diagnostyka leci po KLine więc potrzeba by się podłączyć w to miejsce i dopiero odczytywać ciekawe informacje - a co do LCD, niestety ja mam czerwony, do którego jest się relatywnie łatwo dostać z poziomu CAN'a i jest to dość powszechnie opisane (głównie za miedzą) ale niestety do użytku są jedynie 2 górne wiersze i to w trybie alfanumerycznym.

Jakbym się na coś podobnego zamachiwał to bym wpiął się między urządzenie które coś tam obrazuje, a Kombi i sniffował jakimś CAN toolem, a później próbował wysyłać coś podobnego - ale jest spora szansa że i tak to guzik da bo większość info będzie zaszyta w Kombi - a z peryferiów śmiga 1-2 wiadomości statusowe.

co do procesora, nie wiem czy nie lepiej użyć czegoś z nowszych uC jak atmel to proponuje ATMega16/32/64M1 łatwo dostępne dużo mniej ciapek (po co wam aż 64? skoro potrzebne jest 5? ) debugwire i beznadziejnie prosta obsługa CAN'a (realizowałem na tym już projekt przelotki CAN<->LIN)

co do start/stop - nie bardzo wyobrażam sobie co to by robić miało - rozwiń proszę.

Ogólnie może i ot proste, ale bez informacji jak się dostać do FIS'a marne szanse na powodzenie w B6 większość modułów zasilana jest po stacyjce co nieco ułatwia sprawę ale gdzieś czytałem, że do Kombi urządzenia logują się używając procedur token-ring czy jakoś tak ogólnie też project specyfi

Kibicuję, jak coś mogę odrobinę pomóc, ale raczej nie sądzę, żeby coś z tego było sorki.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego SGX wszystkie info miedzy sterownikami w b6 są wymieniane jednym z 3 can'ow, linia k+l (kwp2k, mowa o 2003r) służy jedynie do diagnozy, Twoja wypowiedz wprowadza ludzi w błąd - owszem po kwp2000 można by odczytać również dane, ale can jest wielokrotnie szybszy i prostrzy w obsłudze ponadto ramki są rozpisane w necie od lat, twoja wiedza o "peryferiach" - jak nazwałeś sterownik podłączone do "napędu" czy "komfortu" (rodzaje CAN) jest rowie mierna, zastanów się przez chwile co wypisujesz

reszty nie skomentuje szkoda czasu na pisanie pustych postów....

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

wybacz ale wyprodukowałeś offtopic, mimo wszystko dziękuje za udział w dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego SGX wszystkie info miedzy sterownikami w b6 są wymieniane jednym z 3 can'ow, linia k+l (kwp2k, mowa o 2003r) służy jedynie do diagnozy, Twoja wypowiedz wprowadza ludzi w błąd - owszem po kwp2000 można by odczytać również dane, ale can jest wielokrotnie szybszy i prostrzy w obsłudze ponadto ramki są rozpisane w necie od lat, twoja wiedza o "peryferiach" - jak nazwałeś sterownik podłączone do "napędu" czy "komfortu" (rodzaje CAN) jest rowie mierna, zastanów się przez chwile co wypisujesz

sory ale wydaje mi się, że nie wiesz o czym piszesz... co z tego, że masz specyfikację protokołu CAN - przecież to standard więc miałby być chroniony i ukrywany (?) Jedziesz chłopaka a sam nawet nie wiesz w czym jest problem by osiągnąć to co chcesz...

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

tak jak wcześniej zostało to napisane - co to miałoby robić? braciszek zrobił w swojej Hondzie - wkładasz kluczyk... przekręcasz.... i naciskasz przycisk START - autko zapala..... tym samym przyciskiem gasisz autko tylko jak dla mnie pomysł trochę bez sensu bo jeżeli już to wywalić całą stacyjkę.... tylko wtedy powstają schody..... a co z IMMO? oczywiście wszystko się da rozwiązać i ogarnąć tylko pytanie czy to nie jest przypadkiem rzeźbienie w gówniee...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie (topik) zrozumiale jest jedynie dla kogoś kto posiada wiedzę z zakresu elektroniki cyfrowej, kilka razy pytałem o ramkę do zapisu na lcd - do tego właściwie powinna sie sprowadzić dyskusja, zobacz ile padło wypowiedzi, dalej stoimy na biciu piany i udowadnianiu kto posiada większa wiedzę od innego...

jeżeli chcesz wywalić cala stacyjkę - to jest do zrobienia na wiele sposobów - trzeba założyć blokada elektryczna (i np. kessy ) należy odblokować ja przez impuls z komfortu przy otwarciu dziwi przez pilota (co jest wiele łatwiejszym i również bezpiecznym rozwiązaniem módl komfortu nie tak łatwo oszukać otwarcie mechanicznie nie rozłączy blokady - choć abritus72 sprzedaje odpowiednie wynalazki do obejścia tego) - rozwiązań bez końca... ale to temat do późniejszej dyskusji

ja mam jednak kaprys zostawić blokadę mechaniczna, w mojej ocenie daje w tym modelu większe bezpieczeństwo.

jeżeli uważasz ze specyfikacje protokołów transmisji lezą na każdym serwerze to również jesteś w błędzie.

czy to rzeźbienie w g... - nie wiem, dla jednych tak dla innych nie, dla jednych szczytem jest podłączenie ori czujnika deszczu, dla innych to codzienność.... jak już gdzieś napisałem zima za pasem to nie jest projekt na jeden wieczór, i wierz mi wcale nie jest to wyjątkowo ciężkie zadanie w w miarę ewolucji projektu daje nie ograniczone możliwości.

uwierz mi na słowo ze wiem co pisze, wiem jak to działa i jak jest zbudowane ... ale oczywiście szanuje twoje poglądy, dlatego masz prawo twierdzić ze nie wiem co pisze.

teraz nieco w temacie:

kolega wrclaguna pokazał filmik jakiego "kenny" który to do obsługi środkowej części lcd symulował przez uC nawigacje w skorćcie pisząc tacho myśli ze wyświetla info z navi - takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje mnie ponieważ wyklucza z użycia przyciski do navi zlokalizowane przy ręcznym no i oczywiście musi być w systemie widoczny jako navi by nawiazc komunikacje 2-stronna dlatego auta wyposażone w fabryczna navi nie będą działać prawidłowo z takim rozwiązaniem, tak czy owak zawsze jest to jakiś pomysł.

szukamy dalej....

moja idea polega na tym żeby rozpoznać protokół dostępu do lcd - reszta to zwykły zapis do sterownika lcd - trzeba na początek wpiąć się w can i podglądnąć co wysyła navi może się okazać ze dostaniemy gotowa ramkę dostępu do lcd, dalej wystarczy tylko dokumentacja do sterownika lcd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego SGX wszystkie info miedzy sterownikami w b6 są wymieniane jednym z 3 can'ow, linia k+l (kwp2k, mowa o 2003r) służy jedynie do diagnozy, Twoja wypowiedz wprowadza ludzi w błąd - owszem po kwp2000 można by odczytać również dane, ale can jest wielokrotnie szybszy i prostrzy w obsłudze ponadto ramki są rozpisane w necie od lat, twoja wiedza o "peryferiach" - jak nazwałeś sterownik podłączone do "napędu" czy "komfortu" (rodzaje CAN) jest rowie mierna, zastanów się przez chwile co wypisujesz

reszty nie skomentuje szkoda czasu na pisanie pustych postów....

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

wybacz ale wyprodukowałeś offtopic, mimo wszystko dziękuje za udział w dyskusji.

No widze że trafiłem na pana wszystkowiedzącego :hi:

To żeby nie robić dużego OT tylko takie dwie uwagi:

1. Skoro jesteś taki za***isty to wklej tu rozpiske z CAN'a, skoro jest opisane w necie od lat to chyba nie będzie problemu, a chętnie bym się dowiedział co wysyła LWI do MCE pozatym chętnie się dowiem, gdzie jest info o sile hamowania - dla takiego mistrzunia to chyba nie problem?

Przyjacielu, ty nawet nie wiesz na jakim ID lecą dane do LCD, a od razu torpedujesz pomysł dostania się do ECU przez KLine

2.

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

:sick3: - jak to szło - mierny pomysł chcesz rozwiązań BMW to może lepiej się przesiąść

no cóż podtrzymam, to co pisałem wcześniej kibicuje, ale nic z tego nie będzie ani na przyszłą wiosnę ani na kolejne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego SGX wszystkie info miedzy sterownikami w b6 są wymieniane jednym z 3 can'ow, linia k+l (kwp2k, mowa o 2003r) służy jedynie do diagnozy, Twoja wypowiedz wprowadza ludzi w błąd - owszem po kwp2000 można by odczytać również dane, ale can jest wielokrotnie szybszy i prostrzy w obsłudze ponadto ramki są rozpisane w necie od lat, twoja wiedza o "peryferiach" - jak nazwałeś sterownik podłączone do "napędu" czy "komfortu" (rodzaje CAN) jest rowie mierna, zastanów się przez chwile co wypisujesz

reszty nie skomentuje szkoda czasu na pisanie pustych postów....

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

wybacz ale wyprodukowałeś offtopic, mimo wszystko dziękuje za udział w dyskusji.

No widze że trafiłem na pana wszystkowiedzącego :hi:

To żeby nie robić dużego OT tylko takie dwie uwagi:

1. Skoro jesteś taki za***isty to wklej tu rozpiske z CAN'a, skoro jest opisane w necie od lat to chyba nie będzie problemu, a chętnie bym się dowiedział co wysyła LWI do MCE pozatym chętnie się dowiem, gdzie jest info o sile hamowania - dla takiego mistrzunia to chyba nie problem?

Przyjacielu, ty nawet nie wiesz na jakim ID lecą dane do LCD, a od razu torpedujesz pomysł dostania się do ECU przez KLine

2.

star/stop - pooglądaj dla przykładu jak to wygląda w bwm e63 - reszta opisana w 1 wątku

:sick3: - jak to szło - mierny pomysł chcesz rozwiązań BMW to może lepiej się przesiąść

no cóż podtrzymam, to co pisałem wcześniej kibicuje, ale nic z tego nie będzie ani na przyszłą wiosnę ani na kolejne

Nie musisz od razu obrażać, tyko dlatego ze napisał co napisał. Wykaz się lepiej wiedza :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego SGX sugeruje lekcje czytanie ze zrozumieniem - to wpłynie Ci na korzyść - uprzejmie Cie informuje ze dodaje Twoja osobę bo "ignorowanych", co za tym idzie nie produkuj się ze swoim bezpodstawnym jadem ponieważ zwyczajnie nie będę widział Twoich nic nie wnoszących wypowiedzi.

Niestety internet niesie za sobą pewne nieudogodnienia, chcą nie chcąc muszę tolerować osoby podobne do Ciebie.

co do star/stop z bmw to należy jedynie wykorzystać sam guzik ponieważ jest estetycznie wykonany zajmuje nie wiele miejsca i wejdzie do tapicerki z a4 - ale zapewne kolega wie lepiej.

Na zakończenie naszej korespondencji podpowiadam Ci ze wartość siły hamowania odczytach w kanałach pomiarowych w abs - wartości podane w [bar] - reszty musisz się sam nauczyć, długa droga przed Toba - szczególnie z takim charakterem i barkiem elementarnej wiedzy.

----------------------------------------

w temacie:

kilaka bardzo przydatnych informacji znajduje się tutaj:

http://www.canhack.de/

http://www.mikrocontroller.net/

http://martinsuniverse.de/index.html

http://www.blafusel.de/index.html

http://martinsuniverse.de/projekte/audiohplayer/fiszeichen.html

http://www.canhack.de/viewtopic.php?t=988

http://www.canhack.de/viewtopic.php?t=91&highlight=audi+fis

http://www.canhack.de/viewtopic.php?t=987&highlight=audi+fis

http://de.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network

http://www.blafusel.de/obd/vag_kw2000.html

nie wiedzę możliwości dodawana załączników - a szkoda bo dodał był kilka opisów protokołów komunikacyjnych w .pdf (m/n can Bosch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy temat. A czy ktoś dysponuje schematem licznika? interesuje mnie na jakim scalaku zrealizowana jest obsługa wyświetlacza. Może łatwiej będzie sprawdzić jak jest realizowana obsługa wyświetlacza.(chodzi mi konkretnie np o zapalanie piksela itp) i wpiąć się w liczniku bezpośrednio przed wyświetlaczem. Będziemy mieli wtedy dostęp do całego wyświetlacza, niestety wadą takiego rozwiązania jest rzeżba licznika. Czy ktoś ma zdjęcia wnętrza licznika? bo na schemat elektryczny niema co liczyć. Ale po oznaczeniach na scalacha da sie juz dużo zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi się problem,

obsługa wyświetlacza zaimplementowana jest uC - schemat tacho prawie nie osiągalny - na pcb nie ma osobnego sterownika matrycy lcd w takim wypadku trzeba rozebrać samo lcd może ma wbudowany driver (sadząc po ilości wyprowadzeń na taśmie nawet musi mieć) - wtedy można by przejąć cały - niestety w takim wypadku nie będą jednocześnie działać oryginalne komunikaty i "własne" - wiec raczej tez maliny

mam 2 liczniki na stole jedno mono drugie color - tyle ze w kolorze musiałem wkleić lcd na klej i to komplikuje nieco jego rozbiórkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz od razu obrażać, tyko dlatego ze napisał co napisał. Wykaz się lepiej wiedza :hi:

Hmm... i kto tu kogo obraża?

kolego SGX sugeruje lekcje czytanie ze zrozumieniem - to wpłynie Ci na korzyść - uprzejmie Cie informuje ze dodaje Twoja osobę bo "ignorowanych", co za tym idzie nie produkuj się ze swoim bezpodstawnym jadem ponieważ zwyczajnie nie będę widział Twoich nic nie wnoszących wypowiedzi.

Niestety internet niesie za sobą pewne nieudogodnienia, chcą nie chcąc muszę tolerować osoby podobne do Ciebie.

:OMG:

Zupełnie nie rozumiem dlaczego pierwszy post w żaden sposób nikogo nie obrażał podałem pomysł i to, że niestety mała jest na to szansa bez bardzo konkretnych danych których jak już udowodniłeś po prostu nie masz ( i raczej wątpie żeby ktoś tu wiedział chyba że pracuje do Audi choćby pośrednio)

drugi był utrzymany w podobnym Tobie tonie.

co do star/stop z bmw to należy jedynie wykorzystać sam guzik ponieważ jest estetycznie wykonany zajmuje nie wiele miejsca i wejdzie do tapicerki z a4 - ale zapewne kolega wie lepiej.

jak to mówią, wolnoć Tomku w swoim domku

Na zakończenie naszej korespondencji podpowiadam Ci ze wartość siły hamowania odczytach w kanałach pomiarowych w abs - wartości podane w [bar] - reszty musisz się sam nauczyć, długa droga przed Toba - szczególnie z takim charakterem i barkiem elementarnej wiedzy.

No to faktycznie jest mega pomocne, nie o to pytałem, ale widać kolega nie wiem gdzie na CAN'ie lecą te dane więc sugeruje połączenie via KLine - niestety diagnostyka w ABS nie działa jak samochód jedzie - kwestia bezpieczeństwa - przynajmniej w B5

- gość player robił w oparciu o czerwony FIS
wątek zakończył się 1,5 roku temu niezbyt pomyślnie
Istna kopalnia wiedzy z 2006roku :good:

Chyba jedyny cokolwiek interesujący link

No faktycznie te dwa linki powyżej mają wiele z tematem wspolnego, generalny opis CAN'a oraz hmm KWP2000? ponoć nie tędy droga? po cholere ten link?

To może coś merytorycznego żeby zbyt dużego OT nie robić,

Nie wiem jak jest w starych konstrukcjach typu B6, ale w nowej platformie MQB info o ciśnieniu doładowania i ciśnieniu oleju wysyłane są w ramce Motor_04 ID:0x107, DLC:8, Cycle time: 20ms

ciśnienie oleju 1 bajt długości start 2 bajt w msg, mnożnik 0.04 max wartość 10bar

ciśnienie doładowania 9bitów długości lsb na bajcie 4 (najstarszy bit) plus cały bajt piąty mnożnik 0.01 max 5.1Bar

Oba w standardzie Intel

Jak już wpsomniałem na początku

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2 liczniki na stole jedno mono drugie color - tyle ze w kolorze musiałem wkleić lcd na klej i to komplikuje nieco jego rozbiórkę.

Na klej tzn? miałes problem z brakującymi liniami na wyświetlaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...