Sieni Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam Mam dość nietypowy problem. Jadąc 2 dni temu w trase w połowie drogi włączyła się kontrolka od temperatury, patrze na wskaźnik a tam prawie czerwone pole Zdjąłem nogę z gazu i po chwili wróciła do 90. Myślę, może wariuje czujnik więc gaz i obserwuje temperatura zaczeła rosnąć a z nawiewu do samochodu wydobywała się chyba para wodna (tak to wyglądało było bezwonne).. Puściłem gaz temp spadła.. I tak 200 km jechałem z prędkością 50/60 km/h. Bylem dzisiaj u mechanika, na luzie cisnęliśmy powyżej 3-4 tys obrotów na rozgrzanym silniku (temp 90 stopni) i było ok. Stwierdził tylko, że wentylator załączył się zbyt wcześnie i mierząc temperaturę na chłodnicy prawa jej strona była o wiele bardziej chłodna niż lewa.. I że coś jest nie tak. Termostat się załączał ciśnienie na wężu niby ok.. Pojechałem na miasto i i ta samo.. Temperatura zaczęła rosnąć.. Więc pojechałem do kolejnego specjalisty podłączył się komputerem i powiedział,że wszystko ok, wentylator się załącza, nie ma błędów (jedynie na sondzie lambda ale to najprawdopodobniej od LPG). Brakuje mi pomysłów, nie wiem od czego zacząć, termostat, pompa, chłodnica..? ;( Proszę was o wszelkie sugestie. Pozdrawiam
pepik Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Na początek termostat i czujnik temperatury. Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu. W najgorszym przypadku będzie to uszczelka pod głowicą
Sieni Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Na początek termostat i czujnik temperatury. Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu. W najgorszym przypadku będzie to uszczelka pod głowicą Płynu nie ubywa. Jestem newbie więc proszę wyjaśnijcie mi dlaczego taki horror z tą uszczelką? Tyle to kosztuje?
Wandej Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Na początek termostat i czujnik temperatury. Sprawdz czy nie ubywa Ci płynu. W najgorszym przypadku będzie to uszczelka pod głowicą Płynu nie ubywa. Jestem newbie więc proszę wyjaśnijcie mi dlaczego taki horror z tą uszczelką? Tyle to kosztuje? no moze nie majatek ale to juz spora rozbiórka silnika a jak wiadomo tak dobrze jak fabryka tego sie nie złoży W granicach 1k zl moze byc. Termostat mógł sie zaciąć i sie auto gotuje na malym obiegu
tomek20stencel5 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Do zdjęcia cała głowica - planowanie, wymiana uszczelki pod głowicą, od razu najlepiej uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, do tego robocizna. Ogólnie w zależności od mechanika i kosztu zrobienia głowicy 700-1100 (w przybliżeniu, po znajomości można zrobić taniej ale z kompletną robotą w jakimś renomowanym warsztacie może wyjść więcej). Ogólnie mi też to wygląda na uszczelkę. Zobacz czy: pod korkiem oleju i na bagnecie masz białą maź (przy krótkich odcinkach jeżdżonych pod korkiem trochę może być ale na bagnecie nie), odkręć na zimnym silniku zbiorniczek płynu odpal silnik niech ktoś przegazuje trochę i zobacz czy w zbiorniczku nie będą się pojawiały bąble, sprawdź czy białej mazi/nalotu nie ma w zbiorniczku płynu chł., powąchaj spaliny (jak są takiego słodkiego zapachu wskazywałoby to na uszczelkę), na rozgrzanym silniku sprawdź czy są twarde węże wodne (mogą być ciut twardsze, jak będą przedmuchy z komory spalania to praktycznie nie pójdzie ich ścisnąć i będą wyglądały jakby zaraz miało je rozerwać (takie napęczniałe), sprawdź olej - czy jest poziom czy nie przybywa go ani nie ubywa, czy auto coś kopci na biało albo niebiesko. Dodatkowo jak jest z uruchomieniem samochodu i z jego nagrzewaniem - odpala łatwo czy trzeba kręcić i czy nagrzewa się szybciej niż przedtem czy tak samo? [edit]teraz czytając jeszcze raz ten opis coraz mniej mi się wydaje że to uszczelka - jeżeli nic z wyżej wymienionych objawów nie będzie to wymień termostat i jeżeli to nie pomoże to trzeba kombinować może coś z chłodnicą. [edit2]właśnie może pompa wody nie domaga - zdjąć termostat i sprawdzić czy da się ruszać łopatkami pompy, jeżeli tak to ona do wymiany i będzie śmigać.
dziadek Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Termostat mógł sie zaciąć i sie auto gotuje na malym obiegu Też bym to obstawiał - sprawdź to kolego termostat cię wyniesie 40zł Wahlera - nie kupuj Verneta tylko...
Wandej Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Termostat mógł sie zaciąć i sie auto gotuje na malym obiegu Też bym to obstawiał - sprawdź to kolego termostat cię wyniesie 40zł Wahlera - nie kupuj Verneta tylko... oj :gwizdanie: Jak ma taki jak u mnie( a niektore 1.8T taki mialy) to nie wyniesie 40zl tylko 400zl ;( Elektroniczne ustrojstwo
pepik Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Może się też okazać, że to tylko jakaś niedrożność w obiegu płynu albo w chłodnicy, więc zacznij od termostatu i najlepiej kup ori
Sieni Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Dziękuję za sugestie Zaraz lecę sprawdzać. Dałem ciała na początku ponieważ po kupnie samochodu nie wymieniłem pompy tylko sam rozrząd.. fakt od tego czasu przejechałem 3-4k km no ale może się mścić.. Druga sprawa nie mam zaufanego mechanika więc boje się, że ktoś wciśnie mi kit. Bo to zderzak trzeba ściągać i chłodnice i masa roboty i sporo kosztuje.. Jak się wkur.. sam to zrobię Jeden za wymianę pompy wody zawołał mi 300-400zł, nie wiem czy to dużo czy nie za taką robotę.. Dodatkowo jak jest z uruchomieniem samochodu i z jego nagrzewaniem - odpala łatwo czy trzeba kręcić i czy nagrzewa się szybciej niż przedtem czy tak samo? No tutaj mam taką sytuację, że gdy zgaszę samochód na LPG kręcić muszę z 3 s zanim będzie zapłon, a gdy zgaszę na PB pali na dotknięcie Pozdrawiam
tomek20stencel5 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Chodzi o PB, LPG olej narazie, doprowadź go najpierw do do porządku na PB, jak pali dobrze i nie ma żadnych objawów z wymienionych wyżej przeze mnie to na 90% to nie uszczelka. Odkręć sam termostat (nie trzeba ściągać przodu - link: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1.8T-Thermostat-Replacement ) i włóż paluchy w stronę pompy i poczujesz wirnik pompy, spróbuj nim kręcić jeżeli pójdzie nim kręcić to na 100% pompa, jeżeli nie pójdzie go ruszyć to termostat do wymiany. Co do termostatu to AVJ jest to drogie gówno niestety i kosztuje ok. 400zł
Sieni Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 wróciłem właśnie z testów i tak: - Białej mazi na bagnecie jak i na korku od wlewu oleju nie uświadczyłem, natomiast w zbiorniczku od płynu chłodniczego na dnie widać taki biały nalot, dużo go nie ma ale widać. - Żadne bąbelki się nie pojawiały jak cisnęliśmy z obrotami, poziom płynu skoczył po pewnym czasie ostro do góry i trochę z niego pary uleciało - Na zimnym silniku poziom płynu gdzieś 2 cm poniżej poziomu min, ale teraz nie wiem czy wyparował jak wracałem czy gdzieś ucieka.. / - Spaliny nie śmierdzą, wąchałem i wąchałem i tylko parę wodną czułem ;/ Więc ciężko mi określić zapach czy słodki czy inny. Przy odpaleniu jak dobijaliśmy z temp do 90 sporo tej pary było w garażu, nie wiem czy to normalne. Raczej nie było to kopcenie tylko tak jak pisałem zwykła para. - Węże te dolne od chłodnicy twarde jak pyta king konga, górny średnio twardy - Oleju jest tak trochę ponad max, ale silnik był delikatnie ciepły jak uruchamiałem autko. Czy to wszystko normalnie wygląda? Dziwne jest, że gdy samochód jest na biegu temp. rośnie a na luźie można cisnąć i jest wszystko ok, o co tu chodzi?
Wandej Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 wróciłem właśnie z testów i tak: - Białej mazi na bagnecie jak i na korku od wlewu oleju nie uświadczyłem, natomiast w zbiorniczku od płynu chłodniczego na dnie widać taki biały nalot, dużo go nie ma ale widać. - Żadne bąbelki się nie pojawiały jak cisnęliśmy z obrotami, poziom płynu skoczył po pewnym czasie ostro do góry i trochę z niego pary uleciało - Na zimnym silniku poziom płynu gdzieś 2 cm poniżej poziomu min, ale teraz nie wiem czy wyparował jak wracałem czy gdzieś ucieka.. / - Spaliny nie śmierdzą, wąchałem i wąchałem i tylko parę wodną czułem ;/ Więc ciężko mi określić zapach czy słodki czy inny. Przy odpaleniu jak dobijaliśmy z temp do 90 sporo tej pary było w garażu, nie wiem czy to normalne. Raczej nie było to kopcenie tylko tak jak pisałem zwykła para. - Węże te dolne od chłodnicy twarde jak pyta king konga, górny średnio twardy - Oleju jest tak trochę ponad max, ale silnik był delikatnie ciepły jak uruchamiałem autko. Czy to wszystko normalnie wygląda? Dziwne jest, że gdy samochód jest na biegu temp. rośnie a na luźie można cisnąć i jest wszystko ok, o co tu chodzi? innej opcji jak zaciety termostat chyba nie ma
Mauros88 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 zaciety moze nie bo chlodnica by caly czas byla zimna, ale moze za malo sie otwierac i nie nadarza przy wyzszych obrotach przepuszczac plynu. Tak czy siak termostat wpierw do sprawdzenia
tomek20stencel5 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Tak jest, 3 opcje - termostat, pompa (to przy okazji termostatu) i jak nie to to będzie uszczelka pod głowicą. Na uszczelkę mogłyby wskazywać: ubywanie płynu chłodniczego, nalot w zbiorniczku (chociaż ciekawe czy to kamień czy olej), duża ilość pary, co do węży to ten dolny u mnie też twardszy niż górny który na ciepłym silniku jest trochę twardszy, ale tylko trochę, oby dwa da się ścisnąć do końca praktycznie. Termostat i pompa najpierw, musisz zaczynać od najtańszych opcji. Co do tego, że na jałowym nie rośnie a na biegu tak to nic dziwnego - na biegu jadąc w silniku jest o wiele większe tarcie i wytwarza się o wiele większa temp. i albo właśnie termostat nie może wydolić z taką ilością płynu albo daje full obieg a UPG robi swoje, chociaż wtedy cała chłodnica powinna być ciepła. Mam nadzieję tylko że nie będą to obie rzeczy na raz - że uszczelka przepaliła się od zbyt wysokiej temp. przez zacięty termostat.
dragon36 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Termostat mógł sie zaciąć i sie auto gotuje na malym obiegu Też bym to obstawiał - sprawdź to kolego termostat cię wyniesie 40zł Wahlera - nie kupuj Verneta tylko... oj :gwizdanie: Jak ma taki jak u mnie( a niektore 1.8T taki mialy) to nie wyniesie 40zl tylko 400zl ;( Elektroniczne ustrojstwo Wlasnie2 tygodnie temu wymienialem u siebie koszt termostatu 510zl orginal nie pamietam nazwy ale identyczny z tym wyjetm z silnika +koszt robocizny 300zl masakra...tu link do zamiennika http://moto.allegro.pl/termostat-audi-a4-a6-passat-1-8-t-2-0-nowy-vernet-i1874261480.html
tomek20stencel5 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 IMO 300zł za wymianę termostatu to dużo za dużo.. :gwizdanie:
Sieni Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 Odkręć sam termostat (nie trzeba ściągać przodu - link: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1.8T-Thermostat-Replacement ) i włóż paluchy w stronę pompy i poczujesz wirnik pompy, spróbuj nim kręcić jeżeli pójdzie nim kręcić to na 100% pompa, jeżeli nie pójdzie go ruszyć to termostat do wymiany. Dziękuje kolego za link Ja chyba właśnie najpierw wykręcę sam termostat sprawdzę go i przy okazji pompe, bo jak się okazuje, termostat nie jest najtańszą opcją..
tomek20stencel5 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Tak jest, najpierw pompa, jak się okaże ok to raczej będzie trzeba kupić termostat...
Sieni Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Powracam z tematem jak bumerang aborygena.. Wiec zajrzałem dzisiaj pod silnik samochodu, zobaczyłem wyciek.. Co dziwne, było kilka plam płynu chłodniczego pod samochodem, natomiast to co wycieka raczej nim nie jest (sprawdzałem na język, na posadzce było słodkie wyżej na silniku kwaśna a zarazem gorzkie to chyba olej). Zrobiłem parę fot: Zobaczyłem, że na misce jest jakiś wyciek, jednak nie z miski tylko wyżej: Zlokalizowałem go z tyłu silnika, mniej więcej w tym miejscu: Przybliżenie z góry: I z dołu: Oleju też jakby za dużo, ale wiem, że tak fachowcy leją.. Bo u mamuśki jest podobnie i tez oni jej wymieniali olej.. A to znajduje się blisko rozrządu z przodu silnika.. What the hell kuwa!! macie jakiś pomysł? Bo mi już ręce opadają. Niedawno przecież króciec wymieniałem ten z tyły silnika..
tomek20stencel5 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Wydaje mi się, że to spod pokrywy głowicy leci. Uszczelka do wymiany i powinno być dobrze. Oleju jest za dużo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się