Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Oznaczenie sprężyn 1BE do Avanta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm, przy roznicy 2 kategorii wagowych to juz daje okolo 40 kg. Biorac pod uwage to ze jedziesz w 5 osob i z zaladowanym kufrem to te 40 kg bedzie juz mialo znaczenie ;) Poza tym mniejsza kategoria wagowa sprezyn spowoduje szybsze wykanczanie amortyzatora bo bedzie on bardziej obciazony...

Wydaje mi sie ze jesli katalogowo jest podana taka kategoria wagowa a nie inna, to po cos to jest ;) Ale moze ja sie nie znam

Opublikowano

ludzie zakładają na 1BA springi -30-40 jeżdzą, i nic się nie sypie więc to nie jest tak...

poza tym jak sie ma na maksa obciazone auto to wiadomo ze nie pruje sie wtedy 180km/h tylko jedzie sie normalnie, pamietajmy ze jest to zakres wagowy dla maksymalnie obciazonych aut ktore tak naprawde rzadko albo w ogole nie są kiedykolwiek tak obciążane

sporo 1.8T ktore sa w klasie lzejszych kategorii (mają cienkie sprezyny praktycznie takie same jak w 1.6) jest podkreconych do 200-250KM, czyli mają więcej mocy jak wszystkie inne V6 procz S4 i nie są bardzo oszczędzane, a mimo to jeszcze nie bylo przypadku zeby komus wywaliło amora albo pękła sprężyna wpół chyba że była wcześniej mocno skorodowana

Opublikowano

to ze ludzie tak robia to akurat wiem :)

ja tylko napisalem ze ktos jednak robil obliczenia, testy i na podstawie tego okreslil kategorie wagowe. Wiadomo ze sa wziete pod uwage duze wspolczynniki bezpieczenstwa i mozna zrobic z 1BA -40. Osobiscie na cos takiego bym sie nie zdecydowal. Poza tym i tak kazdy zrobi co uwaza:decayed:

EOT ? :)

Opublikowano

Ale ten ostatni przykład to chyba nie jest jakiś szczególnie adekwatny, bo sprężyny są liczone do masy a nie mocy :) Chyba, że podkręcenie 1.8T do 250KM powoduje, że trzeba dolożyć gratów, które ważą 50 kg ;)

Opublikowano

tak ale zobacz jakie sily dzialaja na przyklad podczas przyspieszania auta ktore ma 110KM a 250KM, jak bardzo usiada na tył, przeciążenia są porównywalne z maksymalnym obciążeniem tylnej osi, i na pewno w aucie o większej mocy zawiecha dużo częściej pracuje pod dużym obciążeniem

Opublikowano

Fakt, aczkolwiek bardziej myślałem o zwykłej jeździe (czy to 60-80 po mieście czy 120-150 w trasie).

Opublikowano

To tym bardziej ma sie czego obawiać, każde springi nie przezarte przez rdze będą dobre, oby równe

Opublikowano

witam

zmieniłem sprężyny z mojej a4 b5 (przód napęd 99r 1.8T) na H&R -30mm i chciałbym się dowiedzieć co miałem i czy jest to coś warte??

moje stare sprężyny:

tył biała kropka i zielona

przód zielony prostokąt i fioletowy

z mojej dedukcji wyszło, że to 1be ale chcę jakiegoś potwierdzenia i może ktoś mi podpowie ile można za to "zaśpiewać" ;)

:decayed:

Opublikowano

zobacz dla pewnosci na wlepie w bagazniku jaka zawiecha i jakie kaegorie wagowe przod/tyl masz, ale wg oznaczen na sprezynach ktore podales to jest to 1be:

tył biała kropka i zielona - kategoria wagowa 0YD

przod zielona i fioletowa - kategoria wagowa 0JE

Opublikowano

Panowie żeby nie zakładać nowego wątku mam zawieszenie 1BA avant... jakie powinno być oznaczenie sprężyn z tyłu?? czy jest możliwość założenia z wyższej klasy wagowej....często przyczepkę ciągam

Opublikowano

A6 C5 2.5TDI Multitronic FWD, jakie powinno byc oznaczenie? żółta i 2x brązowa?

Opublikowano

Witam

ktoś mi pomorze w doborze amortyzatorów z tyłu i sprężyn do mojego a4 b5 poliftowego?

nalepka:

jtsbqiek.jpg

Opublikowano (edytowane)

Niestety nie otrzymałem pomocy na tym forum.

PROSZĘ ADMINISTRATORA O USUNIĘCIE KONTA I WSZYSTKICH DANYCH PODANYCH PRZY REJESTRACJI

 

 

 

 

 

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...