landryn86 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Witam! Mam taki problem, że czasami przy uruchamianiu silnika nie załącza mi się ładowanie, świeci się kontrolka akumulatora i na wskaźniku ładowania wskazówka pokazuje 12V. Zdarza mi się to czasem co drugi raz, a czasem 10 razy jest dobrze a za 11 znowu brak ładowania. Natomiast po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy. Co to może być? Alternator pada powoli czy może gdzieś nie styka?
Pretor Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Sprawdź stan szczotek alternatora na początek.
sołtys85 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Zobacz przewody na altku czy nie są pokryte białym nalotem. Podejrzewam, że szczotki zawiesiły sie lub skonczyły.
landryn86 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dzięki za podpowiedzi , za tydzień się zbiorę i sprawdzę. Jak sie z tym uporam to dam znać co było.[br]Dopisany: 23 Październik 2011, 08:15_________________________________________________A więc znalazłem chwilę i wymeniłem szczoti w altku (przewody są OK). Niestety problem pozostał, choć zdarza się rzadziej. Zauważyłem, że jak odpalę i jest brak ładowania, to jak dodam więcej gazu to ładowanie wraca. Co to może być?
Wujek141 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Kończą Ci się szczotki i wirnik w alternatorze. Przerabialem to kilka miechów temu )
wraga Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Kończą Ci się szczotki i wirnik w alternatorze. Przerabialem to kilka miechów temu ) zastanawiam sie nad drugim stwierdzeniem, kończy się wirnik? Niby jak? Sprawdź napęd paska.
landryn86 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Szczotki wymienione jak już pisałem. Wirnik da się wymienić? Opłaca się wogóle, czy lepiej kupić drugiego altka, używkę? Jeszcze mam jedno pytanie. Zauważyłem, że im slnik dłużej chodzi tym mniejsze napięcie w układzie tzn. Po uruchomieniu jest trochę ponad 14V i w miarę upływu czasu spada stopniowo do ok. 13,6V. Czy to normalne?
sołtys85 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Szczotki wymienione jak już pisałem. Wirnik da się wymienić? Opłaca się wogóle, czy lepiej kupić drugiego altka, używkę? Jeszcze mam jedno pytanie. Zauważyłem, że im slnik dłużej chodzi tym mniejsze napięcie w układzie tzn. Po uruchomieniu jest trochę ponad 14V i w miarę upływu czasu spada stopniowo do ok. 13,6V. Czy to normalne? Umnie też napięcie spada. Nawet jak wymieniłem szczotki na nowe.
Wujek141 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ja dałem do AKN 200 zł za wirnik + 50 szczotki + 150 robota = nowy altek a 500 zł chodzą używki a dodaj sobie jeszcze robotę ( mówię o moim motorze). Puszczają luty dlatego na początek faluje ładowanie a później ładowanie się kończy Jak znajdę swój stary wirnik to dodam zdjęcie
landryn86 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Używka do ADRa to wydatek rzędu 80-120 zł, ale nie wiadomo w sumie na co się trafi. Narazie chyba zostawie tak jak jest, jak będzie się dziad sypał bardziej to go wymienię na inny. Dzięki koledzy za podpowiedzi
Wujek141 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Jak tak Ci się już zaczęło dziać to daje mu czas do końca roku aż całkiem się wysypie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się