macjar Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Witam mam pytanko odnośnie turbiny w silnikach 1.8T benzyna (BFB) Czy u Was turbinka włącza się powyżej 2,2 tys obrotów ?? Czy powinna się zbierać od 1,5 tys obrotów ?? Brak odczuwalnego przyspieszenia, dopiero po przekroczeniu tych 2,2 tys jest czuć "wciskanie" w fotel Często wskakuje mi błąd na silniku 16683 Mój mechanik nie potrafi jednoznacznie określić co jest nie tak :/ Pozdrawiam
Dev Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 16683 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji sprawdz szczelnosc, DV i na końcu WG, z tym że wiąze sie to ze zdjeciem kata
macjar Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 mechanik twierdzi ze wszystkie wezyki sa szczelne, sorki za pytanie ale co to jest DV i WG ?
Dev Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 DV- Dump Valve http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/92686_x600.jpg masz od razu z ori numerem WG - Waste Gate http://img.guauto.com/photo/offer/3906/big-JB-TB-051TFO35HM-124-49135-02110-MR212759-PAJERO-oil-amp-water-cooled-external-wg-turbo.jpg ta klapka po lewej
andrew780 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Raczej Weste Gate bo West to zachód :>
macjar Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 hmm, nie wiele rozumiem z tego co mi koledzy tutaj napisaliście :/ czy możecie "wskazać palcem" co konkretnie sprawdzić i kolejne pytanie w jakich zakresach obrotów powinna pracować turbina ?
Dev Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 w turbo sa dwa kanaly, jeden przelotowy, na drugim jest klapka, ktora otwiera sie gdy turbo osiagnie odpowiednie cisnienie i prawdopodobnie masz ja juz wypalona lub uchylona turbo pracuje w calym zakresie obrotow
tomaszw Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 U mne też dopiero tak od 2k czuć wciskanie w fotel, poniżej jest tak sobie, ale 0 błędów na VAGu. CZy uszkodzenie/nieszczelonśc DV sie jakoś objawia? Od ponad roku mam wywalony oryg układ dolotowy i zamontowany BSR. Jedyne co zauważam to ,że trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem na starcie, ale błędów brak...
Dev Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 mniej wiecej tak jest, zrob program, bedzie szybciej wstawac przy okazji zloguj przeplywke i zobacz ile pompuje turbo
macjar Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 ten zaworek DV gdzie jest umieszczony, bo jeżeli jest takich kilka to już jeden wymieniłem bo był rozerwany,ten który wymieniłem umieszczony był po stronie pasażera na dole dostęp do niego był tylko od spodu autka
Rafal-L Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 u mnie turbawka wstaje przed 1.800 obrotow;)
Thom4s Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Raczej Weste Gate bo West to zachód :> Jak już poprawiasz to poprawiaj dobrze "poligloto". Wastegate. u mnie turbawka wstaje przed 1.800 obrotow;) Dokładnie tak jak u mnie i tak powinno być. Max moment w 1.8T jest dokładnie od 1750rpm.
tomaszw Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 to jednka musze sprawdzic i u mnie te zaworki... Do sprawdzenia przydadza sie logi, a ktore kanały?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się