Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja HHO w TDI


marcin78

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem coś takiego, rozwiązanie innowacyjne. Zastanawia mnie jaka jest wydajność takiego rozwiązania?

Widział ktoś coś takiego zamontowane w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kiedyś czytałem to montaż dla osobówki to koszt ok. 2200zł

a oszczędność ok. 20-30% chyba, że pod dużym obiążeniem pracuje to oszczędność może być nawet 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400 zł i takie oszczędności ? Tylko ja to czytałem ? Producenci aut nie? Wielkie koncerny dwoją się i troją by urżnąć parę procent ,a tu aż tyle ? Nie chcę krakać ,ale to nie czasem taka korzyść jak z magnetyzerów ? Poza tym ,nie może to produkować więcej wodoru ,by obejść się bez on/pb ? No i żadnego komentarza tylko jakieś odchody muzyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400 zł i takie oszczędności ? Tylko ja to czytałem ? Producenci aut nie? Wielkie koncerny dwoją się i troją by urżnąć parę procent ,a tu aż tyle ? Nie chcę krakać ,ale to nie czasem taka korzyść jak z magnetyzerów ? Poza tym ,nie może to produkować więcej wodoru ,by obejść się bez on/pb ? No i żadnego komentarza tylko jakieś odchody muzyczne.

Dokładnie, jedynie kto tutaj coś zyska to ludzie "wciskający" ten kit i montujący to w aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jedynie kto tutaj coś zyska to ludzie "wciskający" ten kit i montujący to w aucie...

A czemu tak twierdzisz? Używałeś, widziałeś na własne oczy, sprawdzałeś jak działa? W USA i Australii to jest popularne u nas jeszcze nie.

Czemu miałoby to nie działać, zasada działania jest bardzo prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no oszczędzanie w TDI :polew: jeszcze niech sobie ktoś założy taka instalkę w 1.9TDI 90KM bo mu za dużo pali. :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak to działa?

W komorze reakcyjnej generatora HHO po doprowadzeniu do niej prądu z układu elektrycznego samochodu, zachodzi proces elektrolizy wody, w wyniku czego otrzymujemy dwa gazy tlen oraz wodór. Następnie mieszanka tlenu i wodoru jest doprowadzana do komory spalania silnika. Gdzie w połączeniu z benzyną oraz powietrzem jest spalana. Więcej o elektrolizie wody : http://www.eioba.pl/a72979/elektroliza_wody

2. Co zyskujemy?

* zmniejszenie emisji spalin

* zwiększenie mocy silnika

* lepsza wydajność przez całkowite spalanie mieszanki paliwowej

* zwiększona żywotność silnika (zmniejszenie emisji dwutlenku węgla)- przede wszystkim łożysk,tłoków i pierścieni

* równa, cicha i spokojna praca silnika

* zmniejszenie wizyt w zakładach naprawczych

* zmniejszenie tzw. carbon print , przeciwdziałanie ocieplaniu klimatu, z rury wydechowej wydobywa się przede wszystkim woda i tlen

* oszczędności na kosztach paliwa od 20-50% - zakres zależny od sposobu jazdy, sprawności silnika i jego kondycji

3. Czy to jest bezpieczne?

Tak, ponieważ produkcja wodoru odbywa się tylko podczas pracy silnika, wyprodukowany gaz jest natychmiast spalany, nie jest magazynowy pod ciśnieniem, a prąd pobierany jest podczas pracy alternatora twojego pojazdu. Dawka wodoru jest dostosowana do pojemności silnika – dzięki temu nasze systemy są bezpieczne

5. Eksplotacja generaorów HHO - jak często?

* Co 25 000 km - serwis, czyszczenie generatora i wlanie nowego elektrolitu.

* Co około 800 km – dolewanie wody destylowanej

6. Z czego powinna się składać instalacja HHO

Profesjonalna instalacja HHO do diesla to:

* PWM (Power Wave Module) wodoodporny (zalecany)

* odpowiednio dobrane przewody prądowe wg.norm PN połączone, zaizolowane i zabezpieczone

* przekaznik o odpowiednich parametrach

* bubler (separator wodny)

* generator HHO (elektrolizer)

* zbiornik z zabezpieczony przeciw wchlapywaniu elektrolitu do seperatora z wskaźnikiem cieczy

* przewody odpowiednio zabezpieczone przed przetarciem i przegrzaniem

* zabezpieczenie temperaturowe (na wypadek braku elektrolitu)

* bezpiecznik na odpowiedni prąd wg. norm PN

* mocowania odpowiednimi śrubami i łącznikami

* złączki i materiały antykorozyjne

* mrozoodporny elektrolit

7. Jakie ma zastosowania generator HHO i wodór H2:

* Bezkonkurencyjne spawanie (metale szlachetne, kwarc, miedź, aluminium, szkło, wosk, żeliwa, tworzywa sztuczne. Itd.)

* Wyżarzania

* Lutowanie

* Cięcie

* Tworzenie kamieni półszlachetnych (np.: produkcja Rubinów)

* Odsalania woy

* Wiercenie

* Magazynowanie energii

* Wspomaganie spalania paliw kopalnych (wewnętrznych i zewnętrznych)

* Cięcie płomieniowe na cienkie kawałki metalu, plastiku etc.

* Wiercenie płomieniowe

* Polerowanie płomieniowe (szkło, plastik, kwarcu i ceramika)

* Żłobienie

* Neutralizacji odpadów radioaktywnych

* Nanoszenie powłok ceramicznych

* Podgrzewanie

* Tworzenie próżni

* Suszenie sublimacyjne, destylacja

* Spiekanie

* Hartowanie

* Unieszkodliwiania odpadów

* Podwodne cięcie i ogrzewanie

* Łagodzenie bólu

* Pomoc w rozwoju roślin

* Tworzenie nowych materiałów

* Znaczny wzrost w odzysku rudy

* Super-skuteczne ogrzewanie

* Obróbka powierzchniowa materiałów

Jest jeden, ale za to kardynalny problem w tej historii,

prąd w układzie elektrycznym samochodu nie jest za darmo

cykl elektroliza wodór + tlen spalanie wodoru ma ujemny bilans energetyczny, tj. trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyskuje.

mniejsze problemy:

- dużo wyższa temp spalania (mieszanina idealna ~2500*C )

- dodatkowa masa i objętość w samochodzie (instalacja)

- koszty

- problematyczne strojenie (opanowanie warunków spalania)

reasumując,

spalając benzynę na potrzeby wytworzenia wodoru uzyska się mniej energii niż bezpośrednio spalając benzynę,

gdyby było inaczej wystarczyłoby spalić niewielką ilość wodoru i napędzić generator uzyskując więcej wodoru,

w fizyce nazywa się to perpetum mobile i niestety nie istnieje

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jedynie kto tutaj coś zyska to ludzie "wciskający" ten kit i montujący to w aucie...

A czemu tak twierdzisz? Używałeś, widziałeś na własne oczy, sprawdzałeś jak działa? W USA i Australii to jest popularne u nas jeszcze nie.

Czemu miałoby to nie działać, zasada działania jest bardzo prosta.

Nie twierdzę czy działa, czy nie. Po prostu szczerze w to wątpię, a dlaczego to wyjaśnił Ci kolega kamosor :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od prawie 2 lat jeżdzi passat 90konny z LPG, namawiam kumpla żeby mi probił fotki tej instalacji, pracuje jako dystrybutor instalacji gazowych i maja takiego passata w wersji testowej :naughty: jak sie wkońcu doprosze fot to wkleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od prawie 2 lat jeżdzi passat 90konny z LPG, namawiam kumpla żeby mi probił fotki tej instalacji, pracuje jako dystrybutor instalacji gazowych i maja takiego passata w wersji testowej :naughty: jak sie wkońcu doprosze fot to wkleje

fajnie by było,ciekawe ile za instalacje trzeba wyłożyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy artykuł ale następuje tutaj jednoczesne spalania gazu oraz ropy

pytanie ile gazu + ileś tam ropy = jakiś tam ogólny koszt przejazdu 100 km

ogólnie artykuł dotyczy ciężarówek ewentualnie jakieś tam dostawczaki i teraz :mysli: czy przy zamontowaniu w osobówce nie okazałoby się żę jednak sama ropka wychodzi taniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy artykuł ale następuje tutaj jednoczesne spalania gazu oraz ropy

pytanie ile gazu + ileś tam ropy = jakiś tam ogólny koszt przejazdu 100 km

ogólnie artykuł dotyczy ciężarówek ewentualnie jakieś tam dostawczaki i teraz :mysli: czy przy zamontowaniu w osobówce nie okazałoby się żę jednak sama ropka wychodzi taniej ?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak mi się wydaje że będzie drożej spali tak czy owak ileś literków gazu + ileś tam literków ropy po przeliczeniu moim skromnym zdaniem koszt przejazdu 100 km będzie droższy

do spalania potrzeba mu według zapewnień znajomego 20-30% ropy w mieszance paliwowej, kolega zapewniał ze jest taniej, to auto juz troche czasu uzytkują :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...