Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów - slabo wstaje turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Autko AFN 110km, problem z powolnym wstawaniem turbawki. Wozidło niestety w automacie i nieprzyjemnie robi się logi dynamiczne.

Oto Logi:

- BS011 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59939.html (podczas testu sprawdzone była sztanga turbiny, rusza się na 1.5-2cm bez zacięć podczas przełączania ON/OFF jednak ciśnienie praktycznie się nie zmienia)

- BS003 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59938.html

- BS000 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59940.html

- BS004 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59941.html

- S000 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59937.html

- S001 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59935.html

- S003 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59934.html

- S004 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59936.html

- D011 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58533.html

- D008 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58531.html

- 003/008/11 http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59264.html

Kolektor wyczyszczony EGR również. Przewody gumowe wymienione, filtr powietrza nowy.

Opublikowano

Logi:

- BS011 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59939.html (podczas testu sprawdzone była sztanga turbiny, rusza się na 1.5-2cm bez zacięć podczas przełączania ON/OFF jednak ciśnienie praktycznie się nie zmienia)

- BS003 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59938.html

- BS000 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59940.html

- BS004 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59941.html

- S000 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59937.html

- S001 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59935.html

- S003 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59934.html

- S004 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59936.html

- D011 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58533.html

- D008 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58531.html

- 003/008/11 http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59264.html

Problem jest identyczny tak jak autora tego wątku tak samo 1.9 AFN 110.

Kolektor wyczyszczony EGR również. Przewody gumowe wymienione.

Ludzie pomóżcie...

powtorz loga dynamicznego 011 bo masz zrobione od 2500obr , i u ciebie chyba jest problem z przeladowaniem czyli brudnym turbo , sprobuj rozruszac sztange i pojedzij troche dynamiczniej , u mnie pomoglo . zobacz co masz 011dyn przy 3100obr ze turbo ma zamiast 1948 jak chce ecu to u ciebie jest 2142 wiec zawor zbija cisnienie dlatego pozniej masz dziure i dopiero przy 3700 znowu ciagnie ....

Opublikowano

Bo auto jest w automacie i redukuje biegi. Ponizej 2400obr pedal nie byl w podlodze.

Druga sprawa jak wyglada zaleznosc przeplywomierz <-> wpompowane powietrze przez turbo.

Równie dobrze niski pomiar MAF może być spowodowany tym że turbo od dołu nei chce pompować, dlatego to wyglada w taki sposób jakby przepływka cieła. Jest podobny problem z wstawaniem turbo od dołu na forum a4, i tam gosc wymienil n75, przeplywke na nowa, nawet czyscil turbo i nic nie pomogło.

Czy sprawdzenie przeplywki metodą na diodę da mi 100% pewność ze przepływomierz nadaje się do zmiany?

Opublikowano

Z logów jedynie widać opóźniony kąt wtrysku (ma byc ok 50 masz ok 30 w 000bs poz.2)Tej turbawki późno wstającej nie widać, widać że się lekko przycina geometria jak napisał kolega. I nie kręć go do 4700 :decayed:

Opublikowano

Z tego co wyczytałem w innych wątkach, w przypadku automatu kąt wtrysku (inne obroty i dawka startowa) powinien wynosić od:

39-44

Tu jest 33, nie ma tragedii po grupie BS004 widać że prawie miesci sie w granicach late 3.7-4.2 early 7.9-8.1. Auto pali dobrze, silnik chodzi miekko i ladnie.

Dziś jak dobrze pójdzie poprawie logi dynamiczne i może test z diodą wypali wreszcie.

Opublikowano

w automacie jest dużo gorszej diagnozować z racji że logi dynamiczne są dopiero od 1900obr

kiedy wymieniałeś rozrząd?

kąt jak byś ustawiał to ustaw 44-49

zrób dynamicznego 004

sprawdź czy dolot szczelnym, czy nie ma spoceń olejem na rurach turbo-ic-kolektor ssący

Opublikowano

Zloguj tylko grupę 010 ale w przedziale 1500 -4000 obrotów - to wystarczy do oceny. Nie mam automatu ale po przełączeniu na 2 lub 3 w multitronicu (o ile jest taka możliwość a jeśli nie to obserwuj stan wdepnięcia pedału gazu w ostatnim polu by było na maks a nie aktywowało kick-downa) wystarczy by rozbujać silnik w ww. przedziale obrotów. Na forum Passata coś tam pisałeś o przepływce ale najpierw zloguj 010.

Opublikowano

Postaram się zrobic lepsze dynamiczne logi, na razie mam tylko coś takiego:

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58536.html

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_59265.html

Dużo ludzi patrząć od razu w 3 kolumnę grupy D008, stwierdza że przepływka tnie od dołu, bo limiter smoke jest bardzo nisko ale to moze wynikac z tego ze turbo prawie nie dmucha, czyz nie?

Opublikowano

ja ci piszę byś sprawdził czy dolot szczelny a ty mnie pytasz czy przepływka tnie :polew:

śmieje się bo każę ci sprawdzić dolot ponieważ widzę że przepływa zawyża a ty pytasz czy tnie :) zwróć uwagę powyżej 4000obr że przepływka nie tnie więc albo masz nieszczelny dolot albo masz zdrową przepływkę, sprawdź dolot i następnym razem rób logi pojedynczo, pytałem też o nie bardzo ważne zagadnienia, dużo ważniejsze niż owa przepływką..

Opublikowano

Wybacz straciłem wątek, już pisałem wcześniej że sprawy podciśnieniowe itp były juz sprawdzane, ale watek rozcalili i tego tutaj nie ma.

Co było zrobione:

- czyszczenie EGRa

- wymiana uszczelki kolektora ssacego + czyszczenie

- wymiana wężyków gumowych około N75 oraz N18

- sprawdzenie ruchów sztangi oraz podciśnienia

- wymiana filtru powietrza

- sprawdzenie zapocenia przewodów gumowych od IC itp

- sprawdzenie luzów wirnika turbawki oraz ilosci oleju od strony zimnej - w normie

- wymieniony lacznik gumowy pomiedzy rura za silnikiem a EGRem przy opasce - rozerwało go wcześniej

A czy uszkodzenie przeplywki zawsze bedzie sie objawiac cięciem w calym zakresie? a nie tylko np ponizej 2500rpm

Opublikowano

wadliwa przepłykwa tnie dawki pod koniec obr, do 3500obr często jest prawidłowo a powyżej zaczyna być widać że nie domaga, a jak tnie w całym zakresie no to lepiej poszukać gdzie indziej przyczyny lub jak całą reszta sprawdzona kupić nową co odradzam bo 1 na 10 przypadków z podejrzeniem wadliwej przepływki zakup nowej pomaga, w pozostałych niestety poprawa jest znikoma

dowiem się coś na temat rozrządu?

Opublikowano

Rozrząd za 10kkm do zmiany. Ze starych logów dynamicznych grupy z pompą mam to:

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_58534.html

W takim razie mamy jasność kiedy uszkodzona jest przepływka.

Trzeba uparcie szukać dziury w dolocie.[br]Dopisany: 12 Październik 2011, 13:20_________________________________________________Witam

Zostały zrobione dodatkowe logi, niestety auto na drugim biegu po wcisnieciu throttle na 100% bardzo szybko zbiera się z 2000orb do 2500 w zwiazku z czym wolne probkowanie vagcoma uniemozliwia tutaj lepszą diagnostyke doładowania:

Log 010:

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60450.html

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60452.html

Log 008:

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60448.html

Log 011:

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60451.html

Log 011 + 008

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60454.html

Log 008 + 003

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_60447.html

Opublikowano

ciezko zobaczyc to wolno wstawajace turbo z dolu na logach od 2500 rm :wink4:

Opublikowano

źle zrobione logi i tyle, zaczynasz loga od 1900-2000obr i nie ma prawa ci automat zmienić biegu-poćwicz to, na skrzyni ustawiasz dwójkę, w tych logach widać jak za każdym razem zmienił bieg i w przeciągu sekundy z 1900obr był skok na 3000obr...

Opublikowano

No niestety wygląda na to że coś jest nie tak z automatem. Mniejsza z tym...

Mechanik, który oglądał to auto mojego kolegi od razu na wejściu powiedział że pewnie zawór cyrkulacji EGR źle się zachowuje.

Przy BS003 widać przy EGR on wartosci kolo 250 (zamiast) 180.

Co by się działo w przypadku gdy zawór EGR w przypadku zamkniecia byłby nieszczelny i przepuszczał spaliny od kolektora ssącego a w ten czas przepływka mierzyła powietrze nie biorąć pod uwagę nieszczelności EGR.

Albo w drugą stronę. Mam uszkodzony egr (nieszczelny), gdy jest zamkniety (nie wpuszcza spalin) to wskazania przeplywki są wieksze. Natomiast gdy otwarty, ECU bierze pod uwage ze leca tez spaliny, ale niekoniecznie mogą leciec gdyż egr nie mogl sie do konca otworzyć i spalin było za mało przez co auto jezdzi slabo (bo przeplywka zaniza).

Co ciekawe auto nie przeszło testu sprawdzenia przepływomierza dioda prostowniczą pomiędzy dioda 4 i 5. A dokładnie, nie dało się wejść na obroty, kaszlało i dusiło się.

Inny test polegał na usunięciu programowo zaworu EGR, niestety auto zachowuje się podobnie. (może już czas zaslepić go fizycznie??).

Opublikowano

Witam co obejmuje "mały przegląd" bo wyswietliło mi sie In2 i nie wiem co by posprawdzać

Opublikowano

Witam co obejmuje "mały przegląd" bo wyswietliło mi sie In2 i nie wiem co by posprawdzać

To chyba nie na mój temat :P

Uzyj szukajki

Opublikowano

z automatem jest ok, to ty w złym momencie dodajesz gazu i nie tak jak należy i dlatego ci redukuje bieg, musisz popróbować a na pewno dojdziesz co źle teraz robisz, ,mechanik trochę pływa w obłokach, a jego sposoby sprawdzania są...dziwne, jak jest podejrzenie żę egr w trybie off puszcza spaliny wystarczy odkręcić go od kolektora i sprawdzić ustami lub po prostu wyciąć z puszki od piwa zaślepkę i zamontować miedzy kolektor a egr, i się okaże czy egr przy pełnym bucie puszcza coś spalin, może masz N18 wadliwy no ale to wystarczy odpiąć wężyk od grzybka egr i zatkać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...