Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] BRAK MOCY I DYMIENIE NA NIEBIESKO


orson86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy takze jezeli cos napisze nie tak to prosze o poprawke.Otóz mam olbrzymi problem z moim nowym audi. Mam go dopiero od 2 tyg i juz jest pod górke.w pierwszy dzien po zakupie było dobrze samochód chodził sprawnie ale juz na drugi dzien zaczeło sie cos dziac otóż nie chodzi tak jak powinien przedewszystkim dymi na niebiesko ale nie na zimnym silniku tylko juz jak sie rozgrzeje a zwłaszcza jak wjezdzam pod górke to za mna chmura ze nic nie widac. Noi to ze brak mu mocy wogle sie nie zbiera jest tak zamulony ze jazda nim nie daje zadnej przyjemnosci. Gosciu który sprzedał mi autko stwierdził ze turbo było wymieniane i tez tak wygląda jakby było nowe (oczywiscie z wierzchu) chyba ze tak dobrze je wyczyscił za to ja teraz jezdze od mechanika do mechanika i kazdy mówi mi co innego , jedni twierdza ze to turbo (chociarz ja mam wrazenie ze ono sie załancza) drudzy mówią ze przepływomierz.Jeździlem na komputer i wyszło ze sa błedy G71 G72 cos z cisnieniem powietrza ale nie wiem dokładnie co to jest. Sprawdzałem rurę od intelcoolera i wyraźnie jest cała w oleju niewiem czy to ma jakis zwiazek z tym ze dymi na niebiesko? Byli i tacy którzy stwierdzali ze naprawa tego silnika sie nie opłaca i lepiej kupic nowy silnik(czego bym bardzo nie chciał).Dodam jeszcze ze wymieniałem tez czujnik temperatury bo miałem problem ze wskaźnikiem, raz pokazywał 50 st a raz ponad 90st .Czy miał ktos z was podobny problem jezeli tak to prosze o jakies rady bo juz sam niewiem co robic.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz możliwość to zrób logi. Czujnik G71/G72 jest oznaczony na pierwszym rysunku jako nr 5: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45015.0 . Dobrze by było gdybyś mógł od kogoś podmienić ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rura od intelcoolera jest w oleju to masz nie szczelny dolot, zlikwiduj nie szczelność bo jestem prawie pewny że to rozwiąże twój problem :hi:

zrób komplet logów, to podstawa przy tego typu usterkach, tu masz opis jak się do tego zabrać: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

niech mi ktoś powie kto miał przypadek że niebieski dym ustąpił po wymianie turbiny, tylko niech mi ktoś powie kto to osobiście doświadczył! a nie słyszał lub czytał w necie! proszę poczytać jaka temp panuje w wydechu, przy jakiej temp spala się olej silnikowy i przy jakiej ropa, na jaki kolor dymi olej silnikowy podgrzany w wydechy a na jaki kolor ropa, Szupryk widziałeś na własne oczy przypadek w którym auto dymiło na niebiesko i wymiana turbiny rozwiązała problem czy tylko na oko sobie gdybasz na zerowej wiedzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rura od intelcoolera jest w oleju to masz nie szczelny dolot, zlikwiduj nie szczelność bo jestem prawie pewny że to rozwiąże twój problem :hi:

zrób komplet logów, to podstawa przy tego typu usterkach, tu masz opis jak się do tego zabrać: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

niech mi ktoś powie kto miał przypadek że niebieski dym ustąpił po wymianie turbiny, tylko niech mi ktoś powie kto to osobiście doświadczył! a nie słyszał lub czytał w necie! proszę poczytać jaka temp panuje w wydechu, przy jakiej temp spala się olej silnikowy i przy jakiej ropa, na jaki kolor dymi olej silnikowy podgrzany w wydechy a na jaki kolor ropa, Szupryk widziałeś na własne oczy przypadek w którym auto dymiło na niebiesko i wymiana turbiny rozwiązała problem czy tylko na oko sobie gdybasz na zerowej wiedzy?

nie czepiam się tylko pytam w celach informacyjnych. :naughty: :

Zgadzamy sie że na niebiesko dymi jak spala olej silnikowy. A skąd miałby się wziąc w wydechu? Chyba tylko przez łożyskowanie turbiny. Nie jest tak że ten olej się spala raczej w komorach spalania i dostaje sie tam albo uszczelniaczami albo pierścieniami a wtedy generalka jesli pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to bedzie miało coś wspólnego z tematem ale kumpel jak chciał odłączyć odme w AFN i odpioł ją od turbinki i wpuścił do butelki tylko zapomniał o otworze w butelce to auto strasznie kopciło na niebiesko potem zrobił dziurkę w butelce i było lepiej ale kopcił dalej lekko na niebiesko wiec wpiął spowrotem rure od odmy do przewodu od turbo i jest ok. A i jeszcze jedno spostrzeżenie przez te kombinacje lekko spociło sie połączenie między turbo a katem jakby olej. Podobno jak zatkana jest odma to może być za duże ciśnienie pod kopułą jeżeli silnik nie jest pierwszej świeżości i ciśnie gdzie popadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi. Szczerze mowiąc to ja sie na tym wszystkim nie znam ale czy wie ktos moze jak mozna sprawdzic czy turbina jest dobra bo jeden mechanik powiedział mi ze mam sprawdzic ten wiatraczek w turbinie jezeli sie rusza to jest zle u mnie sie rusza góra dół ale tylko odrobinke i jeszcze mówił ze gdy zdejme rurę z intelcoolera to musi dymic i tak zrobiłem ale u mnie nie dymi czyli z tego wynika ze mam zepsutą turbinę??sam juz niewiem od czego zacząc bardzo prosze o jakies konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam :)[br]Dopisany: 24 Październik 2011, 15:08_________________________________________________Co chodzi o czujnik G71/G72 odpiąłem go i nic sie przy pracy silnika nie zmieniło czy to dobrze czy moze powinny troche np spasc obroty silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej rowniez opisy bledow. nie tylko numery.

Nie wiadomo czy bledy ktore u ciebie wystepuja sa trwale czy sporadyczne.

czy silnik nadaje sie do remontu, mozna zweryfikowac badajac kompresje.

Turbine sprawdzisz badajac luzy wirnika. jednak nie baw sie krecac wirnikiem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję Ci byś sprawdził jaki kolor ma paliwo w baku.

Jeśli jest walnięta pompa podciśnień i paliwa to (nie wiem jakim cudem) ale olej miesza się z ropą.

Przy większych obciążeniach lub pałowaniu auta dymi.

A dlaczego dymi? Bo jest zła mieszanka ropy bo ma w sobie olej smarujący.

A jak nie to to turbo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od ogarnięcia całego dolotu, węże i rury na trasie turbo-ic-kolektorze ssącym wszędzie ma być szczelnie, każde spoceniem olejem to nie szczelność do zlikwidowania, wyjątek egr no bo tam się poci zawsze.., przez nieszczelny dolot turbina dmucha maksymalnie ile tylko może, to jest dla niej zabójcze i nawet zdrowa w takich warunkach może zacząć puszczać olej, po ogarnięciu dolotu gdy turbina zacznie kręcić się optymalnie powinna przestać puszczać olej o ile nie jest za późno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...