yamahayzfr13 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 "Podczas wyprzedzania po redukcji z 4 na 3 bieg ślizga się i nie ma tego lockupu jak z 2 wskoczy na 3 i po chwili można depnąć i idzie jak w manualu. W ogóle jak mocniej przycisnę gaz i szybciej rozpędzam to obroty skoczą na 1,2 i 3 z 2100 na 2500-3000. Nie ma tak jak w manualnej skrzyni, że jak już bieg się wybierze i sprzęgło puści to można gaz deptać i płynnie wraz z prędkością rosną obroty silnika. U mnie działa jak taki skuterek ze sprzęgłem odśrodkowym- mocniej gazu to większe obroty i szybciej przyspiesza ale obroty stałe. To tak powinno działać w tych starszych automatach na tarczki ślizgowe?" tak to wygląda.. Ok czy raczej nie ;/
greg1 Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 u mnie zmienia biegi max 2200 obr
spawacz1 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 "Podczas wyprzedzania po redukcji z 4 na 3 bieg ślizga się i nie ma tego lockupu jak z 2 wskoczy na 3 i po chwili można depnąć i idzie jak w manualu. W ogóle jak mocniej przycisnę gaz i szybciej rozpędzam to obroty skoczą na 1,2 i 3 z 2100 na 2500-3000. Nie ma tak jak w manualnej skrzyni, że jak już bieg się wybierze i sprzęgło puści to można gaz deptać i płynnie wraz z prędkością rosną obroty silnika. U mnie działa jak taki skuterek ze sprzęgłem odśrodkowym- mocniej gazu to większe obroty i szybciej przyspiesza ale obroty stałe. To tak powinno działać w tych starszych automatach na tarczki ślizgowe?" tak to wygląda.. Ok czy raczej nie ;/ kolego to że czasami po redukcji na niższy bieg dokladnie z4na3jest przez chwilke poślizg jest normalne, w momencie przyspieszania również bedzies zmiał poślizg nawet jak już dany bieg wybrany ponieważ masz sprzęgło olejowe tzw.konwerter króry daje w pewnych momentach poślizg to jest normalne możesz miec inne objawy ktore są nieprawidłowe ale tego po poście nie stwierdzimy tylko konkretny warsztat specjalizujący się w automatach jesli po chwilowym poślizgu sprzęgło załącza na stałe to jest wszystko w porządku
yamahayzfr13 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 No i tak mam że po wybraniu biegu, przez chwile jest poslizg dopiero potem zazębia sie na stałe.. Po redukcji to samo.. tylko ze jak redukuje to chce odrazu buta dac bo wyprzedzam a tu śśśśślllllliiiiiizzzzgggg i sie czuje jak w multitroniku Pojezdzimy, zobaczymy. Dziękuje za odpowiedzi
spawacz1 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 taka jest zasada dzialąnia skrzyni i konwertera olejowego autokary, maszyny budowlane również mają ten poślizg mnie też to czasami denerwuje ale już przywykłem
djbovorta Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Mi to nie przeszkadza ale coś innego mnie ciekawi . Otóż daje lekko gazu obroty wkręcają się do 1800-200 obrotów jadę biegi pięknie płynnie się zmieniają ale nie 3 na 4 tu sytuacja wygląda różnie . Na zimnym silniku tak mi się wydaje że tylko wtedy muszę wkręcić na co najmniej 2200-2500 obrotów jak będę trzymał 2 tyś to tak bedzie jechał na 3 biegu i wył przy predkości około 70km/h musze przyspieszyć do powyżej 90 i wtedy mi przełacza na 4 bieg. A jak na ciepłym silniku tak mi sie wydaje że tylko wtedy naciskam w granicach 1800-200 i przyspiesza zmienia sobie biegi i z 3na4 zmienia przy predkosci powyzej 70 a nie 90 km/h. Dlaczego tak jest ? jak chce sobie troszkę przyoszczędzić na paliwie to jeżdżę do 80km/h a tu żeby było ekonomicznie muszę rozpedzic sie do 90 km/h żeby przełaczył na 4 bieg i wtedy zwalniam do 80 km/h troche bez sensu i dość poważnie mnie to irytuje .Czy Wy tez tak macie ? Odnośnie pytania kolegi jak wyżej to jest to zupełnie normalne bo tak działają skrzynie automatyczne choć w sumie to powiem że ja jakoś tego nie odczuwam jak chce wyprzedzić wciskam i wskakuje na 3000-3500 obrotów i niby nie czuć że przyspiesza bo to nie jak w manualu że obroty rosna wraz z prędkościomierzem ale nie raz złapałem sie na tym że prawie do zderzaka podjechałem auta wyprzedzanego ponieważ nie czułem że przyspiesza a auto które miałem wyprzedzić w zdumiewający szybki sposób znalazło się zbyt blisko
yamahayzfr13 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Ja przyzwyczajony do manuala i do DSG dlatego mnie niepokoi zasada dziłania moje skrzyni, ale jak tak macie to uff jest ok Co do: "Mi to nie przeszkadza ale coś innego mnie ciekawi . Otóż daje lekko gazu obroty wkręcają się do 1800-200 obrotów jadę biegi pięknie płynnie się zmieniają ale nie 3 na 4 tu sytuacja wygląda różnie . Na zimnym silniku tak mi się wydaje że tylko wtedy muszę wkręcić na co najmniej 2200-2500 obrotów jak będę trzymał 2 tyś to tak bedzie jechał na 3 biegu i wył przy predkości około 70km/h musze przyspieszyć do powyżej 90 i wtedy mi przełacza na 4 bieg. A jak na ciepłym silniku tak mi sie wydaje że tylko wtedy naciskam w granicach 1800-200 i przyspiesza zmienia sobie biegi i z 3na4 zmienia przy predkosci powyzej 70 a nie 90 km/h. Dlaczego tak jest ? jak chce sobie troszkę przyoszczędzić na paliwie to jeżdżę do 80km/h a tu żeby było ekonomicznie muszę rozpedzic sie do 90 km/h żeby przełaczył na 4 bieg i wtedy zwalniam do 80 km/h troche bez sensu i dość poważnie mnie to irytuje .Czy Wy tez tak macie ? " mam identycznie i mi to nie przeszkadza choc jedynie wnerwia mnie je po miesice jezdze na 2 biegu bo przelacza na zimnej ok.2300-2400 i niecalych 60km/h a jak sie rozgrzeje to juz elegancko zmienia przy nizszych obrotach i predkociach
djbovorta Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 jak sie rozgrzeje to juz elegancko zmienia przy nizszych obrotach i predkociach Czy może jest jakiś sposób by na zimnym też przy bardzo delikatnej jeździe zmieniało przy niższych obrotach biegi ? Może da się jakoś programowo czyli w sterowniku skrzyni biegów coś przestawić na ekonomiczniejsze jeżdżenie czy coś ? :> Nie chodzi tylko o 3na4 ale tez to co napisałeś wyżej że piłuje po 2 tyś obrotów zamiast przełączyć na wyższy bieg żeby sobie jechac 60km/h przy obrotach 1200 obrotów w TDI . To by było ekonomicznieeeee że hej
yamahayzfr13 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Nie mam zielonego pojecia czy da sie coś przeprogamować ale.. IMHo chyba nie. Powiedz mi.. masz kodowanie w swojej 0000? to te tzw. ekonomiczne tak?
djbovorta Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Nie wiem o czym mówisz :> nie wiem co to za kodowanie 0000 a nawet nie wiem gdzie się to sprawdza
swiezak84 Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 nie wiem co to za kodowanie 0000 kolega miał na mysli w swojej [br]Dopisany: 17 Październik 2011, 17:17_________________________________________________a zeby nie było OT, to raczej to sa normalne objawy że przy zmianie biegów przez chwile sie "slizga", tak wlasnie działa sprzegło hydrokinetyczne u mnie ostatni bieg zapina miedzy 70 a 80 i w sumie nie wiem od czego to zalezy. czasami jade w kolejce za kims ok 75 i piłuje silnik na 3biegu, innym razem zmienia przy 70, i to niezaleznie od tego czy cieply czy zimny... moim zdaniem to wina sterownika, tak nie powinno chyba byc
majkel_majki Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Na moje to ta skrzynia nie pracuje prawidłowo, przy przepinaniu biegów nie ma prawa być żadnego poślizgu. Depniesz w pedał i auto ma wyrwać do przaodu, a nie mielić zanim zaskoczy bo to ewidentnie wskazuje na uślizg na którymś pakiecie sprzęgieł, a dlaczego to bez wizyty w warsztacie Bóg jeden raczy wiedzieć.
Bzyk0001 Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Witam Panowie a ja mam pytanie z innej beczki,a mianowicie mam audi a4 b7 quattro i na słupku od drzwi mam plakietke z rozmiarem opon 235/45/17 lub 205/55/16 polecane przez producenta. a jeżdze na 225/45/17 i mam pytanie czy to jest jakas przeszkoda ?chodzi mi tu o naped quattro bo mam pewien tak jak by luz kiedy puszczam sprzegło i wrażenie jest takie jak by tylna oś włączała sie dopeiro po chwili... i słychać stuki kiedy gwałtowniej puszcze sprzeglo gdy zmieniam bieg,proszę o pomoc.
djbovorta Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 A o co chodzi z tym kodowaniem ? tzw ekonomiczne ?
majkel_majki Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 A o co chodzi z tym kodowaniem ? tzw ekonomiczne ? Nie wiem co wy chcecie w tych przedpotopowych sterownikach kodować, tam jest jedna możliwość- włączenie lub wyłączenie DSP, na wyłączonym zawsze ciągnie obroty wyżej, póxniej zmienia bieg, hamuje silnikiem po zdjęciu nogi z gazu i wygląda to mniej więcej jak tryb sportowy w nowszych skrzyniach. Zamienia się jedną cyfrę w kodowaniu sterownika, ostatnią jedynkę na zero albo odwrotnie bo nie pamiętam
djbovorta Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 No więc stąd pytanie odnośnie przedpotopowców , jak ustawić tak by zmieniał jak najszybciej . Mówisz że z włączonym DSP szybciej zmienia .Więc powiedz jak sprawdzić czy jest włączone DSP czy nie ? Tyle chce wiedzieć przedpotopowiec . A właśnie ja jak puszcze nogę z gazu to mi hamuje silnikiem nie wchodzi że tak powiem na luz że obroty spadają do 800. Myślałem że tak ma być choć dziwiło mnie to że piszą ludzie że nie da się tym automatem hamować silnikiem ,dopiero jak jadę wolno ja wiem 60-50km/h wtedy mi wrzuca na wolne obroty . Więc pewno mam wyłączone to DSP .Proszę o pomoc jak je włączyć i czy sam to za pomocą VAG-a jestem w stanie zrobić ? [br]Dopisany: 19 Październik 2011, 11:37_________________________________________________Pomoże ktoś ? jakie tam ma być to kodowanie ;( i jak vagiem zmienić gdzie szukać Ok znalazłem to : Ponizej masz rozpiske do kodowania skrzyni biegow 5-Speed Automatic Transmission (01V) From Ross-Tech Wiki Coding Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars: * 00000 = Standard (DSP active) * 00010 = Standard (DSP inactive) DBW (Drive-by-Wire) Cars: * 0?xxx: Tiptronic Installation o 0 = Tiptronic Buttons/Paddels not installed o 1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed * 0x?xx: Tiptronic Strategy o 0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill) o 1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) * 0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP) o 0 = DSP active o 1 = DSP inactive * 0xxx?: Region/Powertrain o 1 = All-Wheel-Drive (Rest of World) o 2 = All-Wheel-Drive (North American Region) o 3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World) o 4 = Front-Wheel-Drive (North American Region) Czyli u mnie ma być 00000 kodowanie sterownika , jeśli jest 00010 to jest ten dsp wyłaczony i tak jakby tryb sport
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się