pawelkwiatek Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 witam jakieś 9 miesięcy temu założyłem gazik do mojej B5, przejechałem na tej instalacji około 20 000km. Przebieg w tej chwili to 204 000km. Samochód sprowadziłem sobie z niemiec, kiedy go kupilem byl bardzo zwawy, miał "kopa". Teraz auto zdecydowanie jest przymulone (i na gazie i na benzynie). Zastanawiam się co powymieniać żeby odzyskało swoje koniki Aha, odrazu mówie, że nie jest to kwestia przyzwyczajenia, czuć wyraźnie spadek osiągów, przyspieszenia. Właściwie od kupna poza rozrządem i pompą wody w samochodzie nic nie ruszałem. Napewno filtr powietrza musze wymienić, co jeszcze? aha, spalanie gazu na poziomie 13-14litrów, 12litrów benzyny (po mieście) - czytałem wiele postów na ten temat - czy to realne, żeby zejść ze spalaniem do 10l benzyny \ 12 litrow gazu? Z samochodem zadnych problemow nie ma (w koncu to Audi ), jednak pora chyba coś powymieniać
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Dlaczego nie napisałeś w ogóle jaką masz instalację? W ogóle co najmniej dziwaczny temat... . Czego tak właściwie oczekujesz? Napisałeś, że auto jest zamulone no i co dalej? Przecież to objaw większości usterek. Na dobry początek zrób tak: - odłącz akumulator na min 20 minut - wyczyść przepustnicę - zaadaptuj - sprawdź stan przepływomierza, ewentualnie wyczyść - pojeździj na benzynie, jak będzie poprawa jedź do gaziarza Nie wspomnę nawet, że już przed napisanem tego posta powinieneś mieć odczytane błędy z pamięci sterownika. Co do spalania... . Jeśli będziesz jeździł spokojnie, omijał korki i robił długie dystanse utrzymując zadaną temperaturę (90 stopni) przez większość czasu cyklu jazdy to 10l/100km PB jest do osiągnięcia.
sparki Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Witam Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie wymień filtr powietrza bo tak na prawdę nie wiesz ile twoja niunia już na nim jeździ. Jeśli to nie przyniesie żadnych efektów to odepnij przepływomierz i sie karnij. Jak autko odzyska żwawość to masz winowajce A tak z ciekawości bo piszesz ze robiłeś tylko rozrząd i pompę wody, wymieniałeś olej ???
pawelkwiatek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 heh, no faktycznie tak bez ładu ten temat napisałem olej wymieniam co 15 000 (syntetyk mobila). kody błedów były sprawdzane zaraz po przyjedzie do kraju (w serwisie audi) - nie było żadnych - teraz nie wiem. instalacja to brc sequent24, nie dawno regulowana auto jest regularnie gonione na benzynie, tak co jakieś 1000km
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 heh, no faktycznie tak bez ładu ten temat napisałem olej wymieniam co 15 000 (syntetyk mobila). kody błedów były sprawdzane zaraz po przyjedzie do kraju (w serwisie audi) - nie było żadnych - teraz nie wiem. instalacja to brc sequent24, nie dawno regulowana auto jest regularnie gonione na benzynie, tak co jakieś 1000km to zrób tak jak napisałem. Powinien być Pan zaaaadowolony
pawelkwiatek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 dobra, filtr kupiony moze jutro zmienie odpiąłem przepłyowmierz (taki wtyk z 3ma kabelkami) - jest firmy hitachi. samochod zrobil sie zwawszy, zrywniejsz i na gazie i na benzynie. Tak wiec zmieniam filtr, czyszcze przeplywomierz, robie reset kompa i adaptacje przepustnicy. Mysle jeszcze nad jej wyczyszczeniem, tylko nie bardzo wiem co i jak, a z tego co patrzylem dostep do niej taki kiepski jest.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 adaptacja bez czyszczenia nic nie da... . Raz na jakieś 20 tys trzeba ją czyścić ponieważ jest cała zabrudzona olejowym nagarem z odmy!
pawelkwiatek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 adaptacja bez czyszczenia nic nie da... . Raz na jakieś 20 tys trzeba ją czyścić ponieważ jest cała zabrudzona olejowym nagarem z odmy! aha, czyli najwyższa pora to zrobić... zaraz archiwum przejze - bede wiedzial co i jak. dzieki serdeczne
moskal Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 dobra, filtr kupiony moze jutro zmienie odpiąłem przepłyowmierz (taki wtyk z 3ma kabelkami) - jest firmy hitachi. samochod zrobil sie zwawszy, zrywniejsz i na gazie i na benzynie. Tak wiec zmieniam filtr, czyszcze przeplywomierz, robie reset kompa i adaptacje przepustnicy. Mysle jeszcze nad jej wyczyszczeniem, tylko nie bardzo wiem co i jak, a z tego co patrzylem dostep do niej taki kiepski jest. [br]Dopisany: 27 Luty 2008, 13:44 _________________________________________________jak czysciłes przepływomierz????
pawelkwiatek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 dobra, filtr kupiony moze jutro zmienie odpiąłem przepłyowmierz (taki wtyk z 3ma kabelkami) - jest firmy hitachi. samochod zrobil sie zwawszy, zrywniejsz i na gazie i na benzynie. Tak wiec zmieniam filtr, czyszcze przeplywomierz, robie reset kompa i adaptacje przepustnicy. Mysle jeszcze nad jej wyczyszczeniem, tylko nie bardzo wiem co i jak, a z tego co patrzylem dostep do niej taki kiepski jest. [br]Dopisany: 27 Luty 2008, 13:44 _________________________________________________jak czysciłes przepływomierz???? narazie nie czyscilem - odłączyłem
pawelkwiatek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 a wiesz jak wyczyscic???? z tego co sie orientuje to wykrecic, rozkrecic i sprayem do elektroniki wypsikac dokladnie poczekac az wychnie i zamontowac
moskal Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 a wiesz jak wyczyscic???? z tego co sie orientuje to wykrecic, rozkrecic i sprayem do elektroniki wypsikac dokladnie poczekac az wychnie i zamontowac [br]Dopisany: 28 Luty 2008, 06:42 _________________________________________________a co to jest za spray , znasz moze jakis konkretny rodzaj , firme ????
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 ja używam czegoś co się nazywa Kontakt
moskal Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 gdzie to dostane?? w jakims sklepie elektrycznym??? i w sumie to tylko psiknac?? czy jeszcze cos przetrzec ????
wolfski Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 hej.też mam ADR i od czterech latek mam gazik i machnąłem 80tys z tego 99% na gazie po jakimś roku jeżdżenia zauważyłem że samochód staje się zamulony i nie ciągnie z dolnych obrotów zarówno na gazie jak i na benzynie.tuż po zamontowaniu instalacji czułem ogromną różnicę mocy na gazie i benzynie.a teraz.........jest mulisty nie zależnie na czym jadę. czasem mam nawet wrażenie że na gazie chodzi lepiej.nawet pomiary to potwierdziły.kiedyś od 80 do 120 na v biegu miałem czas na benzynie krótszy o2,3 sek a teraz o 1 sek gorszy na benzynie.też zastanawiam sie dlaczego sie tak dzieje.powymieniałem kiedyś wszystkie filtry i nawet wyczyściłem przepływomierz i....NIC. to jest dziwne bo niby sie muli ale 200 goni.z pod świateł to sie nawet z matizem nie biorę żeby obciachu sobie nie narobić.jak do czegoś dojdziesz to podziel się z tym na forum.pozdrowienia
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 przetrzeć np. wacikiem, potem wypadałoby przedmuchać żeby pyłków nie zostało dużo. Takie rozpuszczalniki jak Kontakt są ogólnodostępne, np. tak jak napisałeś, w sklepach elektrycznych.
wolfski Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 hej kolego.jeden post wyżej pisałem ci,że mam takie same objawy.więc wróciłem właśnie z hamowni i moje podejrzenia co do mocy sie sprawdziły.Uciekło mi 25KM na benzynie a na gazie maksymalna moc to 84KM (przy 5200obr bo później mi na bęnzyne znowu przeskakuje) ;( max moment obrotowy to 147 przy 4000obr.przy okazji sprawdziliśmy pod obciążeniem przepływkę i wszystko O.K Myślę ,że zacznijmy od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.Jak miałem FSO 125p :> to chodziły pogłoski o wypalaniu gniazd zaworowych przez gaz.Tylko że tamte gniazda były do paliwa ołowiowego.
pawelkwiatek Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Opublikowano 4 Marca 2008 hej kolego.jeden post wyżej pisałem ci,że mam takie same objawy.więc wróciłem właśnie z hamowni i moje podejrzenia co do mocy sie sprawdziły.Uciekło mi 25KM na benzynie a na gazie maksymalna moc to 84KM (przy 5200obr bo później mi na bęnzyne znowu przeskakuje) ;( max moment obrotowy to 147 przy 4000obr.przy okazji sprawdziliśmy pod obciążeniem przepływkę i wszystko O.K Myślę ,że zacznijmy od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.Jak miałem FSO 125p :> to chodziły pogłoski o wypalaniu gniazd zaworowych przez gaz.Tylko że tamte gniazda były do paliwa ołowiowego. 25 koników - ała ja wyczyściłem u siebie przepływke, zmieniłem filtr powietrza i zrobiłem reset kompa. Zrobił się odczuwalnie żywszy, ale to w dalszym ciągu nie to co było zaraz po kupnie. przepustnicy nie czyściłem - nie dałem rady odkręcić jednej śruby :/ ale nie wiem czy jest konieczność wogóle ją czyścić - obroty nie faluja, tylko tych kucow cos brak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się