Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana silnika zamiast remontu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, chciałbym sie zorientować jakie mam możliwości.

Obecnie mam 1.6 adp z 95. Auto lubię, dobrze mi sie nim jeździ, ale trochę sie wyeksloatowało.

Postanowiłem je wyremontować, założyć gaz i zostawić je sobie na następne kilka lat.

Przed założeniem gazu chce wyremontować silnik. Niestety mam wyciek miedzy nim a skrzynią plus kilka innych nieszczelności.

Koszty remontu mogą być wyższe niż kupienie nowej jednostki. Teraz pytanie: czy muszę wymienić na ADP, czy istnieje inny 1.6 który da się zamontować bez problemów, a będzie nowszy?

Nie chcę większej pojemności, bo to mi wystarcza.

Czy przy takim przeszczepie można dołożyć klimę.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Klimę można założyć bez większego problemu, oprócz pewnego nakładu pracy oczywiście.

Swapa na inny model ciut odradzam bo to sa sporo większe pieniądze niż normalna przekładka.

Poza tym prawie zawsze występują potem problemy bo jednak coś zostało od starego motoru a jednak nie pasuje.

Opublikowano

No właśnie. Tyle, że ADP jest stary, produkowany do '96.

A taki ARM byłby 6 lat młodszy. Oczywiście to wszystko tylko teoria i pewnie jest tak jak mówisz. Nie ma co przesadzać, ale zawsze dobrze się zorientować w temacie.

Opublikowano

Dzięki, ale musiałbym zmienić wszystko oprócz szyb i karoserii. Chcę zostać przy tanim i dobrym 1.6.

Będę polował na dobre, gołe ADP lub jakieś ALZ z osprzętem (i klimą). W drugim przypadku pewnie warto kupic poliftowego Anglika.

Będę kombinował.[br]Dopisany: 04 Grudzień 2011, 20:16_________________________________________________Po wstępnej diagnozie okazało się, że olej leci spod pokrywy zaworów, misy olejowej i przy rozrządzie. Z tyłu na szczęście nie.

Zmierzyłem ciśnienie sprężania, wyszło po 15bar na każdym cylindrze. Postanowiłem wyremontować ten silnik. Powinno się udać.

Opublikowano

Nie, no trochę jest, ale faktycznie przed umyciem silnika wyglądało gorzej, bo olej był wszędzie.

Opublikowano

ale jak ma po 15 atm. ciśnienia na każdym cylindrze to jeszcze spokojnie pochodzi, nie ma co zmieniać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...