Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Wymiana Sondy lambdy nic nie dała - jak sprawdzić poprawność instalacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

miesiąc temu miałem błędy sondy lambdy, podgrzewanie i odczyt cały czas wywalało, po skasowaniu od razu.

kupiłem sondę 4 przewodową (zamiennik ngk dobrany według kodu silnika).

zostawiłem w zakładzie do wymiany, teraz po miesiącu mam ten sam komunikat, brak zmian na sondzie i podgrzewanie nie działa

jak sprawdzić czy dobrze podłączyli nową sondę ?

mógłby ktoś wrzucić schemat elektryczny gdzie plus i minus, wtyczka wiem gdzie jest ale sonde kupiłem bez wtyczki więc mogli źle pospinać

będę wdzięczny za jakieś info

Opublikowano

http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technologie/sondy-lambda/technologie-sond-lambda/sonda-lambda-z-dwutlenkiem-cyrkonu/

Jeśli grzałka jest O.K. to na wtyczce wypiętej sondy powinna być oporność ok.4 [ohm] ( na pinach białych przewodów).

A tak z ciekawości to gdzie kupowałeś sondę?

Pytam bo na stronie http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/sondy-lambda/wtyczka-sond-lambda/ jest napisane:

NGK/NTK używa do wszystkich sond lambda tylko wtyczek w oryginalnym wykonaniu.
Opublikowano

Witam

miesiąc temu miałem błędy sondy lambdy, podgrzewanie i odczyt cały czas wywalało, po skasowaniu od razu.

kupiłem sondę 4 przewodową (zamiennik ngk dobrany według kodu silnika).

zostawiłem w zakładzie do wymiany, teraz po miesiącu mam ten sam komunikat, brak zmian na sondzie i podgrzewanie nie działa

jak sprawdzić czy dobrze podłączyli nową sondę ?

mógłby ktoś wrzucić schemat elektryczny gdzie plus i minus, wtyczka wiem gdzie jest ale sonde kupiłem bez wtyczki więc mogli źle pospinać

będę wdzięczny za jakieś info

podłączyć źle raczej się nie da.

może nie wymienili i jeździsz dalej na starej :gwizdanie:

Opublikowano
podłączyć źle raczej się nie da.

Jak najbardziej się da a zwłaszcza kabelki od grzałki. Wystarczy słabo zacisnąć piny na sztukowanej wtyczce

i mamy dodatkową rezystancję w szereg z grzałką a tym samym mniejszy prąd grzania sondy a ECU widzi ten prąd

i wywala błąd a potem przechodzi w tryb awaryjny .

Inna sprawa, że NGK nie robi niby sond bez wtyczek a jedynie BOSCH uniwersalne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...