Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Bardzo ciężko odpala


maciejas002

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak: naprawiany rok temu rozrusznik ( bendiks, szczotki itp,) był juz na wykończeniu więc dostał nowe "flaki". Nowy akumulator 64Ah 740A, świece żarowe sprawdzone - poprowadziłem od plusa kabelek do każdej i iskry są. Rozrząd wymieniałem w październiku ( jeśli ma to jakiś związek, :embarrassed: ) pasek mikro w kwietniu przy okazji wymiany napinacza. Wiem też że przepływka moja raczej kaput - wyszło w testach, czy to ma związek :wtf: ( zbiera się od niższych obrotów, ale potem jest problem)

Problem tkwi w tym że pali fatalnie, w innym temacie, kolega z forum podrzucił taki filmik

jak go zobaczyłem to kaplica, tam -16 ~ -17 stopni, a teraz w tą zacną zimę, max 0 lub -4/5 a mnie kręci jakby było -45. Na filmiku pomimo grzania 2x świeczek,( jest też film jak grzeje tylko 1x ) odpala od strzała, mój kręci kręci kręci kręci kręci kręci kręci kręci i dopiero potem jest bum i zagadał, postaram się nagrać filmik i wrzucić tutaj, ale nie wiem co to może być. Najgorszy jest 1szy rozruch, potem już raczej dobrze pali. Pomocy :confused4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten rozrząd wymieniałeś w tym roku czy przed tym wszystkim co opisałeś ?

sprawdź sobie dobrze kabel masowy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłbym kąt wtrysku skoro wymieniałeś rozrząd i świece żarowe są sprawne

Najgorsze jest to że nie mam VAGa :confused4:

ten rozrząd wymieniałeś w tym roku czy przed tym wszystkim co opisałeś ?

sprawdź sobie dobrze kabel masowy silnika

Tak w tym roku, październik, kabel masowy ? Masz na myśli masę co przychodzi do silnika? Przed wymianą ciężko palił ale dlatego że AQ padało ( było EXIDE 800A a na próbie obciążeniowej wartość wyszła ok 500 ) dlatego wymieniłem AQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kabel który daje masę na silnik taki gruby jest przeważnie gdzieś na początku podłużnicy przykręcony i idzie do silnika nie wiem jak to jest na 100% w B5 ale czegoś takiego szukaj i sprawdź czy nie jest ugnity i czy ma dobry styk.

Rozumiem że te problemy miałeś już prze wymianą rozrządu tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% mechaników olewa kąt wtrysku i wymienia tylko rozrząd bo albo nie mają sprzętu albo po prostu to mają gdzieś. A jak ci kręci rozrusznik?

Rok temu o tej porze był robiony, w sumie rozrusznik kręci tylko auto nie startuje (szybko-dobrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisza koledzy kat wtrysku do sprawdzenia,filtr paliwa kiedy byl zmieniany ?[br]Dopisany: 04 Grudzień 2011, 15:11_________________________________________________Listwa do grzania swiec dobrze zachodzi na swiece (siedzi twardo na swiecach) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisza koledzy kat wtrysku do sprawdzenia,filtr paliwa kiedy byl zmieniany ?[br]Dopisany: 04 Grudzień 2011, 15:11_________________________________________________Listwa do grzania swiec dobrze zachodzi na swiece (siedzi twardo na swiecach) ?

Filtr zmieniany był w kwietniu,a listwa ( ów kabelek główny z którego rozchodza sie mniejsze z czapeczkami na swiece) siedzi dobrze,sprawdzone.

Nie jestem do konca specem, ale co ma kąt wtrysku do tego? Czy przy wymianie rozrządu, ma to aż takie znaczenie? Wg mnie jak gmyra się przy pasku, i wymienia go, (chyba) nie da się zmienić tego typu ustawienia? Jedynie chyba fazy. Ale mogę sie mylić tak jak mowie nie robię w tym na co dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokady nie do tego silnika pokazales,do 1.9 na pompach zadnych blokad nie potrzeba

Powiem krotko zeby zle ustawic rozrzad w tym silniku to trzeba byc pipa nie mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku do sprawdzenia , bardzo wazny element przy odpalaniu tego silnika

Może jutro uda mi sie sprawdzic kat, ale to wroze z fusow teraz, na goraco.

blokady nie do tego silnika pokazales,do 1.9 na pompach zadnych blokad nie potrzeba

Powiem krotko zeby zle ustawic rozrzad w tym silniku to trzeba byc pipa nie mechanik.

Nie no tego to nawet nie zakladam, bo inaczej to nic tylko sie powiesic

rozrzad -zgadza sie , ale pompa inne buty- nie kazdy wie jak i po co.

Nie rozumiem ? :kox:

Btw. mialem wrzucac filmik, jak mi kreci, bylem wlasnie odpalic bo caly dzien nie jezdzilem, jest ok 11stopni na+... poszedl od kopa, zrobie 2gie podejscie jutro z rana, jednoczesnie zadzwonie i postaram sie umowic na zbadanie kata wtrysku. Bede cos wiedzial, napisze. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobnie albo jeszcze bardziej dramatycznie. Na koncu dam link do startu przy -1 ale to samo jest przy 10 czy 17 na plusie. Zaznaczam ze wymienilem swiece na nowe i nic to nie dalo. Czasem kreci kreci kreci kreci i w koncu odpala jak w temacie. Czasem kreci i zaczyna sie czkawka (taka jak na dolaczonym filmiku) i takie szarpanie jakby cos mu nie dalo odpalic az nastepuje w koncu wyrownanie pracy i jest OK. Na cieplym jest OK ale czasem jak jak chce strzalem odpalic to zapala ale z drgawka jakby cos bo blokowalo co zmusza mnie do przytrzymania rozruchu dluzej. Innym zas razem wystepuje dodatkowy efekt w postaci czerwony wykrzyknik + swiecacy ABS. I nieewazne ze gzreje swiece 3 razy czy 5. Blad z wykrzyknikiem i ABS to raczej pojawia sie przy -20 na prawie rozladowanym AKU. Sam niewiem czy to te wtryski bo to sie raczej zaczelo nasilac od czasu uszczelnienia pompy czy to wina AKU ktory daje male napiecie na swiece. Raz mi sie trafilo tak ze po odpaleniau wlaczyl sie traktor jak by jeden cylinder chodzil.

Tu udostepniam plik z rozruchu przy -1

http://www.megaupload.com/?d=LNCOMADU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niewiem czy to te wtryski bo to sie raczej zaczelo nasilac od czasu uszczelnienia pompy czy to wina AKU ktory daje male napiecie na swiece. Raz mi sie trafilo tak ze po odpaleniau wlaczyl sie traktor jak by jeden cylinder chodzil.

jeszcze raz ci napiszę co inni Ci podpowiadają a ja na samym początku napisałem.

SPRAWDŹ KAT WTRYSKU I DAWKĘ PALIWA również ROZRUCHOWĄ.

Odnośnie świecących wykrzykników i innych kontrolek jeżeli aku będzie rozładowany możesz mieć choinkę świecącą przed oczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima za pasem i znów problemy, bez podpięcia vag to można wymienić pół auta i tak będzie to samo, jesli klekot przy małych przymrozkach tak do -5 nie chce odpalić to 95% ma zle ustawiony kąt lub dawkę wiec z cofaniem sie paliwa lub świecami żarowymi można sobie dać spokój , zapinajcie vag i dopiero robić nowy temat podac jakie sa błędy odczyty itp i można wtedy pomóc bo tak to można sobie gdybać co może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...