MIIKEW Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Witam miesiąc temu miałem błędy sondy lambdy, podgrzewanie i odczyt cały czas wywalało, po skasowaniu od razu. kupiłem sondę 4 przewodową (zamiennik ngk dobrany według kodu silnika). zostawiłem w zakładzie do wymiany, teraz po miesiącu mam ten sam komunikat, brak zmian na sondzie i podgrzewanie nie działa jak sprawdzić czy dobrze podłączyli nową sondę ? mógłby ktoś wrzucić schemat elektryczny gdzie plus i minus, wtyczka wiem gdzie jest ale sonde kupiłem bez wtyczki więc mogli źle pospinać będę wdzięczny za jakieś info
motor144 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technologie/sondy-lambda/technologie-sond-lambda/sonda-lambda-z-dwutlenkiem-cyrkonu/ Jeśli grzałka jest O.K. to na wtyczce wypiętej sondy powinna być oporność ok.4 [ohm] ( na pinach białych przewodów). A tak z ciekawości to gdzie kupowałeś sondę? Pytam bo na stronie http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/sondy-lambda/wtyczka-sond-lambda/ jest napisane: NGK/NTK używa do wszystkich sond lambda tylko wtyczek w oryginalnym wykonaniu.
Buba Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Witam miesiąc temu miałem błędy sondy lambdy, podgrzewanie i odczyt cały czas wywalało, po skasowaniu od razu. kupiłem sondę 4 przewodową (zamiennik ngk dobrany według kodu silnika). zostawiłem w zakładzie do wymiany, teraz po miesiącu mam ten sam komunikat, brak zmian na sondzie i podgrzewanie nie działa jak sprawdzić czy dobrze podłączyli nową sondę ? mógłby ktoś wrzucić schemat elektryczny gdzie plus i minus, wtyczka wiem gdzie jest ale sonde kupiłem bez wtyczki więc mogli źle pospinać będę wdzięczny za jakieś info podłączyć źle raczej się nie da. może nie wymienili i jeździsz dalej na starej :gwizdanie:
motor144 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 podłączyć źle raczej się nie da. Jak najbardziej się da a zwłaszcza kabelki od grzałki. Wystarczy słabo zacisnąć piny na sztukowanej wtyczce i mamy dodatkową rezystancję w szereg z grzałką a tym samym mniejszy prąd grzania sondy a ECU widzi ten prąd i wywala błąd a potem przechodzi w tryb awaryjny . Inna sprawa, że NGK nie robi niby sond bez wtyczek a jedynie BOSCH uniwersalne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się