Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rant do quattro i dwie szerokości felg np.8" i 8.5" moze tak być??


drdres

Rekomendowane odpowiedzi

więc jeśli koła z przodu mają 8J a z tyłu 8,5 i załozysz 4 takie same opony, będziesz miał problemy z Q

jakos z ta czescia sie nie zgodze ,a przykladem niech bedzie (co prawda to nie oooo q) bmw x5 w ktorych sa montowane felgi 19" przod 255/45 a tyl 285/40 i jakos 4x4 daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jeśli koła z przodu mają 8J a z tyłu 8,5 i załozysz 4 takie same opony, będziesz miał problemy z Q

jakos z ta czescia sie nie zgodze ,a przykladem niech bedzie (co prawda to nie oooo q) bmw x5 w ktorych sa montowane felgi 19" przod 255/45 a tyl 285/40 i jakos 4x4 daje rade

Może kolego masz racje ale napędów 4x4 są różne konfiguracje, są dołączane przy poślizgu osi głównej automatycznie, są załączane manualnie i są też takie które są na stałe.

Wszystko zależy od producenta i konfiguracji. Pozostaje więc koledze słuchać kogoś kto wie to z autopsji albo ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dobierać je w ten sposób żeby średnica była taka sama ....

Nigdy nie da się dobrać idealnie dwóch rożnych szerokości opon. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tak w temacie zaczelyby sie wypowiadac osoby, ktore maja Q i zakladaly rozne kola przod/tyl.

to ze wyczytaliscie, ze amerykanie jezdza na roznych felgach przod/tyl, to nie znaczy, ze nie maja problemow z napedem, bo niektorzy nawet pewnie o tym nie wiedza.

ja od momentu jak przejezdzilem caly sezon na roznym odsadzeniu kol (z tylu mniejsze ET o 2mm na strone - niby nic, ale...) - czuje, ze dyfer sie mocniej spina i przy kazdym skrecaniu/jezdzie po rondzie to ewidentnie czuc, kola "przeskakuja" itd.

jak zalozycie felgi/opony o innej szerokosci, to dyfer bedzie sie jeszcze mocniej spinal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak odpisał amerykaniec jezdżący na róznych szerokosciach

I did the calculations on a tire size and stretch calculator. it came up to be 1.5%, and as I've heard, it's safe to run as long as you're below 3% difference

its the tires that matter.

as long as the tire heights are within a certain percentage you will be fine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od momentu jak przejezdzilem caly sezon na roznym odsadzeniu kol (z tylu mniejsze ET o 2mm na strone - niby nic, ale...) - czuje, ze dyfer sie mocniej spina

gdybyś napisał 2 cm to może bym uwierzył ale z tymi dwoma milimetrami trochę przesadziłeś :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak odpisał amerykaniec jezdżący na róznych szerokosciach

I did the calculations on a tire size and stretch calculator. it came up to be 1.5%, and as I've heard, it's safe to run as long as you're below 3% difference

its the tires that matter.

as long as the tire heights are within a certain percentage you will be fine.

dodajmy jeszcze parametry jego kół :wink4:

17x9 et 20, 17x10.5 et24

205/45, 215/45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie lepiej by było gdyby wypowiedział sie ktoś kto ma/miał taką sytuację u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...