djbovorta Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Witam wszystkich . W tym wątku chciałbym zapytać was koledzy i prosić o opinie oraz radę . W poniższych linkach chce pokazać jak przełącza moja skrzynia w różnych sytuacjach . Sprawa wygląda tak : Jak ruszam z miejsca wciskam gaz np do 2 tyś obrotów i tak trzymam gaz obroty stoją niemal bez ruchu a prędkościomierz powoli podnosi się do wyższych prędkości .Mam wrażenie że to jest na 1 i 2 biegu .Jak np jedzie na 2 biegu trzymam gaz na 2 tyś nieruchomo powoli przyspiesza ale jak wcisnę więcej to niby szybciej przyśpiesza ale np wskakują obroty do 3,5tyś i tak stoją .Najbardziej widać jest to pod górkę , tak wyje np przy 3,5tyś powoli prędkościomierz się podnosi ale jakbym mocniej wcisną pedał gazu to obroty by wzrosły do wyższych wartości . Na biegu 3 i 4 raczej tego nie odczuwam . Jak zmieni mi bieg na 3 spadają obroty do powiedzmy 1,5tyś i wciskam gaz ale tak żeby mi nie zredukował to obroty nie wzrastają ale czuć znaczne przyspieszanie i słychać że silnik ma ciężej a nie tak jak na 1 i 2 że jak dodam gazu to niby szybciej przyspiesza ale obrotomierz wzrasta do większych wartości np 3,5tyś i tak zostaje aż do zmiany biegu na 3 wtedy spadają obroty i czuć to w/w obciążenie silnika i wzrastanie razem z obrotami prędkośc jazdy . Poniżej linki do filmów , proszę zobaczyć i wyrazić swoje opinie w postach .Czy wszystko jest ok czy też mam zacząć się martwić . Oleju nie zmieniałem może należy to uczynić ?
greg1 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Na moje oko wyglada to dobrze,ja tez mam automata czterobiegowego i podonie przyspiesza,a przy jakiej predkosci ci przelancza na 4bieg?
djbovorta Opublikowano 30 Listopada 2011 Autor Opublikowano 30 Listopada 2011 hehe pewno też Cie to nurtuje jak i mnie . Otóż na 4 bieg przełącza mi różnie ( zależne od temperatury skrzyni, bynajmniej tak mi się wydaje ) jak jest zimny to trzeba kręcić niestety powyżej 85km/h żeby przełączył a jak jest już zagrzany i zrobię z 10km to wtedy już przy bardzo delikatnej jeździe przełacza przed 70km/h a przy takiej normalnej jeździe przy max 75km/h .Mam jechać do kolesia co ma się wpiąć w skrzynie i zobaczyć czy jest jakieś możliwość ingeracji w zmianę biegów .A dokładniej chcemy szukać czegoś takiego jak czujnik temperatury oleju który decyduje czy olej jest już na tyle ciepły że przełacza wcześniej .Ale w sumie mi się wydaje że to zależy od gęstości oleju rozumieć na ciepłym jest rzadszy .
sokram Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Czesc, Ja tez mam automata 4 biegowego. Praca twojej skrzyni to norma, moja reaguje podobnie. Takze nie masz sie co przejmowac. Mialem wymieniany olej w automacie i praca skrzyni nie zmienila sie. Bylo juz kilka watkow o pracy i przelaczaniu biegow tego automatu. Jak silnik i skrzynia sa zimne to auto zmienia biegi przy wyzszych obrotach silnika. Podobno po przejechaniu 10-15kilometrow olej w ASB jest cieply i skrzynia zmienia biegi przy nizszych predkosciach/obrotach. Sokram
majkel_majki Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Jak dla mnie jest ok, od 3 biegu i pewnej prędkości masz załączane sprzęgło sztywne z pominięciem hydrokinetycznego, tzw. lock-up dlatego masz wrażenie, że auto lepiej przyspiesza i obroty wzrastają wraz z prędkością jazdy jak w manualnej skrzyni
djbovorta Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 To świetnie dziękuje chłopaki . Jak pojadę na ten komputer i da się jakoś zmienić ustawienia skrzyni ( żeby też na zimnym oleju przełączał biegi na niższych obrotach ) napisze w tym pości . Pozdrawiam
greg1 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Sam jestem bardzo ciekaw,czy cos sie da pokombinowac z ta skrzynia,czekam na wiesci....
zibolek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Panowie jako, że masie ASB mam pytanie... jakie macie odczucie podczas zmiany biegów. Jest to płynne niezauważalny, czy czuć szarpnięcie czy coś podobnego ? U mnie jak zmienia z 2 na 3 to czuć większe szarpnięcie co mnie bardzo irytuje... 1 na 2 i 3 na 4 jest prawie nieodczuwalne. Tym bardziej jestem w kurzony bo w skrzynie wsadziłem w tym roku z 3 000 u Palki w Mysłowicach i generalnie zostałem zrobiony w ch*ja...
bogdansky Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 nie strasz bo właśnie jestem po robocie skrzyni u Palki i jak na razie wsio ok, jest duuuuuużo lepiej niż było
zibolek Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 nie strasz bo właśnie jestem po robocie skrzyni u Palki i jak na razie wsio ok, jest duuuuuużo lepiej niż było nie chce nikogo straszyć, ale cuda zaczęły się dziać w 5 miesiącu gwarancji 6cio miesięcznej...,przy bardzo małym przebiegu... ponad miesiąc auto u niego miałem. ja go nie polecę nikomu... ale do rzeczy - odczuwasz zmiany biegów ? PS Uślizgi oczywiście naprawił, ale pozostało wiele do życzenia... reklamacja co kilka dni...
bogdansky Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 zmiany biegów odczuwam bardzo delikatnie(prawie ze w ogóle)
yamahayzfr13 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Panowie jako, że masie ASB mam pytanie... jakie macie odczucie podczas zmiany biegów. Jest to płynne niezauważalny, czy czuć szarpnięcie czy coś podobnego ? U mnie jak zmienia z 2 na 3 to czuć większe szarpnięcie co mnie bardzo irytuje... 1 na 2 i 3 na 4 jest prawie nieodczuwalne. Tym bardziej jestem w kurzony bo w skrzynie wsadziłem w tym roku z 3 000 u Palki w Mysłowicach i generalnie zostałem zrobiony w ch*ja... JA odczuwam tylko zmiane z 2 na 3. leciutko sobie szarpnie ale naprawde lekko. Z tym ze moja skrzynia ma ponad 300tys i nic nie bylo grzebane od nowosci tylko oliwa zmieniana.. Do do tematu. Tak jak jest pokazane na filmikach to prawidłowa praca skrzyni AG4. Do ok. 40kh/h skrzynia pracuje na sprzegle hydro, potem widac spadek obrotów o ok.200rpm, wtedy załącza sie tzw. lock-up czyli bieg zapina sie na stałe i jak sie depnie to czuć ze idzie niema takiego jakby poślizgu ze auto sie wkreca na obroty i przyspiesza tak jakby mizernie.. Taki typ tej skrzyni i taka jej praca Trzeba się przyzwyczaic Ja ze swoją najezdzilem sie po różnych warsztatach i do wielu dzwoniłem tłumaczac jak pracuje skrzynia.. Ci "mniej znani" oczywiscie powiedzieli ze skrzynia sie kończy Ale jak dla mnie najlepszym serwisem skrzyn to jest AutoJózefów. Mają swoją strone, gdzie przy okazji można poczytać o AG4 Tak naprawde to forum, własne przemyślenia i godziny w necie + na koniec AutoJózefów uśiwadomiło mnie jak działa moja skrzynia 4 biegowa typu AG4 01N i wiem ze jest sprawna Także dla potomnych.. taka praca jak na wideo jest jak najbardziej :good:
bielik Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 ja też si ę dołączam do słów yamahayzfr13 to jest normalna praca tej skrzyni. mi też tak przełączała. z tym że moja od niepamiętnych czasów nie miała nowego oleju a zmiany nie ryzykowałem. dodatkowo jak jechałem z górki na 2 biegu to jak przeżucała bieg to było porządne uderzenie. więc nie masz się czym martwić
ispee Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Kolega pisał że u niego naprawiono w takim razie ustarka czego powoduje uślizg przy zmianie z biegu 2 na 3 ?
majkel_majki Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Kolega pisał że u niego naprawiono w takim razie ustarka czego powoduje uślizg przy zmianie z biegu 2 na 3 ? Na moje elektrozawór, tłoczek albo kosz tego biegu, pewnie nie wszystko co trzeba zostało wymienione.
ispee Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 No czyli znowu albo albo albo i znów tak na prawdę nikt nie wie. Bo albo to albo tamto a może to np wina nastawnika bo jak ja zmniejszyłem dawkę kapkę nastawnikiem to problemy ustały i przestało uślizgiwać. Wszyscy mają ten sam problem z tymi posranymi skrzyniami a nikt nic nie wie... i tak od lat....
majkel_majki Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 No czyli znowu albo albo albo i znów tak na prawdę nikt nie wie. Bo albo to albo tamto a może to np wina nastawnika bo jak ja zmniejszyłem dawkę kapkę nastawnikiem to problemy ustały i przestało uślizgiwać. Wszyscy mają ten sam problem z tymi posranymi skrzyniami a nikt nic nie wie... i tak od lat.... To bądź pierwszym, który się dowie na 100% i napisze o tym na forum. Te skrzynie to jest stare, zużyte g i jeżeli są problemy to należy toto rozebrać, zweryfikować usterkę i naprawić, ale musi to robić rzetelny gość z odpowiednią wiedzą. Nigdy nie ma jednej uniwersalnej przyczyny i ktoś, kto wie w czym rzecz tak ot się tym nie podzieli bo to jest jego chleb.
zibolek Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 podobno pomiędzy 2 a 3 biegiem skrzynia przechodzi na inne sprzęgło co może być odczuwalne. U mnie jak jadę wolno to odczuwam bardziej niż jak jadę bardzie dynamicznie.
swiezak84 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 a ktos wie jaka jest różnica między skrzynią AG4 a DMX? bo ja mam taką własnie skrzynie, również 4-o biegową i w sumie pracuje tak samo jak ta wyżej opisana...
yamahayzfr13 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Pełna nazwa tej skrzyni to AG4 01N DMX (jezeli mówimy o 1,9 TDi AFN) bo w innych silnikach były inne też AG4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się