Bezdomny Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Witam. Jestem posiadaczem A4 z automatyczna skrzynia multitronic. Ostatnio pojawil mi sie problem, ze przy zmianie biegow auto dostaje drgan oraz skacza obroty. Dzieje sie to rowniez gdy poruszam sie ze stala predkoscia. Problem jest mniejszy gdy wcisne pedal w podloge. Rowniez co zauwazylem, ze auto nie jest tak dynamiczne. Naprzyklad gdy z 1 ruszam to po wcisnieciu pedalu auto potrzebuje 1-2 sekundy by ruszyc (nie da rady ruszyc z kopyta. ) oraz musi wejsc na 2000-2500 tys. obrotow by poczuc moc. Posiada ktos moze wiedze gdzie moze lezec problem? Czy silnik czy moze skrzynia? Auto ma przejechane 125 tys. km. Mysle, ze narazie zmienie olej plus filtr i uszczelki. Co sadzicie?
Bart-S Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zacznij od wymiany ATF (sprawdzałeś kiedy był wymieniony ostatnio?) Przydałyby się dane z bloków pomiarowych do analizy.
Bezdomny Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 ATF zmieniany ostatnio jakies 2 lata temy czyli przejechalem niecale 40 tys. km. ale nie jestem pewien czy wyemieniali mi wraz z tym filtry i uszczelki oraz czy czyscili z calego brudu. Postaram sie wrzucic dane z VAG-a jak tylko sie podepne. Moze dzis zaciagne braciaka (Ksi@dz) ktory tez walczy ze swoja AUDI A4. Pewnie widziales jego posty na temat skrzyni i tak dalej. Dzieki za info.[br]Dopisany: 10 Listopad 2011, 07:35_________________________________________________Witam. Chce z braciakiem zrobic analize blokow. Ale nigdy tego nie robilismy. Wiec mam pytanko. Czy podczas analizy autko ma byc w ruchu czy moze stac, a moze ma byc na jakims konkretnym biegu i rozgrzane do odpowiedniej temperatury? Normalne czy dynamiczne? Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Dla analizy tego problemu temperatura nie ma znaczenia. Auto pracuje na biegu jałowym (lewarek w pozycji P). Jak będziecie logować - zadzwońcie (telefon jest w podpisie), zrobimy diag on-line
Bezdomny Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 Ok. Dzieki wielkie. W takim razie spodziewaj sie telefonu z zagranicy za jakies 40 minut... [br]Dopisany: 13 Listopad 2011, 17:54_________________________________________________Dzieki wielkie za pomoc Bart. Napisz mi na priv jeszcze raz swoj adres na jaki wyslac probke oleju. Dla przypomnienia jakie koszta analizy? Mozesz mi tez wyslac swoj numer konta to sie rozliczymy odrazu. Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Dane poszły na PW. Zatem czekam na próbkę
mcmax Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam Podczepie sie pod temat gdyz mam bardzo podobne obiawy! Mianowicie samochod szarpie podczas przyspieszania w okolicy 1800 obr/min i podczas jazdy ze stala predkoscia rowniez w granicach 1800 obr/min występuja cylkicznie w odstepach ok 4s skoki obrotów (jakby cos slizgalo) dodam ze niewiem kiedy ostatnio byl wymieniany olej oraz czy bylo cos robione ze skrzynia. Prosilbym jesli to mozliwe o zdiagnozowanie usterki. Oto screeny z Vaga
Bart-S Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam Podczepie sie pod temat gdyz mam bardzo podobne obiawy! Mianowicie samochod szarpie podczas przyspieszania w okolicy 1800 obr/min i podczas jazdy ze stala predkoscia rowniez w granicach 1800 obr/min występuja cylkicznie w odstepach ok 4s skoki obrotów (jakby cos slizgalo) dodam ze niewiem kiedy ostatnio byl wymieniany olej oraz czy bylo cos robione ze skrzynia. Prosilbym jesli to mozliwe o zdiagnozowanie usterki. Oto screeny z Vaga Sprawdź występowanie usterki w trybie sekwencyjnym - może się pojawić przy wyższych obrotach... Jaki przebieg auta?
mcmax Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Skoki obrotow wystepja rowniez w trybie sekwencyjnym tez w okolicach 1800obr/min, zauwazylem jeszcze ze samochod wpada w delikatne drgania po puszczeniu pedalu hamulca podczas ruszania trwa to tylko chwile mysle ze w czasie tego tzw pelzania bo potem normalnie jedzie, dopiero gdy przyspieszam to zaczyna szarpac jak dochodzi do 1800obr dodam jeszcze ze objawy sa bardzo delikatne jesli skrzynia jest "zimna" i nasilaja sie wraz z rozgrzewaniem sie skrzyni. Samochod ma przebieg 185tys chociaz reki to sobie obciac za to nie dam bo wiadomo jak to jest z uzywanymi samochodami. Te screeny wystarcza, czy mam jeszcze zrobic jakies? Aha czy ta wersja oprogramowania to jest pierwsza dla mojego typu skrzyni czy moze cos nowszego oraz jaka jest najnowssza wersja do tej skrzyni?
Bezdomny Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Widze, ze kolega ma identyczny problem jak u mnie w autku. Probke do analizy dla Barta juz wyslalem, ale procz tego wymienilem olej w skrzyni. Nie ponosilem za to wielkich kosztow wiec zaryzykowalem. I szczerze mowiac nic to nie pomoglo takze to raczej skrzynia nie domaga. Teraz to az sam sie boje jakie to koszta sa...
login642 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 miałem identyczne objawy przez rok byłem u mechanika magika który po przdejechaniu sie bez podłańczania pod VAG postawił diagnoze: "skrzynia do remontu koszt 5tyś i to i tak panu tanio zrobie" niewiedziec czemu od niedawna usterka sama minęła
Bezdomny Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Hmmm to widzisz jaki mechanik magik. Nic nie zrobil, kasiorki nie wziol, a problemu nie ma. :>
bogdansky Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 dajcie znać co to było , co prawda mam tip'a i B5 ale może się przydać , też falują mi obroty
Bart-S Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 dajcie znać co to było , co prawda mam tip'a i B5 ale może się przydać , też falują mi obroty Porównanie skrzyń Tip i Multi nie ma sensu - to zupełnie inna konstrukcja. Czekamy na próbkę...
mcmax Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Ja tez najpierw myslalem nad wymiana oleju ale chcialem sie upewnic czy to cos pomoze bo szczeze mowiac nie chcialem utopic pieniedzy na wymiane jesli i tak trzeba bedzie odwiedzic mechanika, jednoczesnie chcialbym wiedziec co dolega mojej skrzyni zeby miec jakis punkt odniesienia podczas wizyty u mechanika czy aby nie wciska mi kitu. Wiecie jak to jest z tymi warsztatami dzisiaj :/
Bart-S Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Jarek - podeślij mi na mejla wszystkie bloki jakie znajdziesz w skrzyni (auto zimne, pracujące na biegu jałowym, lewarek na P).
Bezdomny Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Bart wlasnie sie dowiedzialem, ze znajomy juz dostarczyl probke do mojego brata we Wrocku. Mysle, ze dzis uda sie wyslac Ja do Ciebie. Oczywiscie daj znac co tam wychwyciles u Jarka w skrzyni. :>
uris Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Obstawiam przypchany zewnętrzny filtr oleju.
Bezdomny Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Na dniach Bart powinien dostac olej do analizy wiec wtedy bedziemy wiedziec wiecej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się