Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Termostat czy cos innego ? 2 post od dołu


leddi

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Kupiłem niedawno a4 2002r 1.8t 150ps z uszkodzonym termostatem (po paru chwilach puszcza duży obieg) także wydaje sie być uszkodzony.

W kilku hurtowniach powiedziano mi, że do b6 1.8t jest termostat zintegrowany z obudową i czujnikami i kosztuje coś ponad 400zl.

Pytanie do was czy faktycznie tak jest, czy są tańsze wkłady lub coś w tym stylu czy też tyle kosztuje i ch*** :decayed: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdradzisz mi nick tego kolegi :tongue4: ?

Tutaj masz link do tematu gdzie znalazłem kontakt:

[b6 BFB] Termostat

Użytkownik maciejek :wink4: pisałem wcześniej z telefonu dlatego nie podałem odrazu namiarów :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jeszcze czy coś innego może być odpowiedzialne (np jakies inne czujniki) za to, że po paru chwilach termostat puszcza duzy obieg?

pytam bo nie mam za-bardzo jak podpiąć jej pod vaga przed naprawa :confused4:

Objawy standardowo silnik nie trzyma temp. a w zasadzie to jest powyzej 50 stopni 1-2mm podczas jazdy, jak stoje to idzie w gore do 70/75

ps. ogrzewanie w samochodzie działa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czemu firma AWESOME GTI sprzedaje takie coś do A4 1.8T skoro się nie da wymienić samego wkładu :mysli:

http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=5590&xSec=415

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jak to w końcu jest, da się czy nie? :D Bo jeżeli da się to rozkręcić to wkład powinien dać się wymienić bez problemu chyba że jest jakoś wtopiony w co i tak wątpię, bo sam termostat z żadną elektroniką na pewno nie jest połączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat da się rozebrać, ori jest skręcany śrubami tak samo jak na zdjęciu wyżej.

U mnie samochód zaczął dłużej się nagrzewać więc wiadomo termostat do wymiany.

Stary rozebrałem z ciekawości ( był ori ) i okazało się, że szlak trafił oring na trzpieniu we wkładzie, uszczelniał go jak był zamknięty. Sam termostat jest dobry padł tylko oring za kilkadziesiąt groszy :wallbash: i przez to część płynu szła od razu w duży obieg.

Zastanawiam się jak częsta może być to usterka, ale raczej nikomu nie chce się zaglądać do środka zepsutego termostatu. :>

Do wymiany termostatu trzeba wyjąć alternator.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ten wątek może niejednemu posiadaczowi :a4fan: z silnikiem 1.8 T pozostawić w kieszeni kilkaset zł :naughty:

Tylko jeszcze dostać nr. tego ( właściwego ) termostatu "w środku" :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi wymieniał ktoś sam ten termostat? ciezki zabieg? z tego co sie orientowalem to jest nad skrzynia przy sciance i raczej ciężki dostęp od góry

proszę

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1.8T-Thermostat-Replacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u dzika termostat wahler kosztuje 31zl (wklad). Natomiast u uzytkownika maciejek caly termostat z obudową 220zl.

Wymieniałem z kolegą ten termostat pod blokiem. Było za***iście ciezko ale udało się bez wyciągania niczego (szczuple rece):

1. Spuscic plyn dołem

2. Odkrecic pojemnik z cieczą chłodząca

3. Zdjęcie przewodów gumowych od dołu i poprzez kolektor

4. Odkręcenie srub dlugimi przejściówkami giętymi, Yato trzykrotnie przedłużone z grzechotką.

5. Wyjęcie, założenie.

Druga sprawa, ogladalem ten termostat faktycznie był rozkrecany, tylko nie jestem pewien środka czy wkład nie był połączony jakoś kabelkami z czujnikiem? nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało a kolega wyrzucil. Najcześciej w tych modelach psuje się gniazdo czujnika w obudowie i piny, dlatego jest błąd na kompie, druga sprawa to zwyczajne uszkodzenie wkladu czyli przepuszczanie na caly obieg.

Osobiście sprawdziłbym rozwiązanie od dzika 31zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam zdjęcia rozebranego termostatu i zaznaczyłem strzałką gdzie brakuje oringu przez co termostat nie trzymał.

Po rozebraniu go okazuje się, że element, który odpowiada z otwieranie się termostatu jest mocowany do obudowy, nie wiem czy da się to rozebrać bez uszkodzeń :mysli: druga sprawa, czy coś takiego jest gdzieś do kupienia :mysli:

26112011197.jpg

26112011198.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja dzis jestem po wymianie, w srodku nie ma zadnych kabelkow, jest na obudowie czujnik jakiś tylko.

Powiedzcie mi ile płaciliście za wymianę w warsztacie/serwisie ?

Po wymianie wskazówka jest 1mm ponad 90 stopni, to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja dzis jestem po wymianie, w srodku nie ma zadnych kabelkow, jest na obudowie czujnik jakiś tylko.

Powiedzcie mi ile płaciliście za wymianę w warsztacie/serwisie ?

Po wymianie wskazówka jest 1mm ponad 90 stopni, to normalne ?

Ale wymieniles caly termostat z aso, czy jednak ten wkład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...