Jump to content
IGNORED

Rant do quattro i dwie szerokości felg np.8" i 8.5" moze tak być??


drdres

Recommended Posts

Witam zadaje to pytanie bo słyszałem rożne opinie na ten temat,i może tutaj uzyskam jedną właściwą odpowiedź i dacie mi jakiś wasz przykład.

Chce kupić felgi z rantem do napędu quattro ale z felgami używanymi ciężko żeby znaleźć 4szt np.8` bo znajdę właśnie np.2x8`i 2x8.5` a słyszałem ze w tym napędzie to nie przejdzie żeby tylne koła były szersze od przednich,bo zaczyna napęd świrować,albo komputer,albo coś jeszcze innego.Czy da się to jakoś rozwiązać?

Prosił bym o Wasze opinie i zdjęcia przykładowe czy macie u siebie takie felgi i czy wszystko jest okej.

Link to comment
Share on other sites

a może słyszałeś że szerokości opon nie mogą być różne w Q, a nie felgi :cool1:

powiem ci tylko, że na różne szerokości felg można założyć takiej samej szerokości opony :wink4:

Link to comment
Share on other sites

:cool1: ja bym nie ryzykował, mimo że oponki 4 takie same to może być (ale nie musi) jakaś różnica w oporach toczenia (jakaś różnica w wadze felg np.) i napęd w Q zacznie fiksować albo i się zepsuje. To moje gdybanie...
Link to comment
Share on other sites

z racji kinematycznego połączenia przedniej i tylnej osi obroty kół powinny byc takie same, jesli mamy różne średnice kół tzn. wysokość to już koła kręcą się z różną prędkością i komputer odczytuje to jako błąd, w ekstremalnym wypadku moga powstawać naprężenia w układzie przeniesienia napędu. auta 4x4 wymagają tego, aby wszystkie cztery koła miały nie tylko identyczny rozmiar, ale i także stopień zuzycia bieznika więc jeśli koła z przodu mają 8J a z tyłu 8,5 i załozysz 4 takie same opony, będziesz miał problemy z Q

Link to comment
Share on other sites

....nawiązując do mojego ost. postu w tvn turbo był kiedyś odcinek jak to w miarę nowym mitsubishi terenowym wyświetlał się błąd Q, samochód kilka razy wędrował do dilera i z powrotem, wymieniali i kompa i czujniki koszty w tysiące, w końcu właściciel się zirytował i zaprowadził auto po raz kolejny...i któryś z młodych chłopaków zwrócił uwagę na to, że opony przód i tył były odwrotnie założone niż jest znak na oponie i jak się okazało stąd wywalało błędy...więc sam widzisz taka pierdoła a czujniki to wykryły. Nie pamiętam czy diler się jakoś zrehabilitował za taaaaaaaką wtopę i naciągnięcie klienta na kasę. Stąd własnie był program o w/w nierzetelnym warsztacie.

Link to comment
Share on other sites

Z załozenia rozmiar felg powinien być idfentyczny, opony również, ale model moze byc inny, ja jeżdze od 2 lat na róznych oponach ale o tych samych parametrach :wink4:

Co do szerokosci felg amerykańce zakładaja rózne w Q i jeżdzą :wink4:

Link to comment
Share on other sites

....nawiązując do mojego ost. postu w tvn turbo był kiedyś odcinek jak to w miarę nowym mitsubishi terenowym wyświetlał się błąd Q, samochód kilka razy wędrował do dilera i z powrotem, wymieniali i kompa i czujniki koszty w tysiące, w końcu właściciel się zirytował i zaprowadził auto po raz kolejny...i któryś z młodych chłopaków zwrócił uwagę na to, że opony przód i tył były odwrotnie założone niż jest znak na oponie i jak się okazało stąd wywalało błędy...więc sam widzisz taka pierdoła a czujniki to wykryły. Nie pamiętam czy diler się jakoś zrehabilitował za taaaaaaaką wtopę i naciągnięcie klienta na kasę. Stąd własnie był program o w/w nierzetelnym warsztacie.

i kto w to uwierzył ?? chyba tylko Ty ...

za***iste czujniki mają w miśku co czują kierunkowość opony :mysli:

nie raz już o tym wspomniałem i Kowi właśnie też, amerykanie jakoś śmigaja "no problem", ale my polacy zawsze musimy się czegoś doszukać...

Link to comment
Share on other sites

jakaś różnica w wadze felg np. i napęd w Q zacznie fiksować albo i się zepsuje

takiej teorii jeszcze nie słyszałem :decayed:

Link to comment
Share on other sites

ja znam to nie ze słyszenia, ale z własnego doświadczenia auto A4 2.0 TDI quattro... założyłem raz zestaw 215/40/18 przód i 225/40/18 tył i przy ok 40 km/h były odczuwalne wibracje całego samochodu jakby wał byłby niewyważony, po zmianie na 4 takie same problem ustąpił, pewnie można zakładać opony różnej szerokości, ale dobierać je w ten sposób żeby średnica była taka sama ....

Link to comment
Share on other sites

ja znam to nie ze słyszenia, ale z własnego doświadczenia auto A4 2.0 TDI quattro... założyłem raz zestaw 215/40/18 przód i 225/40/18 tył i przy ok 40 km/h były odczuwalne wibracje całego samochodu jakby wał byłby niewyważony, po zmianie na 4 takie same problem ustąpił, pewnie można zakładać opony różnej szerokości, ale dobierać je w ten sposób żeby średnica była taka sama ....

i bardzo dobrze, że to zauważyłeś i dodałeś to zdanie, a nie tyczy się to tylko awd...

jakaś różnica w wadze felg np. i napęd w Q zacznie fiksować albo i się zepsuje

takiej teorii jeszcze nie słyszałem :decayed:

na pewno jeszcze o kilku usłyszymy w tym temacie :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

założyłem raz zestaw 215/40/18 przód i 225/40/18 tył i przy ok 40 km/h były odczuwalne wibracje całego samochodu jakby wał byłby niewyważony

bo gdy zakłada się szerszą opone na tył automatycznie trzeba dobrać mniejszy profil tych opon :cool1:

Link to comment
Share on other sites

założyłem raz zestaw 215/40/18 przód i 225/40/18 tył i przy ok 40 km/h były odczuwalne wibracje całego samochodu jakby wał byłby niewyważony

bo gdy zakłada się szerszą opone na tył automatycznie trzeba dobrać mniejszy profil tych opon :cool1:

to było na chwilę musiałem jechać w trasę, a nie mogłem dostać pary takich samych opon 225/40/18 myślałem, że będzie ok, ale pomyliłem się ;)

Link to comment
Share on other sites

z przodu 205/55/16 z tyłu 225/50/16 takie były q Q które kupiłem na jesień, Da się jeździć w brew pozorom. Jednak bym uważał jak ktoś kupuje bo np tylny most mi hałasuje ale nie wiem na ile miało to wspólnego z różnymi oponami a na ile z brakiem oleju w moście.... na dzień dobry wlałem 1,5 litra.... i dyfer na wiosnę albo lato do zmiany...

Link to comment
Share on other sites

....nawiązując do mojego ost. postu w tvn turbo był kiedyś odcinek jak to w miarę nowym mitsubishi terenowym wyświetlał się błąd Q, samochód kilka razy wędrował do dilera i z powrotem, wymieniali i kompa i czujniki koszty w tysiące, w końcu właściciel się zirytował i zaprowadził auto po raz kolejny...i któryś z młodych chłopaków zwrócił uwagę na to, że opony przód i tył były odwrotnie założone niż jest znak na oponie i jak się okazało stąd wywalało błędy...więc sam widzisz taka pierdoła a czujniki to wykryły. Nie pamiętam czy diler się jakoś zrehabilitował za taaaaaaaką wtopę i naciągnięcie klienta na kasę. Stąd własnie był program o w/w nierzetelnym warsztacie.

i kto w to uwierzył ?? chyba tylko Ty ...

za***iste czujniki mają w miśku co czują kierunkowość opony :mysli:

nie raz już o tym wspomniałem i Kowi właśnie też, amerykanie jakoś śmigaja "no problem", ale my polacy zawsze musimy się czegoś doszukać...

Kolego to prawda tylko tam chodziło o to że gość założył na przód opony o innym rozmiarze niż na tył (inna wysokość).

Auto było setki razy w serwisie i dopiero spec od 4x4 rozwiązał sprawę.

Ogólnie wyklepała się obiegowa opinia o tym że jak masz q to trzeba 4 takie same opony.

Link to comment
Share on other sites

moim poprzednim autem było s3 8l z 4x4 , tylko ze tam jest inne rozwiazanie napedu tzn haldex...Auto jezdziło na oponkach 225/40/ 18 po załozeniu na tył 235/40/18 elektrosprzegło rozłanczało tył i vag pokazywał usterke haldexu .... wiec cos w tym jest !

Link to comment
Share on other sites

....nawiązując do mojego ost. postu w tvn turbo był kiedyś odcinek jak to w miarę nowym mitsubishi terenowym wyświetlał się błąd Q, samochód kilka razy wędrował do dilera i z powrotem, wymieniali i kompa i czujniki koszty w tysiące, w końcu właściciel się zirytował i zaprowadził auto po raz kolejny...i któryś z młodych chłopaków zwrócił uwagę na to, że opony przód i tył były odwrotnie założone niż jest znak na oponie i jak się okazało stąd wywalało błędy...więc sam widzisz taka pierdoła a czujniki to wykryły. Nie pamiętam czy diler się jakoś zrehabilitował za taaaaaaaką wtopę i naciągnięcie klienta na kasę. Stąd własnie był program o w/w nierzetelnym warsztacie.

i kto w to uwierzył ?? chyba tylko Ty ...

za***iste czujniki mają w miśku co czują kierunkowość opony :mysli:

nie raz już o tym wspomniałem i Kowi właśnie też, amerykanie jakoś śmigaja "no problem", ale my polacy zawsze musimy się czegoś doszukać...

Kolego to prawda tylko tam chodziło o to że gość założył na przód opony o innym rozmiarze niż na tył (inna wysokość).

Auto było setki razy w serwisie i dopiero spec od 4x4 rozwiązał sprawę.

Ogólnie wyklepała się obiegowa opinia o tym że jak masz q to trzeba 4 takie same opony.

oj dawno temu to było :tongue4: fakt że chodziło o jakąś małą różnicę :naughty:

Link to comment
Share on other sites

....nawiązując do mojego ost. postu w tvn turbo był kiedyś odcinek jak to w miarę nowym mitsubishi terenowym wyświetlał się błąd Q, samochód kilka razy wędrował do dilera i z powrotem, wymieniali i kompa i czujniki koszty w tysiące, w końcu właściciel się zirytował i zaprowadził auto po raz kolejny...i któryś z młodych chłopaków zwrócił uwagę na to, że opony przód i tył były odwrotnie założone niż jest znak na oponie i jak się okazało stąd wywalało błędy...więc sam widzisz taka pierdoła a czujniki to wykryły. Nie pamiętam czy diler się jakoś zrehabilitował za taaaaaaaką wtopę i naciągnięcie klienta na kasę. Stąd własnie był program o w/w nierzetelnym warsztacie.

i kto w to uwierzył ?? chyba tylko Ty ...

za***iste czujniki mają w miśku co czują kierunkowość opony :mysli:

nie raz już o tym wspomniałem i Kowi właśnie też, amerykanie jakoś śmigaja "no problem", ale my polacy zawsze musimy się czegoś doszukać...

Kolego to prawda tylko tam chodziło o to że gość założył na przód opony o innym rozmiarze niż na tył (inna wysokość).

Auto było setki razy w serwisie i dopiero spec od 4x4 rozwiązał sprawę.

Ogólnie wyklepała się obiegowa opinia o tym że jak masz q to trzeba 4 takie same opony.

inny rozmiar, a sama kierunkowość opony to chyba różnica ...

[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 20:46_________________________________________________

moim poprzednim autem było s3 8l z 4x4 , tylko ze tam jest inne rozwiazanie napedu tzn haldex...Auto jezdziło na oponkach 225/40/ 18 po załozeniu na tył 235/40/18 elektrosprzegło rozłanczało tył i vag pokazywał usterke haldexu .... wiec cos w tym jest !

na pewno coś w tym jest i nie przeczytałeś wątku od początku...

zmieniając szerokość opon musisz zniwelować wysokość doborem profilu

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc IRO masz racje tylko czy są spece co znają się na idealnym doborze opon,by za pierwszym razem było tak jak być powinno? chyba jacyś kolesie co sprzedają felgi.

Link to comment
Share on other sites

tylko czy są spece co znają się na idealnym doborze opon

a co to za problem :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

tylko czy są spece co znają się na idealnym doborze opon

a co to za problem :gwizdanie:

Więc może kolega poda jakiś przykład np.dwa rożne rozmiary felg z rantem i jak dopasować na nie opony,powiedzmy ze rozmiar felg 16tki i 17tki i szerokości niech kolega poda jakieś które występują najczęściej jak Wie kolega.8" i 8.5" to jeden zestaw i jakis inny jeszcze.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...