Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Wiatrak chłodnicy działa cały czas


Arek956

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,w moim autku mam tak że po odpaleniu silnika włącza się wentylator chłodnicy. Kręci się powoli, na tyle że nie słychać że pracuje. Auto nagrzewa się do 90 stopni i taka temperatura jest na wskaźniku cały czas nawet podczas stania w korku itp. Czy winny może być czujnik wentylatora chłodnicy? Szczerze mówiąc nie interesowałem się tym zbytnio bo silnik nie przegrzewa się mimo że wiatrak nie kręci się szybko. Nigdy nie sprawdzałem czy po jakimś czasie wiatrak obraca się szybciej np. w korku. Wiem tylko że nie powinno tak być. Gdzie szukać przyczyny? No i jak sprawdzić temp. silnika na klimatroniku? Zacząłem się powoli tym interesować bo idzie zima i lipa będzie jak wiatrak będzie ciągle chłodził silnik. Z góry dziękuje za wszystkie sugestie i odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak na wiskozie będzie kręcił się cały czas. Jego prędkość uzależniona jest od temperatury i obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłanczam sie pod temat....mam identyczny problem...wiatrak jest na sprzęgle wiskotycznym, napędzany paskiem klinowym....po zapaleniu kreci sie cały czas i stawia opór przy próbie zatrzymania....na wyłączonym silniku kreci sie bez oporu ( wdg. info książkowej tak powinno być)....podczas jazdy po nagrzaniu do 90 C długo trzyma ta temp. ale po czasie zbija.....mam ten problem od ok. tygodnia....już sam zgłupiałem bo wydaje mi sie że do tego czasu wentylator mi sie włanczał dopiero przy 90 C....sam już nie wiem :/.....niech ktoś nas utwierdzi w prawidłowej wersji.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90C to temperatura robocza pracy silnika - jego optimum czyli norma

u mnie tez wentylator kreci sie odrazu po odpaleniu auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłanczam sie pod temat....mam identyczny problem...wiatrak jest na sprzęgle wiskotycznym, napędzany paskiem klinowym....po zapaleniu kreci sie cały czas i stawia opór przy próbie zatrzymania....na wyłączonym silniku kreci sie bez oporu ( wdg. info książkowej tak powinno być)....podczas jazdy po nagrzaniu do 90 C długo trzyma ta temp. ale po czasie zbija.....mam ten problem od ok. tygodnia....już sam zgłupiałem bo wydaje mi sie że do tego czasu wentylator mi sie włanczał dopiero przy 90 C....sam już nie wiem :/.....niech ktoś nas utwierdzi w prawidłowej wersji.....

To ma tak działać - kręci się cały czas - jedynie zmienia swoje obroty.

No i optymalna temp. cieczy chłodzącej to właśnie 90st. C i taką powinno trzymać więc jeżeli u Ciebie zbija temp. niżej to coś może nie tak z czujnikami temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest wiatrak na wiskozie. Myślałem że coś jest nie tak bo w poprzednim aucie włączał się dopiero podczas dłuższego postoju np. w korku gdy temp. silnika była większa niż 90stopni. Więc dzięki wszystkim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest wiatrak na wiskozie. Myślałem że coś jest nie tak bo w poprzednim aucie włączał się dopiero podczas dłuższego postoju np. w korku gdy temp. silnika była większa niż 90stopni. Więc dzięki wszystkim :)

Tak jak u mnnie...czyli wszystko mamy ok.....dzieki wszystkim....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie żeby nie zakładać kolejnych, niepotrzebnych wątków zapytam się was tutaj: Nie znam jeszcze wszystkich komunikatów na Fisie i przed chwilą podczas jazdy wyświetlał mi się taki komunikat na fisie:Był sygnał ostrzegawczy, błąd wyświetlał się przez ok.2-3 min znikał po czym znowu po ok.30 sekundach się wyświetlał ponownie. Na postoju robiłem test fisem i było wielkie OK. Co ten błąd oznacza? Czy jest to coś związane z tempomatem?Dodam że Vaga niestety nie posiadam.

Foto, które udało mi się zrobić podczas jazdy:

Zdj_cie0145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taka funkcja na fisie że ustawiasz sobie prędkość po przekroczeniu której wyświetla ci się takie właśnie powiadomienie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taka funkcja na fisie że ustawiasz sobie prędkość po przekroczeniu której wyświetla ci się takie właśnie powiadomienie :hi:

Tyle że ja nic nie włączałem... A jak to wyłączyć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuwanie prędkości: przy prędkości powyżej 5 km-h nacisnąć przycisk testu na dłużej niż 1 sekundę :hi:

Dzięki :wink4: Zaraz będę jechał i zobaczę czy pomogło, mam nadzieje że to jest to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dla 1 poziomu ostrzeżenia więc powinno kasować się samo przy wyłączeniu zapłonu.

Musiałeś bawić się przyciskami w trakcie jazdy :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dla 1 poziomu ostrzeżenia więc powinno kasować się samo przy wyłączeniu zapłonu.

Musiałeś bawić się przyciskami w trakcie jazdy :tongue4:

No fakt, troche się bawiłem :> chciałem sprawdzić czy tempomat działa ale nie ogarnąłem jeszcze jak się go włącza :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje temat zeby nie zakładać nowego. pytanie mam takie - czy u Was na zimnym silniku wiatrak napedzany wisko kreci sie tak:

bo u mnie czy zimny czy ciepły kreci sie duzo szybciej a chyba nie powinien... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kręci się zdecydowanie szybciej. Wisko mam BEHR kupione 2,5 roku temu . Słychać jego szum tylko w bardzo duże upały i w korku. Auto trzyma 90 stopni na blacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...