sorenson Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Witam wszystkich Nie linczujcie że było bo dużo poczytałem i szukałem ale mój problem nie został rozwiązany dlatego zdecydowałem się napisać. Na zimnym samochód zaraz po odpaleniu gaśnie, jak sie rozgrzeje pali od kopa. Problem nie występuje latem.Jak odpalam i gazuje go to nie zgaśnie, nieraz słychać było takie jakby strzały z pod maski nie wiem co to było. Na początku jak się nie rozgrzeje falują też obroty tak od 400 do 900 albo potrafi zgasnąć.Byłem ostatnio u mechanika pokasował błędy zaadoptował przepustnice, miałem też uszkodzoną uszczelkę pod klapą zaworową bo świece pływały w oleju. Po wizycie u mechanika wymieniłem te uszczelki założyłem nowe świece i samochód chodził 2 tygodnie w tym czasie był garażowany. 2 tygodnie temu zostawiłem samochód pod blokiem była taka wichura i całą noc padało i się popsuło i znowu jest to samo. Teraz samochód jest garażowany i nadal jest ten problem. Po podpięciu pod VAG są 2 błedy których nie mogę usunąć: 17953 nie znany kod błędu brak osprzętu/nie związany ze sprzętem, 17967 nie znany kod błędu brak osprzętu/nie związany ze sprzętem, Występował jeszcze błąd 1165(coś tam z jednostką sterująca j388) ale ten błąd usuwam.Kożystam z polskiego VAG i VAg-COM(wersja 208 chyba). Przepustnice wyczyściłem jak robię adaptację(kanał 098) to wygląda to tak: 4.400V 3.740V TNF 000 005 TNF 000 090 Throttle Valve Drive Valve Operational Adaptation Kilka razy tam gdzie 4.400 wyskoczył mi Błąd.Dodam że czujnik temperatury też wymieniałem. Gaz mam sekwencyjny problemów z nim nie mam. Nie mam już pomysłów może miał ktoś podobny problem?
Ronin Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Masz gaz i to są typowe problemy. Wysusz go, umyj w środku tylko nie pod ciśnieniem wodą, zmień przewody wysokiego napięcia i posprawdzaj wszystkie możliwe styki. Przy gazie przepływomierz należy kupować co jakiś czas nowy - może być używany. Falujące obroty to brak właściwego sygnału z przepływomierza. Zobacz jak chodzi na benzynie - proponuje 1/2 godziny benzynie przy prędkości 120 na godzine (może jakaś wycieczka do lasu) i dopiero potem gdy wszystko się unormuje na benzynie sprawdzić działanie na gazie. Zacznij od unormowania pracy silnika na benzynie.
chudineze Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Znalazłem opis tych błędów i wynika z tego że chyba coś z przepustnicą nie tak 17953 - Sterowanie przepustnicą, nieprawidłowe funkcjonowanie 17967 - Jednostka J338 sterującą przepustnicą, usterka – w nastawach podstawowych
sorenson Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Opublikowano 1 Marca 2008 Na benzynie jeździłem i adaptacje robię na benzynie. A przepustnice mam 2, jedną orginał i drugą GETZA i na obu jest to samo więc podejrzewam że to coś innego.
sorenson Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Czy przepustnice można jakoś regenerować?, czy trzeba kupić nową?. Ta poprzednia wytrzymała mi 13 miesięcy.Albo jakoś sprawdzić?
sorenson Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Należało by się jednak zastanowić nad tym gdzie się kupuje nową przepustnicę. Pozdrawiam Ps. pozwolę sobie zacytować zdanie jednego z naszych doświadczonych kolegów "Aha, jeśli kupiłeś przepustnicę na allegro w firmie Gamex, vel Byzik, to 75% obstawiam, że jest fabrycznie uszkodzona." To też jest dobre pytanie, widziałem na allegro po 299 i po 275, jedna z Hiszpanii firmy WRC druga z Niemiec firmy EPS-GERMANY i obydwaj sprzedawcy zachwalają, i piszą że to nie chińskie produkcje. Jak radzicie którą kupić, albo gdzie i jaka? Tak jak pisałem wcześniej poprzednio miałem GETZA i wytrzymała 13 miesięcy.
Ronin Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 Chciałbym dodać jeszcze dwa słowa do tego wątku. Poniżej załaczyłem zdjęcie, gdzie trzymam palcami cienki czarny wężyk. Wraz z upływem czasu guma tego wężyka się starzeje i jest nieco szersza w miejscach naciągnięcia na króciec, stąd występuje tutaj pewna nieszczelność. Standardowo nie zakłada się w tych miejscach obejm, stąd też i nieoczekiwany problem z nie trzymaniem ciśnienia. Proszę wymienić ten wężyk na nowy, wszelkie problemy z zapalaniem silnika zimnego oraz falowaniem powinny ustąpić. Ostatnio czyściłem klemy od akumulatora i zupełnie przypadkowo przypomniałem sobie o tym bardzo istotnym małym wężyku między zasilaniem a przepustnicą. Proszę także wyczyścić przepustnice, króciec od przepustnicy może być czasami zapchany. Po tej operacji obroty powinny być wyjątkowo stabilne. Te wężyki potrafią także pękać przy samym króćcu, także należy wymienić na całkowicie nowy. Szerokośc wężyka w środku 3,4 mm. Nawiasem mówiąc koszty żadne. [br]Dopisany: 09 Marzec 2008, 15:13 _________________________________________________zdjęcie w fotosiku , bo tutaj coś się pieprzy: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3638c9fbd180bd20.html[br]Dopisany: 09 Marzec 2008, 15:17 _________________________________________________Może przepustnica nie jest uszkodzona i wszystko zależy od tego małego wężyka. Napisz co się stało po wymianie i wężyka.
sorenson Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Trochę dawno miałem napisać ale lepiej teraz niz wcale. Wężyk był OK, winna była przepustnica. Na nowej wszystko OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się