tomekkarauda Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Panowie mam problem z a3 1,6 BG AKL..Rano po odpaleniu pochodzi ok 5 sekund na ssaniu i spada do 900 obrotów i po chwili gasnie znowu odpalam i znowu gaśnie aż do rozgrzania silnika,póżniej jest wszystko ok chodzi równo nie szarpie...Wag wykrył dwa błedy 557 zwarcie do masy błąd sporadyczny a drugi to 537regulacja lambda poza specyfikacją wartośc górna..Czy te błedy mają coś wspulnego z ssaniem....Poradzcie coś bo ręce opadają......
Chowix Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 "537regulacja lambda" - odpowiada za dawkowanie paliwa być może to jest problemem. Hmm może czujnik temperatury ? Ssanie włącza się gdy silnik jest zimny jak mi wiadomo..
mateogda Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 Jeżeli po skasowaniu błędów na ciepłym silniku już nie wrócą to sugeruje 4x 06A133398 i 4x 06A133227B plus jakaś godzina roboty. Chyba, że pomimo ciepłego silnika błędy wracają to najpierw zajmij się sondą.
tomekkarauda Opublikowano 28 Października 2011 Autor Opublikowano 28 Października 2011 Czujnik wymieniony ,a czy błedy wyskakują na ciepłym to nie wiem musze to sprawdzić..co to jest 4x 06A133398 i 4x 06A133227B ,jakieś uszczelki..Jak możesz to rozwiń temat ..
mateogda Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 Uszczelki kolektora ssącego: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A3/1999/201/49/2396168/ Przerabiałem ten temat w VW Bora, klient wymienił tam wszystko począwszy od sondy, a skończywszy na sterowniku silnika niestety bez rezultatu. Zasada była taka, że po skasowaniu błędu na rozgrzanym silniku można było jeździć cały dzień i błąd nie wracał. Dopiero po całkowitym wystygnięciu silnika pojawiały się problemy ze ssaniem (utrzymaniem biegu jałowego), a elektronika diagnozowała usterkę.
tomekkarauda Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Te uszczelki to tak ze starości padły czy gazownicy je załatwili,raczej to kolektora nie odkręcali..A może wiecie dlaczego nie mogę odczytać błedów WCDS w a3 ... W a4 nie mam żadnych problemów...Pisze coś ze nie jest kompatybilny czy jakoś tak..
mateogda Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Te uszczelki to tak ze starości padły czy gazownicy je załatwili... Myślę, że w dużej mierze olej zaciekający spod pokrywy i "okolic" korka wlewu oleju. Stare były ze zwykłej, czarnej gumy, nowe olejoodporne. Auto miało problem już przed montażem lpg, więc nawet nie było spekulacji.
tomekkarauda Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Opublikowano 3 Listopada 2011 A da się jakoś sprawdzić tą nieszczelność przed zakupem tych uszczelek bo dzowiedziałem się w serwisie Audi ze kosztują 16zł x4 i 35zł x4 ,to ponad 200 zł szkoda by było kasy jak by się okazało ze to nie to...dodam jeszcze ze rano po zapaleniu dodatkowo rzuca silnikiem jak ciepły to już nie...
wojtek26 Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Na początek sprawdz temp jaka widzi ECU na zimnym silniku. Jeżeli bedzie OK zrób kody gotowości powinny byc dostepne przy tym silniku
tomekkarauda Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Tak jak pisałem wcześniej nie mogę wejść w bloki danych w wcds,łączy się i pozatym nic więcej ,a znów na polskim wagu mogę odczytać błedy lecz w blokach są jakies dziwne dane ...Czyściłem przepustnice ale jej nie mogę zaadoptować wagiem ,można jakoś inaczej[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 19:24_________________________________________________Witam dziś sprawdziłem te błedy na ciepłym silniku i tylko jeden czyli 557 zwarcie do masy wyskakuje ,a drugi 537 nie wyskakuje. Jutro sprawdzę na zimnym..Dodam ze odpiełem wtyczkę od przepływki i auto nie chciało lub ciężko się wkręcało na obroty.Powiedzcie jeszcze co zrobić z przepustnicą jak ją zaadoptować ręcznie ,czy da się i czy to przymusowe po wymontowaniu...[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 22:24_________________________________________________Dziś na zimnym silniku wyskoczył tylko błąd 537,a błąd 557 to już chyba wspomnienie bo wyczyściłem wtyczkę od czujnika wspomagania i dziś nie wyskoczył . W poniedziałek zamawiam uszczelki pod kolektor bo to chyba one są winowajcą gaśnięcia na zimnym....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się