Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Od czego tryb awaryjny po czyszczeniu turbo? B5 [AFN]


lukaszlw

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zaznaczę na początku, że przeczytałem wszystkie wątki odnośnie trybu awaryjnego i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Tak wiec sprawa wygląda następująco:

Posiadam Audi A4 B5 98r. 1.9 TDI 110 KM AFN. Kilka miesięcy temu miałem problem z turbiną, a mianowicie tryb awaryjny przy 120 km/h. Po przeczytaniu kilku wątków stwierdziłem, że mogą to być zapieczone łopatki. Tak też było, turbina po rozebraniu i czyszczeniu działała bez zarzutu. Po 2 tygodniach znów coś zaczęło się chrzanić. Znów wróciły notlaufy tylko teraz na troche wyższych obrotach mniej więcej 160 km/h czyli 3200 obr/min. Auto nie ma tej mocy jakiej mieć powinno m.in słabe przyspieszenie nawet na niskich biegach.

Co może być powodem muła? Wymieniłem zawór N75 i bez zmian, sprawdziłem wszystkie przewody i też nie zauważyłem wad. Dodam, że zauważyłem trochę oleju przy wlocie do turbiny przewodu prowadzącego od filtra powietrza. Co może być tego przyczyną? Nie mam jeszcze logów tak wiec licze na pomoc i sugestie co może powodować tryb awaryjny i spadek mocy . Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu wszystko było ok? Na pewno dobrze założyłeś pierścień sterujący kierowniczkami w turbo? W Twojej turbinie jest asymetryczny i łatwo można się pomylić i założyć go do na odwrót. Sprawdź czy dźwigienka przy turbo dobija do zderzaka. Jak nie, to założyłeś źle pierścień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wydłub go ze środka rozruszaj sztangę turbiny ręcznie przegoń autko na trasie i powinno pomóc oczywiście o ile nie będziesz jezdził z zbyt delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko puszkę zostaw sztangę rozruszaj bo już wpada ci w tryb awaryjny co za tym idzie łopatki w turbo są już zapieczone jak rozruszasz kluczem ręcznie przegonisz autko to łopatki powinny zacząć pracować w pełnym zakresie.Możesz sprubować tylko przegonić auto ale może to nie pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no były czyczone ale parę mięsiecy temu wiesz przez te parę mięsięcy z zapchanym katalizatorem i czasem jak wtryski leją mogły się zapiec zobacz jak pracuje sztanga na vagu lub ręcznie czy chodzi lekko i ma skok ok 1.5 cm jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyną notlaufow byl uwalony olejem mapsensor, zobacz u siebie moze cos pomoze :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak powinna chodzić ta gruszka. bo jak czyściłem łopatki to jak ją sprawdzałem to musiałem użyć naprawdę dużej siły żeby doszła do końca . Może to ona jest przyczyną, gdyż stawia za duży opór i łopatki nie mogą zostać otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jakie masz ECU: strasze - map sensor były w obudowie Ecu, a nowsze Ecu miały mapa w rurze dolotowej z ktorego kabelkiem przyslany jest sygnal do ecu

map sensor mierzy podcisnienie w kolektorze ssacym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto łapało notlaufy i kiedy dzisiaj chciałem go przegonić jak zawsze , przy ponad 3000 ob. zgasło i już nie zapaliło, z błędów wyszło tylko czujnik ciśnienia doładowania, skasowałem i nadal martwy. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wąż dolotowy ,czy Ci turbo nie wyżygało oleju, skontroluj równiez stan oleju, moze zalalo cylindry olejem stad nie zapala. od czujnika auto nie gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...