Wujek141 Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja ździrka ciężko odpala na zimnym silniku ( trzeba ze 2-3 razy pokręcić ). Przykładowo : Jestem w pracy na nocce, auto stoi na stacji od 19 do 7 nie ruszane. Rano przychodze, według fisa na dworze jest 4-5 st. a mi świece świecą ułamek sekundy, gasna i tak się to kończy. W kompie nie było żadnego błędu. No i przy przygazowaniu leci taki czarno-szary dymek. Nie są to kłęby dymu jak ze starego pieca, po prostu dymek. Czym to jest spowodowane ? Dodam, że czasem ją przegonie, normalnie się rozpędza, ładnie łapie wysokie obroty, turbo świszcze aż miło. Spalania też nie zauważyłem zwiększonego ( 560 km na połowie baku, zatankowane do pełna, trasa mieszana). Nie wiem czy to ma znaczenie, ale wymieniałem wężyki przelewowe z wtrysków bo lało się już litrami. Czekam na pomysły, sugestie, uwagi i pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam serdecznie
grn Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 może świece żarowe, brałeś to pod uwagę?
przemek4net Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Czekam na pomysły, sugestie, uwagi i pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam serdecznie wersja "waniowa" (omijamy temat zlacza diagnostycznego) Sciagnac oslone plastkikowa silnika, posciagac fajki (ciezko schodza) ze swiec zarowych i miernikiem elektronicznym z marketu czy allegro (chyba z 15pln) sprawdzic rezystancje na swiecach - przez google sobie wyszukaj jaka ma byc.... dla wersji max-Wania moge polecic podlaczanie plusa do swiecy i sprawdzanie czy ostro sie iskrzy (ale padaczkowate swiece moga grzac tylko ze slabo) => swiece wykreca sie b. ostroznie bo latwo urwac (dokreca sie takze ostroznie - sprawdz jakim momentem) jezeli problemy z zapalaniem tez beda gdy auto stoi w garazu czy na sloncu to warto sprawdzic czy sie nie zapowietrza (czy nie leci w momencie rozruchu przez weze zmasowany atak powietrza (czasem wina to nieszczelnosc na f paliwa - uwaga przez zapowitrzeniem vp44!!!! - odkrecajac jakby co filtr zaloz zaciski na weze by paliwo sie nie cofalo i przy 1wszym rozruchu nie dac d... i nie doprowadzic do zgasniecia silnika) Gdy srodki waniowe nie wyjasnia sprawy to trzeba zaopatrzec sie w kabelek i zrobic diagnostyke (uwaga: Wania powie, ze "przeciez nie mam bledow" a nie-Wania powie: zrobilem logi... - logi zamiescic tu w "dzial diagnostyka vag-com' ale takze polecam audi klub polska/tu tez znajdziesz w watku podpietym o co chodzi z tym logowaniem/) Pozdrawiam, Przemek
Wujek141 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 Oo Przemek jak konkretnie Kabelek mam, ale obecnie pożyczyłem kumplowi i nie mam jak zerknąć. A to odpalanie rano mnie tak wku***a że to przechodzi ludzkie pojęcie. Czasem dłuuugo go pokręce i zapali. Czasem trzeba kilka razy. No i ta kontrolka od świec która świeci się pół sekundy...
Seski Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 hmm ja mam co prawada 1,9 ale z 4 padniętymi świecami na trup odpalał (ciężko bo cięzko ale za pierwszym razem) przy -18st. C więc może sprawdź jeszcze aku czy nie powinieneś go podładować lub wymienić
Wujek141 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Mam nowe obserwacje ... ( Aku swoją drogą bo przez alterzłom mi się 2 razy rozładował do zera ) Ale godzinkę temu odpalam ździrsko przed powrotem do domu z pracy, gadam z koleżankami z pracy, po chwili obracam się a pod fajami od wydechu tak jakby wilgotny punkt ( idealnie było widać na kostce brukowej ) no i do tego dochodził biały dym. Tak, koledzy, dym, nie dymek. Koleżanka musiała się "zwiatrować" bo ją głowa zaczęła boleć. Co dziwne, otwieram mache a pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego są takie białe naloty na króćcu. Ale ku*wa ! Płynu ani oleju nie ubywa ! Pod wlewem oleju i bagnecie nie ma margaryny ! :wallbash: Powiedzcie koledzy co jest grane bo albo ja jestem głupi albo ... nie będę dokańczać. Dziś odzyskam swojego Vaga więc popatrzę co tam się dzieje... Dziękuje za podpowiedzi i zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Pozdrawiam
Gość Damian A4 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Wtryski Ci leją albo pompa się kończy
przemek4net Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 twoj stary piernik capi jak jest zimny bo to stary piernik (tak juz jest jak silnik prosto sterowany, kat zimny itp). Bez sprawdzenia swiec omomierzem oraz bez logow moge Ciebie jedynie do wrozki odeslac (dla jasnosci) Sprawdz ladowanie (napiecie)przy okazji jak dorobisz sie miernika z allegro za 15zyla...jak na wolnych bedzie oscylowalo w okolicach ledwo 13-13 z malutkim haczykiem to weryfikacji dalbym tez aku Pozdrawiam, Przemek
Wujek141 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Spalanie w normie to jak mają mi lać wtryski ? Są jeszcze jakieś objawy początku końca pompy?
kubson Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 A pro po białego dymu, jak jedziesz i sie zatrzymujesz na światłach nie widzisz w lusterkach wtedy białego dymu ?
Wujek141 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Aku tak jak mówię swoją drogą... Ale teraz mnie zaciekawił inspektor z tymi wtryskami i vp. wk***ia mnie to auto już. Dziś zauważyłem, że płynu jest około minimum a było max jakieś ok. 4 tyś km temu. Ale płynu chyba ma prawo trochę ubyć. Więc ja już nie wiem co jest grane. To kopcenie, na zimno na biało, jak ciepły to tak trochę na ciemno-szaro... :wallbash:[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2011, 18:50_________________________________________________Kubson - Nie widać na światłach białego dymu jak stoję ( pod warunkiem że się motor rozgrzeje ).
dworzak Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Kolego nie wiem jak u innych użytkowników 2,5TDI ale u mnie (mam to auto od 4lat) gdy tylko temperatura spadnie poniżej 10 stopni oraz gdy występuje duża wilgotności powietrza (szyby pokryte rosą) też z rury wydechowej leci biały dym więc wydaje mi się to normalne. Miałem już kilka aut i w każdym z nich za każdym razem gdy występowały takie czynniki (temp. spadała poniżej 10 stopni + duża wilgotność)z rury wydechowej leciał biały dym. Co do zapalania się świec żarowych to wydaje mi się (choć nie jestem pewny), że świece żarowe zapalają się (grzeją) dopiero gdy temp. spadnie poniżej 5 stopni.
franek84 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Kolego jak go rano kręcisz to nie patrz na kontrolke bo ona ci nic nie powie - świeczki są sterowane przekaźnikiem i to on musi rozłączyć prąd-wtedy świeczki nie sa dopiero grzane mi przy ok +5C grzeje ok 3-4 sek i po odpaleniu ponownie przekaźnik podaje prąd na świeczki na jakieś 4 sek . jak przekręcisz kluczyk wyłącz radio itp i sie wsluchaj az usłyszysz takie pstryknięcie wtedy możesz odpalać po odpaleniu powinieneś zaobserwować podobna sytuację ale tu raczej po spadku obrotów. jak nie pstryka -może być własnie przekaźnik do wymiany. pozdrawiam
Wujek141 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Dworzak - w sumie zgadzałoby się. W pracy nieopodal mam jezioro, wiecznie tam się paruje itd. Ale w takim razie dlaczego ciężko odpala i na ciepłym kopci na czarno ? Bo tamto dymienie na biało wyjaśniliśmy. Franek - zawsze czekam na pstryknięcie.
dworzak Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Czy to kopcenie jest ciągłe czy tylko gdy dodajesz mocno gazu? Bo jeśli występuje tylko gdy dodajesz mocno gazu to normalne, że troszkę Ci zakopci. Jeśli jednak występuje podczas normalnej jazdy to coś jest nie tak np. wtrysk leje, turbina pada itp. Co do ciężkiego odpalania to może to być źle ustawiony kąt wtrysku - musisz ewidentnie podpiąć vaga i sprawdzić.
Arturoo Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Spalanie w normie to jak mają mi lać wtryski ? Są jeszcze jakieś objawy początku końca pompy? źle pali ciepły motor
Wujek141 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Kopcenie pojawia się w chwili, kiedy zapalę motor. Chwilkę pokopci i przestanie. ( motor ciepły. ) Jak np na postoju na luzie dodam gazu tak około 1600 obr/min wtedy czarnego trochę puści ale nie wiele. Jakbym mógł prosić was - kto zna dawkę paliwa w tym motorze, bardzo bym prosił o podanie tej wartości. I jak zrobić te logi? W vagu w miarę obeznany jestem ale jak zrobić te logi to nie wiem No i jak też sprawdzić ten kąt wtrysku?
dworzak Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Kolego dział diagnostyka http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 tu wszystko jest bardzo dokładnie napisane co i jak
Wujek141 Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 Arturo, mi właśnie idealnie pali ciepły motor. Właśnie mykam podłączyć ździrsko pod kompa. Zobaczymy...
Arturoo Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 To pisz co na vagu wyjdzie ,moja furka też stoi akurat na warsztacie ,jutro będę wiedział co dolega mojek V6'tce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się