Tajny Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Witam! Przebrnołem przez wszystkie watki dotyczące AFN i rozrządu i znalazłem dwie wersje otóz: Jak powinien byc prawidłowo ustawiony wał korbowy podczas wymiany rozrządu ? na kole zamachowym jest wybite "0" i kawałek dalej znak " -- " zakładając że stoimy twarzą w kierunku przedniej szyby to czy przy prawej krawędzi otworu powinno znajdować się "--" czy może "0" ? Dwa wątki z których mozna wyciągnąć różne wnioski: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10630.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17530.0
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Kreska ma sie schowac jesli kolo kreci sie w prawo patrzac twarza na przod samochodu, wtedy 0 bedzie widoczne.
Tajny Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Opublikowano 25 Lutego 2008 Kreska ma sie schowac jesli kolo kreci sie w prawo patrzac twarza na przod samochodu, wtedy 0 bedzie widoczne. czyli? kręce wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przez okienko "przechodzi" kreska chowie sie i w momencie jak pojawia sie zero to zatrzymuje wał? ale czy to zero ma być w środku okienka czy może z jego lewej lub prawej strony Przepraszam że tak dociekliwie ale widze że nie tylko ja mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia wału a tym silniku
Pikuś Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Jak tylko kreska Ci sie schowa z prawej strony to masz juz ustawione. Wtedy tez jest widoczne 0
Tajny Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Opublikowano 25 Lutego 2008 tego mi było potrzeba Czyli wał juz wiemy jak ustawić, teraz jeszcze pytanie czy podczas napinania paska rozrządu koło pompy wtryskowej powinno byc zablokowane czy moze blokade trzeba zdjąć a pozostawic tylko tą na wałku rozrządu, który podczas napinania powinien mieć obluzowane koło które po całej operacji napinania dokręcamy?.
Pikuś Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Wiec tak ustawiasz na znak na kole zamachowym, wtedy musi Ci wejsc bloka na pompie, pozniej odpowiednio liniaj na walku ustawiasz. Po co luzowac kolo walka?? Bez luzowania i wyciagania jakich kolwiek blokad zakladasz pasek i po sprawie. Sprawdzasz obracajac walem, czy aby wszystko oki i jesli tak to burzysz furaka i po sprawie. Dodam, ze powinno sie wymienic srube na wale, ktora nei jest droga, a takze jak wymienisz kolo zebate tez nie zaszkodzi.
Tajny Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Opublikowano 28 Lutego 2008 Wiec tak ustawiasz na znak na kole zamachowym, wtedy musi Ci wejsc bloka na pompie, pozniej odpowiednio liniaj na walku ustawiasz. Po co luzowac kolo walka?? Bez luzowania i wyciagania jakich kolwiek blokad zakladasz pasek i po sprawie. Sprawdzasz obracajac walem, czy aby wszystko oki i jesli tak to burzysz furaka i po sprawie. Dodam, ze powinno sie wymienic srube na wale, ktora nei jest droga, a takze jak wymienisz kolo zebate tez nie zaszkodzi. a więc koło wałka rozrządu luzować po to rzeby wałek rozrządu był odpowiednio ustawiony w stosunku do wału korbowego, a napinamy pasek z wyjeta blokada pompy wtryskowej po to by podczas napinania część paska miedzy pompą a wałem mogła sie takze swobodnie napiać i to ma zapewnić własnie swobodny obrót koła pompy a nie wału w przypadku pozostawionej blokady
tomaszv8 Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Jak czytam te opisy to zaczynam rozumieć dlaczego tyle aut trafia na poprawki po wymianie rozrządu. Nie będę opisywał procedury wymiany paska bo to można znaleźć np w Auto Dacie. Jedna sprawa pod rozwagę; skoro tolerancja ustawienia statycznego kąta wtrysku to 0,02mm, to cała operacja musi być przeprowadzona z zegarmistrzowską precyzją - np. wałek rozrządu wypoziomowany na szczelinomierzach. I ta magiczna śruba na wale - podczas wymiany rozrządu nie dotykam jej wcale i nigdy nie miałem problemu z jej luzowaniem. A jeżeli już ktoś musi za nią kręcić to trzeba pamiętać że można to robić w kierunku obrotów silnika.
alfik3000 Opublikowano 21 Marca 2019 Opublikowano 21 Marca 2019 Witam, w jakiej pozycji ma być zero na kole zamachowym, ma się stykac z krawędzią czy ma być w połowie przecięte?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się