[B5 AFN] Drgania, wibracje, telepanie

    100 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam !!! dzisiaj zauważyłem dziwną sprawę. Autko moje zaczęło na wolnych obrotach dziwnie chodzić. Oczuwam drgania na całym ciele tzn. w plecach, siedzisko, ręka na kierownicy i lewarek zmiany biegów. Po dodaniu gazu jest OK, ale jak spadną do min to po krótkiej chwili auto dostaje drgawek i całe drży no i w uszach jest bardzo nieprzyjemnie (jakby co to są czyste :D . )jakby niskie częstotliwości. CO TO TAKIEGO? Silnik chodzi niby równo ale jakby miał za niskie obroty i się trzęsie troszke - tak mi się wydaje, a nie jestem fachowcem w tym temacie - czy jest jakaś regulacja obrotów (mech.) Dotychczas jeżdziłem benzynami - diesel po raz pierwszy. Za wszystkie wskazówki i pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a jakie obroty masz??, u mnie oscylują w granicach 840-860 obr/min, jak obroty masz ok i silnik chodzi równo to mogą to być poduchy pod silnikiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a jakie obroty masz??, u mnie oscylują w granicach 840-860 obr/min, jak obroty masz ok i silnik chodzi równo to mogą to być poduchy pod silnikiem

    na obrotomierzu około 850, ale czy to prawda? czy klimatronikiem można sprawdzić obroty? Jak sprawdzić czy to poduchy i jaki koszt nowych ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    obroty są chyba ok, wbij bieg nr 2 i bujaj autem (pchając go) w przód i tył - zobacz jak sie zachowuje silnik, szarpie nim czy siedzi w miare spokojnie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tez to miałem zaraz po kupnie, czyli ok pół roku temu. Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. Ale teraz po ostatnim tankowaniu (na rezerwie) znowu sie pojawił ten efekt. Moze jakies małe zapowietrzenie??

    Znowu zalałem ten srodek czyszczący, może pomoże.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    obroty są chyba ok, wbij bieg nr 2 i bujaj autem (pchając go) w przód i tył - zobacz jak sie zachowuje silnik, szarpie nim czy siedzi w miare spokojnie

    sprawdziłem na klimatroniku - obroty są od 740 do 820 ( nie za niskie?), a co do popychania auta na 2 biegu to wydaje się być spokojny, ruchy łagodne w góre i w dół. Chciałbym dodać jeszcze że te opisane uwagi _siwego_ czyli auto na rezerwie - jeżdziłem ostatnio na min, dziś zatankowałem ale nic niestety nie pomogło. :evil: Jeszcze wymienię fitr paliwa, aco do wynalazków chemicznych jakoś nie mam przekonania, może się mylę - naprostujcie mnie. Szukam przyczyny nadal. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z obrotami bym nie kombinowal bo to jest elektronicznie ustawione wiec raczej nie ma mozliwosci zeby sie przestawily. A moze to wydech wpada w rezonans i trzesie cala buda? Ja mam spowodowane takie drgania przzez wydech ale to jest wina ze byl on kiedys skrzywiony i teraz pasowalo by go wymienic od kolektora do pierwszego tłumika.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    koło dwu masowe lub poduszki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mialem tak w golfie 4 TDI 110 u mnie to bylo rozwalone koło zamachowe jeszcze innym objawem było to że jak ruszałem to sprzęgło też sie telepało i nierówno brało ,ale czy to jest u ciebie nie wiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mialem tak w golfie 4 TDI 110 u mnie to bylo rozwalone koło zamachowe jeszcze innym objawem było to że jak ruszałem to sprzęgło też sie telepało i nierówno brało ,ale czy to jest u ciebie nie wiem

    Podczas ruszania wydaje sie być OK, na moje niedoświadczone ucho dzieje się tak tylko podczas postoju. Drgania występują na biegu jałowym , na ciepłym aucie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ale pytanie jest, dlaczego to po lekkim dodaniu gazu i puszczeniu ustepuje?? Kiedyś mechanik mi powiedział, że to może byc wina wieszającego sie wtrysku na jednym z cylindrów i zalecił właśnie środek do czyszczenia układu paliwowego. Ostatnim razem filtr paliwa wymieniałem zaraz po zalaniu tego środka i nie wiem czy pomogła wymiana czy srodek. W kazdym razie na kilka tys km ustapiło.

    Najsmieszniejsze jest to ze jak jedno naprawie to drugie sie pojawia. Drgawek dostał w dniu odblokowania kierownic spalin w turbinie. Cieszyłem sie z poprawy i powrotu mocy (od razu pojechałem przetestowac i 180 poszła bez problemu) a tu za chwile taka niemiła niespodzianka. Ech..... Znam takie prawo: "jedno zrobione, drugie spier...ne".....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zacytuje kawalek artykulu z "Auto Świat".

    "5 dni temu po zakupie Audi zglosilem sie do ASO (Bieńkowski), gduż silnik 1.9TDI pracowal nierownomiernie. Przy ostatniej wizycie zmniejszono obroty jednostki, ale nagrzany motor na wolnych obrotach nadal drga. Wibracje czuc na fotelu kierowcy.

    Odpowiedz serwisu: w aucie sprawdzono poprawnosc dzialania pompy dwusekcyjnej i pompy dodatkowej w zbiorniku paliwa, skontrolowano szczelnosc i czystosc ukladu paliwowego, zanalizowano oprogramowanie sterownika silnika i zainstalowano nowsza wersje. Wymieniono pompowtryskiwacze. Po przeprowadzeniu powyzszych czynnosci silnik pracuje normalnie. "

    PS. mysle ze moze to wam pomoze :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    aha to musiala byc ta nowsza wersja :P hehe ja tam sie nie znam na Audiczkach bo od niedawna dopiero mam w rodzinie A4 :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja obstawiam filtr paliwa. Ale przecież dopiero co wymieniałem i już by był do d*py? Moze spuszcze zniego pare ml...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało.

    _siwy_ a jaki to środek do czyszczenia- podaj nazwe to spróbuję. Dzisiaj na ulicy robiłem próby z wydechem, tzn na postoju siedziałem w aucie a znajomy naciskał na końcówkę wydechu - drgania ustały. :?: Pytanie tylko czy to wina wydechu (zawieszenia ?) czy naprężenia wywołane uciskaniem w jakiś sposób zadziałały i stłumiły te drgania wywołane PRZEZ COŚ ? Jutro wjade na kanał i popatrzymy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Tez to miałem zaraz po kupnie, czyli ok pół roku temu. Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało. Ale teraz po ostatnim tankowaniu (na rezerwie) znowu sie pojawił ten efekt. Moze jakies małe zapowietrzenie??

    Znowu zalałem ten srodek czyszczący, może pomoże.

    Co to za srodek czyszczący??Mozna wiedziec??pozdro

    [ Dodano: 2006-04-05, 09:32 ]

    Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało.

    _siwy_ a jaki to środek do czyszczenia- podaj nazwe to spróbuję. Dzisiaj na ulicy robiłem próby z wydechem, tzn na postoju siedziałem w aucie a znajomy naciskał na końcówkę wydechu - drgania ustały. :?: Pytanie tylko czy to wina wydechu (zawieszenia ?) czy naprężenia wywołane uciskaniem w jakiś sposób zadziałały i stłumiły te drgania wywołane PRZEZ COŚ ? Jutro wjade na kanał i popatrzymy.

    Z tym draganem to ja mam tak samo.na 90 % konczą sie poduchy ,jak lekko nogą naciszniesz to cisza??ja mam to samo dramat,a dopiero co pod skrzynka wymieniałem ehhhhhh :sad:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znowu zalałem ten srodek czyszczący, może pomoże.

    Co to za srodek czyszczący??Mozna wiedziec??pozdro

    Napisałem zaraz przed twoim postem...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tym draganem to ja mam tak samo.na 90 % konczą sie poduchy ,jak lekko nogą naciszniesz to cisza??ja mam to samo dramat,a dopiero co pod skrzynka wymieniałem ehhhhhh :sad:

    mam pytanie co do tych poduch.Ile ich tam jest??czy wszystkie trzeba wymienic??moze jedna ktora najczesciej pada??i oczywiscie ile kosztuja??mam podobne objawy co u autora postu :cry:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź też wydech. Nie wyrżnąłeś gdzieś spodem ? Jeśli trochę skrzywisz wydech lub przesunie się jego właściwy punkt zawieszenia, to drga jak głupi i może powodować drgania budy. Obejrzyj czy końcówka wydechu mocno drga i reszta, potem wleź pod auto i dokładnie obejrzyj. Jeśli coś będzie podejrzane, to do tłumikarza z nim i niech poprawi, jeśli coś się delikatnie przegięło, to pociągnie palnikiem i naprostuje tak jak powinno być.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale drgania sa na ciepłym silniku na zimnym jest ok.Wpada w wibracje i nawet lewarek drzy :smile:

    [ Dodano: 2006-04-10, 14:27 ]

    bolek, mozesz mi powiedziec ile tam jest tych poduszek pod skrzynia .albo ktora najbardziej jest podatna na uszkodzenie zeby wszystkich nie wymieniac nie potrzebnie.i w jaki sposob sprawdzic czy jest uszkodzaona :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    własnie sie dowiedzialem ze sa 2 poduszki.Lewa i prawa.Duzo jest z tym roboty zeby to wymienic??kto wie??kto to robił?? :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pytałem na forum specjalistów i się dowiedziałem, że to mogą być objawy padającej pompy, chyba wtryskowej (czekam na uscislenie)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

    - poduszki pod silnikiem lub skrzynią

    - krzywy/źle podwieszony wydech

    - koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

    - padająca pompa wtryskowa

    - któryś wtrysk przelewa

    To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

    - poduszki pod silnikiem lub skrzynią

    - krzywy/źle podwieszony wydech

    - koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

    - padająca pompa wtryskowa

    - któryś wtrysk przelewa

    To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

    u mnie pompa i wtryski raczej sa oki bo silnik chodzi rowno ,pali zawsze na dotyk nawet w te koszmarna zime :grin: moze przyszyna sa poduszki lub ten tlumik drgan na kole zamachowym(nie wiem czy ten tlumik sie wymienia)moze jedna podpowiedz dla was.Bo jak juz pisalem ze na zimnym to nie robi a na cieplym tez nie zawsze ale jest jedna rzecz co zauwazylem a moze byc zwiazana z tym problemem to to ze jak gasze silnik nie gasnie plynnie tylko tak zadrzy i slychac jak autko cale zadrzy :idea:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

    - poduszki pod silnikiem lub skrzynią

    - krzywy/źle podwieszony wydech

    - koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

    - padająca pompa wtryskowa

    - któryś wtrysk przelewa

    To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

    u mnie pompa i wtryski raczej sa oki bo silnik chodzi rowno ,pali zawsze na dotyk nawet w te koszmarna zime :grin: moze przyszyna sa poduszki lub ten tlumik drgan na kole zamachowym(nie wiem czy ten tlumik sie wymienia)moze jedna podpowiedz dla was.Bo jak juz pisalem ze na zimnym to nie robi a na cieplym tez nie zawsze ale jest jedna rzecz co zauwazylem a moze byc zwiazana z tym problemem to to ze jak gasze silnik nie gasnie plynnie tylko tak zadrzy i slychac jak autko cale zadrzy :idea:

    No jeśli tak to obstawiam koło zamachowe (nazywane też dwumasowym), padł w nim tłumik drgań. Objawia to się własnie jakby się garki tłukły jak silnik gasisz :) Do wymiany całe koło. To jest częsta wada w tych 1,9TDI, podobno bardzo ładnie podchodzi zestaw koło zamachowe (normalne bez tłumika drgań) + docisk + sprzęgło z silnika V6.

    To już jest nie do zarżnięcia, bo ma normalną konstrukcję bez tłumika drgań, który jest wbudowany klasycznie w docisku. Do tego niby jest lżejsze nieco.

    Pytanie dodatkowe, czy czasem nie przy ruszaniu sprzegło nie łapie jakoś nierówno ? Takie rwanie, nie można płynnie sobie ruszyć.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy