Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wywala ostrzeżenie, dlaczego?


landryn86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! A więc zakładam nowy wątek ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania.

Nie wiem czy w dobrym dziale piszę ale wydaje mi się, że tak, a jak nie to proszę o przeniesienie mojego

wątku do odpowiedniego działu. (tylko nie do kosza :wink4:)

Mianowicie na zimnym silniku na fisie wylala mi takie ostrzeżenie:

2e81a0bbe6a4144a.jpg

Dzieje się to około 15 sekund od włączenia zimnego silnika (lub pozostawienia włączonego zapłonu na zimnym silniku).

Trwa około 3 minut i po nabraniu przez silnik trochę temperatury znika. Na ciepłym silniku już się nie pojawia.

Na klimatroniku na zimnym silniku na 49 kanale mam temp 30oC - niżej nie pokazuje, jak silnik się rozgrzewa to wzrasta do 90oC. Może coś z czujnikiem?

Na vagu wywala błąd:

16500 - temp silnika za niska/za wysoka - brak/nie związany z osprzętem BŁĄD SPORADYCZNY

Dodatkowo przy teście zegarów nie działa mi kontrolka przegrzania silnika (taka jak na zdjęciu, a kiedyś działało).

Nie wiem co to może być, ktoś wie?

Z góry dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek wymień czujnik od wody do ECU ale ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ten pomiędzy silnikiem a grodzią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego zacznę, dzięki :hi::good:

A jeszcze mam pytanie:

obok tego czujnika nie powinien znajdować się jeszcze jakiś czujnik?

Bo mam niby miejsce na niego ale jest zaślepione i nie ma żadnej wiązki przewodów do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były wersje z dwoma czujnikami, jeden dawał impuls na ECU, drugi na wskaznik na blacie

jak bedziesz kupowac czujnik wez tez oring, bo podejrzewam że ten jest już stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, jak wymienię to napiszę czy pomogło :hi:[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 18:34_________________________________________________Wymieniłem czujnik (MEYLE) i niestety ale dalej jest to samo :(

Czy na kanale 49 w klimatroniku najniższa wartość to 30oC?

Bo na obu czujnkach mam taką wartość (tzn. na starym tak miałem i na nowym tak mam)

Co jescze może być przyczyną mojego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i winowajcą był czujnik w zbiorniczku wyrównawczym płynu, niestety w moim modelu jest on "wtopiony" w zbiorniczek więc wymiana całego zbiorniczka pomogła.

U mnie kontrolka zapalała się w mroźne dni, po złapaniu przez auto temperatury coś ok. 70 stopni gasła, przy O stopni się nie zapalała tylko jak był mróz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czujnik od poziomu płynu???

Dokładnie tak, u mnie zapalała się kontrolka pomarańczowa bo czujnik nie widział płynu chociaż ten był w zbiorniczku.

Nie mam fisa to kontrolka mogła się różnić od Twojej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie ten błąd na Vagu:

16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

o który to czujnik może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie ten błąd na Vagu:

16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

o który to czujnik może chodzić?

Kolego błąd dotyczy czujnika temperatury ECU (G62)

Najlepiej sprawdzić vagiem temp silnika i porównać z ta co pokazuje wskazówka. Jeśli błędu nie da sie skasowac to do wymiany.

Kasowałeś błąd po wymianie czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jaki powinien być odczyt na 49 i 51 kanale bo u mnie na 49 startuje tak jak u kolegi nie od zera albo temp otoczenia to samo na 51 błędu nie ma czy to czujnik?? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skasowałem błędy i dalej to samo :confused4:

Może coś popieprzyłem jak zegary zmieniałem na FIS?

Musiałem kable przekładać z kostek 26 do 32 pinowych.

Może tam coś namieszałem? Możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe ale jak na początku było dobrze to też może być coś nie tak z czujnikiem w zbiorniczku , może jakiś brud się dostał i go blokuje , najlepiej też sprawdź temperaturę zamarzania płynu i jego lepkość . Robiłem ostatni gościowi auto i dolał jakiegoś specyfiku niby do rozcieńczenia żeby zwiększyć mrozoodporność i płyn zrobił się taki klejący dosłownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn jest OK, bo sprawdzałem. A da rade jakoś sprawdzić ten czujnik w zbiorniczku, np. miernikiem?[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 20:10_________________________________________________Panowie a jak sprawdzić temp. płynu chłodzącego za pomocą "PolskiVAG 4.9" ? Tylko ten program mi bryka na lapsie :confused4:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 22:11_________________________________________________A więc problem rozwiązany :>

Tzn znaleziona przyczyna - tak jak sugerował pepik25 zawiódł czujnik w zbiorniczku wyrównawczym. Narazie go odpiąłem i połączyłem kable na krótko

i działa, ostrzeżenia już nie wywala :> :> :>

Teraz albo spróbuję pzeczyścić czujnik (o ile się da) albo kupię drugi zbiorniczek. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odkopuje temat :

U mnie wywala to ostrzeżenie jak samochód osiągnie 90 C i troszkę pojeżdzę

Vagiem sprawdzone wszędzie temp. 88 w zegarach i ecu.

Który czujnik odpowiada za wyświetlanie tego czerwonego komunikatu o zbyt wysokiej temp/zlej ilości płynu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...