Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Proste pytanko - jak sprawdzić czy turbo bierze olej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie. Szukam ale znaleść nie mogę. Kazy pisze, że prawdopodbnie turbo mu bierze .... Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ?

Tom2009

Opublikowano

Witam

Jak w temacie. Szukam ale znaleść nie mogę. Kazy pisze, że prawdopodbnie turbo mu bierze .... Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ?

Tom2009

wlać do pełna pojezdzić , sprawdzić , jesli brakuje = bierze

czysta matematyka

Opublikowano

a ubywa ?

a ubywa i nigdzie nie widać ... około 1-1,5L na 10 tyś od początku jak kupiłem fure.

Opublikowano

Czesc,

Ja jak mialem zalanego mobila 0w40 to tez mi troche bral, teraz na motulu bierze mi bardzo malo. Zacznij od oleju.

Sokram

Opublikowano

U mnie ciekł olej na plecionkę z gumowego łączenia.

Opublikowano

Czesc,

Ja jak mialem zalanego mobila 0w40 to tez mi troche bral, teraz na motulu bierze mi bardzo malo. Zacznij od oleju.

Sokram

Właśnie jestem przed wymianą oleju. Obecnie mam zalenego mobila 10w40 i miałem zamiar zalać coś z 5W40 tylko się zastanawiam gdzie to spierdziela i czy nie będzie więcej spierdzielało.[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 15:43_________________________________________________

U mnie ciekł olej na plecionkę z gumowego łączenia.

u mnie nie cieknie ... nigdzie

Opublikowano

odkręć obejmę i zdejmij rurkę plastikową dużo roboty z tym nie ma i sprawdź czy Ci się nie leje do intercoolera jak tam jest sucho to nie masz się czym martwić, tak myślę :)

Opublikowano

W i mity o zmniejszeniu brania oleju po zmianie na syntetyk nie wierz :gwizdanie: będzie brałtyle samo co bierze, zmieniłem też mi tak kazdy pisał i tyle sie zmieniło że teraz kupuje syntetyk i dolewam :gwizdanie:

to jak z CB radiem jak szumi to nie zakałdaj filtrów bo i tak nie pomoze znajdź i usuń przyczyne

jak to mówią turbo zyje turbo pije :gwizdanie:, a jak komuś nie bierze ni kropelki oleju na 10tys to poprostu blefuje :gwizdanie:

Opublikowano

Z doświadczenia w użytkowaniu TDI potwierdzam, że turbiny biorą olej. Nie przejmuj się taką ilością, bo uszczelnienie ubytków oleju jest znacznie bardziej kosztowne niż dolewki.

Opublikowano

Czesc,

Ja jak mialem zalanego mobila 0w40 to tez mi troche bral, teraz na motulu bierze mi bardzo malo. Zacznij od oleju.

Sokram

Właśnie jestem przed wymianą oleju. Obecnie mam zalenego mobila 10w40 i miałem zamiar zalać coś z 5W40 tylko się zastanawiam gdzie to spierdziela i czy nie będzie więcej spierdzielało.[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 15:43_________________________________________________

U mnie ciekł olej na plecionkę z gumowego łączenia.

u mnie nie cieknie ... nigdzie

Przyczyną zużycia oleju może być turbina, uszczelnienia zaworów lub pierścienie zgarniające. Turbinę możesz sam wykluczyć wystarczy odkręcić opaskę i zobaczyć ile oleju masz w dolocie. Śladowe ilości są zawsze jak nazbierasz szklankę to puszcza turbina. Uszczelnienia i pierścienie bez demontażu nie sprawdzisz ale z czasem uszczelnienia twardnieją i nadają się do wymiany dlatego mogą być przyczyna dolegliwości twojej motorowi. Ojciec mój użytkuje identyczny silnik z oryginalnym przebiegiem 240 tkm i od wymiany do wymiany oleju w ogóle nie ubywa więc nie słuchaj, że ten typ tak ma.

Opublikowano

Czesc,

Ja jak mialem zalanego mobila 0w40 to tez mi troche bral, teraz na motulu bierze mi bardzo malo. Zacznij od oleju.

Sokram

Właśnie jestem przed wymianą oleju. Obecnie mam zalenego mobila 10w40 i miałem zamiar zalać coś z 5W40 tylko się zastanawiam gdzie to spierdziela i czy nie będzie więcej spierdzielało.[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 15:43_________________________________________________

U mnie ciekł olej na plecionkę z gumowego łączenia.

u mnie nie cieknie ... nigdzie

Przyczyną zużycia oleju może być turbina, uszczelnienia zaworów lub pierścienie zgarniające. Turbinę możesz sam wykluczyć wystarczy odkręcić opaskę i zobaczyć ile oleju masz w dolocie. Śladowe ilości są zawsze jak nazbierasz szklankę to puszcza turbina.

Chodzi o ten wąż gumowy który przychodzi do turbiny ?

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Opublikowano

o ten który wychodzi z turbo od dołu

Ok dzięki sprawdzę. Wiosną sprawdzałem jak wygląda sytuacja w dolnym wężu od interkulera i było prawie sucho ....

Opublikowano

teraz będzie pewnie podobnie, bo to normalne że cos tam oleju bierze, jak nie bierze to płyn chłodniczy pobiera i sie zdaje ludziom że jest OK :decayed:

Opublikowano

"Od wymiany do wymiany nie ubywa"

Myślę że ubywa ale tak mało np. 0,5l że nie zauważa się. Nikt nie zlewa do bańki z miarką i nie odsysa z filtra żeby to wiedzieć.

Opublikowano

"Od wymiany do wymiany nie ubywa"

Myślę że ubywa ale tak mało np. 0,5l że nie zauważa się. Nikt nie zlewa do bańki z miarką i nie odsysa z filtra żeby to wiedzieć.

dokładnie

Wystarczy pojezdzic bardziej pod czerwone pole to zobaczy sie ubytki :naughty:

Opublikowano

"Od wymiany do wymiany nie ubywa"

Myślę że ubywa ale tak mało np. 0,5l że nie zauważa się. Nikt nie zlewa do bańki z miarką i nie odsysa z filtra żeby to wiedzieć.

dokładnie

Wystarczy pojezdzic bardziej pod czerwone pole to zobaczy sie ubytki :naughty:

Moja uwaga co do stanu oleju dotyczyła problemu który pojawił się u tom2009 przypuszczalnie podczas normalnej eksploatacji a nie bezmyślnego pałowania dlatego nie dziw się, że musisz dolewać.:cool1:

Opublikowano

"Od wymiany do wymiany nie ubywa"

Myślę że ubywa ale tak mało np. 0,5l że nie zauważa się. Nikt nie zlewa do bańki z miarką i nie odsysa z filtra żeby to wiedzieć.

Myślę że expoloatuję w miarę normalnie - zazwyczaj krótka droga do miasta i od czasu do czasu jakiś wyjazd więc i autostrada się zdaży. Podsumowując. Sprawdzę węża od turbo jeszcze czy tam nie ma duzo oleju. A co myślicie o zmianie z 10w40 na 5w40 jeżeli silnik trochę łyka olej ? Spacjalnie nie piszę przebiegu samochodu bo zaraz i tak kilka osób napisze, że jak tyle bierze to silnik ma przejechane ze 400 tyś :)

dokładnie

Wystarczy pojezdzic bardziej pod czerwone pole to zobaczy sie ubytki :naughty:

Moja uwaga co do stanu oleju dotyczyła problemu który pojawił się u tom2009 przypuszczalnie podczas normalnej eksploatacji a nie bezmyślnego pałowania dlatego nie dziw się, że musisz dolewać.:cool1:

Opublikowano

Myślę że expoloatuję w miarę normalnie - zazwyczaj krótka droga do miasta i od czasu do czasu jakiś wyjazd więc i autostrada się zdaży. Podsumowując. Sprawdzę węża od turbo jeszcze czy tam nie ma duzo oleju. A co myślicie o zmianie z 10w40 na 5w40 jeżeli silnik trochę łyka olej ? Spacjalnie nie piszę przebiegu samochodu bo zaraz i tak kilka osób napisze, że jak tyle bierze to silnik ma przejechane ze 400 tyś :)

Mozesz zmeiniać spokojnie jak brał olej tak dalej bedzie brał :gwizdanie: ja zmieniłem przy ok300tys km przy 50% zwiększonej mocy :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...