Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prawidłowe ustawienie wału korbowego podczas wymiany rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przebrnołem przez wszystkie watki dotyczące AFN i rozrządu i znalazłem dwie wersje otóz:

Jak powinien byc prawidłowo ustawiony wał korbowy podczas wymiany rozrządu ? na kole zamachowym jest wybite "0" i kawałek dalej znak " -- " zakładając że stoimy twarzą w kierunku przedniej szyby to czy przy prawej krawędzi otworu powinno znajdować się "--" czy może "0" ?

Dwa wątki z których mozna wyciągnąć różne wnioski:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10630.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17530.0

Opublikowano

Kreska ma sie schowac jesli kolo kreci sie w prawo patrzac twarza na przod samochodu, wtedy 0 bedzie widoczne.

Opublikowano

Kreska ma sie schowac jesli kolo kreci sie w prawo patrzac twarza na przod samochodu, wtedy 0 bedzie widoczne.

czyli?

kręce wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przez okienko "przechodzi" kreska chowie sie i w momencie jak pojawia sie zero to zatrzymuje wał? ale czy to zero ma być w środku okienka czy może z jego lewej lub prawej strony

Przepraszam że tak dociekliwie ale widze że nie tylko ja mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia wału a tym silniku :embarrassed:

Opublikowano

Jak tylko kreska Ci sie schowa z prawej strony to masz juz ustawione.

Wtedy tez jest widoczne 0

Opublikowano

:notworthy: tego mi było potrzeba

Czyli wał juz wiemy jak ustawić, teraz jeszcze pytanie czy podczas napinania paska rozrządu koło pompy wtryskowej powinno byc zablokowane czy moze blokade trzeba zdjąć a pozostawic tylko tą na wałku rozrządu, który podczas napinania powinien mieć obluzowane koło które po całej operacji napinania dokręcamy?.

Opublikowano

Wiec tak ustawiasz na znak na kole zamachowym, wtedy musi Ci wejsc bloka na pompie, pozniej odpowiednio liniaj na walku ustawiasz.

Po co luzowac kolo walka??

Bez luzowania i wyciagania jakich kolwiek blokad zakladasz pasek i po sprawie.

Sprawdzasz obracajac walem, czy aby wszystko oki i jesli tak to burzysz furaka i po sprawie.

Dodam, ze powinno sie wymienic srube na wale, ktora nei jest droga, a takze jak wymienisz kolo zebate tez nie zaszkodzi.

Opublikowano

Wiec tak ustawiasz na znak na kole zamachowym, wtedy musi Ci wejsc bloka na pompie, pozniej odpowiednio liniaj na walku ustawiasz.

Po co luzowac kolo walka??

Bez luzowania i wyciagania jakich kolwiek blokad zakladasz pasek i po sprawie.

Sprawdzasz obracajac walem, czy aby wszystko oki i jesli tak to burzysz furaka i po sprawie.

Dodam, ze powinno sie wymienic srube na wale, ktora nei jest droga, a takze jak wymienisz kolo zebate tez nie zaszkodzi.

a więc koło wałka rozrządu luzować po to rzeby wałek rozrządu był odpowiednio ustawiony w stosunku do wału korbowego, a napinamy pasek z wyjeta blokada pompy wtryskowej po to by podczas napinania część paska miedzy pompą a wałem mogła sie takze swobodnie napiać i to ma zapewnić własnie swobodny obrót koła pompy a nie wału w przypadku pozostawionej blokady

Opublikowano

Jak czytam te opisy to zaczynam rozumieć dlaczego tyle aut trafia na poprawki po wymianie rozrządu. Nie będę opisywał procedury wymiany paska bo to można znaleźć np w Auto Dacie. Jedna sprawa pod rozwagę; skoro tolerancja ustawienia statycznego kąta wtrysku to 0,02mm, to cała operacja musi być przeprowadzona z zegarmistrzowską precyzją - np. wałek rozrządu wypoziomowany na szczelinomierzach. I ta magiczna śruba na wale - podczas wymiany rozrządu nie dotykam jej wcale i nigdy nie miałem problemu z jej luzowaniem. A jeżeli już ktoś musi za nią kręcić to trzeba pamiętać że można to robić w kierunku obrotów silnika.

Opublikowano

Witam, w jakiej pozycji ma być zero na kole zamachowym, ma się stykac z krawędzią czy ma być w połowie przecięte?

20190321_112927.jpg

20190321_112831.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...