Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nowy napinacz paska wieloklinowego popiskuje na zimnym


PawcioTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie 3 dni temu zmienilem napinacz paska wieloklinowego i sam pasek oraz pasek od klimy, paski są gates a napinacz z rolka SKF cała robota kosztowala prtawie 600zl, i jak w temacie napinacz na zimnym tak dziwnie mi świerszczy, ale tylko na wolnych obrotach. Mechanik powiedział że musi sie "dotrzeć" ale mi to spokoju nie daje, może jakieś pomysly? HELP :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może to wina sprzęgiełka rolki na alternatorze.

Tam też podobno jest sprzęgło.

Napinacz kupiłeś bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij pasek i sprawdź na 100% czy to napinacz, może za mały pasek założyłeś i jest za mocno napięty .Jeśli jesteś w 100% pewien ze to napinacz to oddaj go do reklamacji tam nie ma co sie docierać i zmień mechanika jeśli mówi Ci ze musi się dotrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo z tym, że ja kupiłem auto a przy wymianie rozrządu nie wymieniłem owego napinacza. Zaczęły się mrozy i pisk. Tak samo jak Ty psikam WD40 i ustaje. Wymieniłem samo koło pryz rolce ale nie podziałało. Psikam na rolkę (tak gdzie widać sprężynę) i dalej piszczy a jak popsikam na koło od tej rolki to przestaje piszczeć. Dodam też, że jak po psiknięciu nie piszczy za to wydaje dźwięk takiego rzęcholenia jakby się kulki w łożysku wysypały. Ja obstawiam, że to rolka i szykuje się do zmiany. Z niecierpliwością poczekam na dalsze komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo z tym, że ja kupiłem auto a przy wymianie rozrządu nie wymieniłem owego napinacza. Zaczęły się mrozy i pisk. Tak samo jak Ty psikam WD40 i ustaje. Wymieniłem samo koło pryz rolce ale nie podziałało. Psikam na rolkę (tak gdzie widać sprężynę) i dalej piszczy a jak popsikam na koło od tej rolki to przestaje piszczeć. Dodam też, że jak po psiknięciu nie piszczy za to wydaje dźwięk takiego rzęcholenia jakby się kulki w łożysku wysypały. Ja obstawiam, że to rolka i szykuje się do zmiany. Z niecierpliwością poczekam na dalsze komentarze.

Lożysko w napinaczu masz tylko w rolce jeżeli więc wymieniłeś rolkę to już z łożyskiem ja wymieniłem wszystko oprócz łożyska wiskozy ale ono luzów nie ma i lekko nie chodzi czyli nie jest wyrobione hałas tylko na zimnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz paska wieloklinowego

Kolego a co przez to rozumiesz?

Jeżeli chodzi Ci o napinacz paska rozrządu to proponuję zdemontowac i sprawdzic, i jak trzeba to zareklamowac, gdyż i najlepszym firmą zdarza się wyprodukowac bubel, a jeżeli chodzi Ci o napinacz paska wielorowkowego(który napina się sam) jak piszczy to nie pryskamy WD-40 żeby przestało, (bo producent jak by chciał to założył by smarowniczkę a nie kazał pryskac WD-40)tylko jak jest potrzeba to wymiana.Niema takiej opcji żeby coś piszczało. Przykład: Rozrząd wymieniony wszystko ładnie, pięknie a tu co po 12 kkm rolka prowadząca huczy a firma z górnej pułki, więc to nie jest tak jak producent zachwala swój produkt. A co do mechanika to czasy Fiata 125p i docierania się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam ten oto filmik na którym pokazane jest jak to się dzieje. Może nie słychać tych zgrzytów jak ustanie piszczenie, ale one są słyszalne.

A oto fotki rolki:

http://imageshack.us/photo/my-images/443/20111126114310.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/100/20111126114351.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega psikał WD po to żeby zweryfikować po popsikaniu której rolki piszczenie ustanie druga sprawa na filmie widać że paski idą bardzo blisko siebie czy tak jest ?, trzecia rzecz czy napinacz jest w jednej lini bądż osi patrząc z boku bo może tak być że minimalnie odstaje w stronę wiatraka i dlatego piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega psikał WD po to żeby zweryfikować po popsikaniu której rolki piszczenie ustanie druga sprawa na filmie widać że paski idą bardzo blisko siebie czy tak jest ?, trzecia rzecz czy napinacz jest w jednej lini bądż osi patrząc z boku bo może tak być że minimalnie odstaje w stronę wiatraka i dlatego piszczy.

Układ rolki, pasków jest taki jaki powinien być. Weryfikowałem to z inną jednostką TDI. Dodam też, że rolka alternatora działa poprawnie, jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o piski do 17 sek. to rolka kwalifikuje się do wymiany

trzecia rzecz czy napinacz jest w jednej lini bądż osi patrząc z boku bo może tak być że minimalnie odstaje w stronę wiatraka i dlatego piszczy.

Dokładnie tak jest:good:.

Z fotki nr.2. Wnioskuję że wymieniłeś całośc na nowe a nie samą rolkę jak na fotce nr.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze mechanik cie poprostu oszukał, powiedział że wymienił, a wcale tego nie zrobił..... serio ale to troche dziwne że nowa cześc zachowuje sie jak stara i styrana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o piski do 17 sek. to rolka kwalifikuje się do wymiany

trzecia rzecz czy napinacz jest w jednej lini bądż osi patrząc z boku bo może tak być że minimalnie odstaje w stronę wiatraka i dlatego piszczy.

Dokładnie tak jest:good:.

Z fotki nr.2. Wnioskuję że wymieniłeś całośc na nowe a nie samą rolkę jak na fotce nr.1?

Jeżeli chodzi o mnie a nie o kolegę PawcioTDI to rolka którą sfotografowałem była rolką wymienioną w silniku mojego ojca. A z tej właśnie rolki pożyczyłem samo koło i nie poskutkowało więc doszedłem do wniosku że moja cała rolka jest szmelc i to teraz zostało zweryfikowane.

a moze mechanik cie poprostu oszukał, powiedział że wymienił, a wcale tego nie zrobił..... serio ale to troche dziwne że nowa cześc zachowuje sie jak stara i styrana

Skoro Twoja piszczy tak samo jak moja, to polecam następnym razem po prostu patrzeć na ręce mechanikowi. Czy to możliwe że nowa rolka dobrej firmy zaraz zaczyna piszczeć ?

Niedługo wymienię swoją i zobaczymy jakiej firmy to był szmelc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymieniłem wlasnie całośc tak jak na foto nr.2 a mechanik wsadził ta co kupilem czyli SKF.Piski są takie same ale jak od 18-25 s na filmiku tylko troche glosniejsze. Pytanie moje jest takie czy ten napinacz podczas pracy na biegu jalowym ma "pracować" tzn wpadać w delikatne wibracje bo u mnie sie tak dziej? Teraz co do reklamacji to czy jest sens bo trzeba by znowu całe auto rozbierać i dodatkowe koszty a ja sam nie mam na to zbyt czasu. Dziś rano piszczało przez jakies 2 min potem ustało, dziwne może faktycznie sie musi "dotrzeć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewnie że wsadził Ci to co kupiłeś to wydaj mi się że to wadliwa rolka. Co do drgań to dobre pytanie bo nie zwróciłem uwagi jak sprawdzałem w innym aucie czy one są. U mnie też są drgania.

A może pasek lipny ? Psiknij WD sam pasek od wewnątrz (tak żebyś nie popsikał na rolkę) i zobaczy czy będzie piszczało.

Może niech ktoś jeszcze się wypowie czy to dobry pomysł bo nie chcę żebyś przez moje uwagi miał później jeszcze większe kłopoty. Ja bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...