Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Proszę o analizę LOGów VW Passat B5 1.9TDI, 110KM, 1998r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie. Kumpla Passat coś słabo pali i słabo jedzie, a nie chce mi się logować na forum VW.

Nie mogę znaleźć parametrów synchronizacji (ustawienie) rozrządu. Powinno być ostatnia rubryka w grupie 004, a nie ma.

Teraz tylko LOGi statyczne. Dynamiczne chciałem zrobić po przestawieniu rozrządu, tylko właśnie nie wiem gdzie to znaleźć.

Błędów żadnych nie było, ale wskazówka temperatury nie dochodzi do 90 stopni - jakiś niedogrzany po dłuższej trasie, ale obroty nie wariują na jałowym.

Dzięki z góry za pomoc.

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68032.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68033.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68034.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68035.html

Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68036.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68037.html

Grupy: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68038.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68039.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68040.html

Grupy: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68041.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68042.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68043.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68044.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68045.html

Grupy: 016 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68046.html

Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68047.html

Zlogowałem wszystko co mogłem, bo nie mogłem znaleźć tego ustawienie rozrządu.

Opublikowano

Kąta synchro (bo chyba o to Ci chodzi) nie znajdziesz bo to nie jest silnik na pompowtryskach tylko na pompie wtryskowej.

Jeśli kąt jest zle ustawiony na pompie to być może stąd słabe odpalanie itd , zeby taki kąt ustawić potrzeba grupe 000 statyczna.

Jesli chodzi o temperature to w logach widac jakies 82C a ile było na blacie?

Opublikowano

Na zegarze temperatury wskazówka była na jednej kresce przed 90, a po dłuższej jeździe chyba powinno być 90.

Grupę 000 chciałem LOGować ale wyskoczył błąd programu.

Jutro zobaczę jeszcze raz grupę 000.

A w grupie 013 Cyl 4 nie powinno się coś pojawić?

Opublikowano

Więc całkiem możliwe że termostat pomalutku woła o zmiane.

W grupie 013 nie zawsze pokazuje 4 cylinder, niewiem od czego to zalezy, np w silniku 1.9TDI 90KM golf 3 1Z też nie pokazuje cyl4.

Błąd programu wyskoczył bo pewnie nie masz pełnej zarejestrowanej wersji programu.

Opublikowano

Zamiast kilku zbędnych logów można było nam pokazać np.> 000BS, 003BS, 004BS oraz dynamiczne.

Skoro auto "słabo jedzie" to czas pokazać logi podczas jazdy zrobione zgodnie ze sztuką. :wink4:

Opublikowano

Jutro zrobię LOGi dynamiczne tylko, że nie mam zarejestrowanej wersji programu i BS też nie wyjdzie. Ale spróbuje ogarnąć rejestracje vag com.

Opublikowano

To zrób chociaż statyczne 000 na całkowicie rozgrzanym silniku (dane kąta da się na tej podstawie ogarnąć, bo mamy już log 004).

Zrób też 003, ale jeśli druga kolumna będzie ponad 400 to przegazuj auto i wtedy zrób loga.

Opublikowano

Na zegarze temperatury wskazówka była na jednej kresce przed 90, a po dłuższej jeździe chyba powinno być 90.

Wyglada na to ze masz problemy z termostatem. Wielkich mrozow narazie nie ma.

Auto caly czas jest niedogrzane.

Nie patrz na wskazowki na zegarach, tylko na temp. na VAG-u. Albo klimatronik.

Jesli temperatura sie nie zmieni (musi byc 90) to nie ma sensu robic logi.

No chyba ze tylko orientacyjnie BS 000 zeby zobaczyc jak wyglada kat wtrysku.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jestem ponownie. Dzisiaj właściciel kierował, a ja robiłem LOGi. Zrobił dłuższą trasę i silnik się rozgrzał normalnie.

Pojawił się błąd którego nie można skasować:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Podczas LOGów dynamicznych nie osiągaliśmy 4500 obrotów bo przy 4000 silnik tak klekotał jakby miał się zaraz rozlecieć i rozpędzanie długo trwało.

Jak otworzycie LOGa to w jednym linku w niektórych są dynamiczne + BS jakoś się tak nadpisały pliki

LOGi dynamiczne + BS:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68224.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68225.html

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68226.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68227.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68228.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68229.html

LOGi statyczne:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68230.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68231.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68232.html

Czy kąt na pompie jest prawidłowy?

Co może być przyczyną braku mocy i przyspieszenia.

Dodam że VW ma 295 tys. przebiegu i chyba ma nadal kata (i nie wiadomo ile już był przebieg cofnięty przez handlarza :-).

Dymi też na biało.

Opublikowano

Logi dynamiczne do poprawy, bo złapałeś tryb awaryjny (przeładowanie) i należy wyłączyć i włączyć zapłon, następnie skasować błąd.

Dlaczego ciągle nie ma loga 000BS?

Jeśli po każdym logowaniu będzie wpadał w tryb awaryjny zawsze resetuj kluczykiem zapłon i dopiero kolejne logi.

Opublikowano

http://vaglog.rtnet.pl/kubamlody17_68224.html

Silnik caly czas traci temperature.

W ciagu niecalej minuty temp. spadla o 5 stopni.

Jesli termostat jest ok. to musi trzymac 90 stopni.

Przynajmniej u mnie tak jest.

Pozdrawiam :)

http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=11512

Opublikowano

W ciagu niecalej minuty temp. spadla o 5 stopni.

Może akurat się otworzył... warto kolego jednak to sprawdzić - obserwować przez kilka minut kanał 007.

Wydaje mi się, jednak że można to pominąć skoro silnik złapał te 90st.C.

Opublikowano

Sprawdz dolot i wezyki podcisnienia na dzien dobry.Bo albo umarla przeplywka albo dolot nieszczelny.

Opublikowano

Teraz wszystko widać :good:

1. Najważniejszy problem - przepływka śmieć. Tnie dawkę konkretnie. Należy wymienić.

2. Do korekty kąt wtrysku - jest zbyt późny

3. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe - są widoczne wahania ciśnienia.

Albo są jakieś ubytki w podciśnieniu na weżykach albo przycina się geometria.

Jeśli węzyki będą dobre podmień N75 z N18 i zloguj 011.

4. Termostat w miarę...

Opublikowano

te przepływki są nie zniszczalne :) do puki nie ogarniesz całej reszty nie kupuj drugiej przepływki

wymień filtr powietrza jak już ma z 6miesięcy lub 10tys km

umyj przepływkę, dokładnie szczoteczka wyczyść siateczki i przepłakuj pasek w środku izopropanolem, gorącą wodą lub czym kol wiek co odtłuszcza, tylko nie rozpuszczalnikiem

wypal kolektor ssący, odkręcasz go, palnikiem na propan-butan osuszasz osad w środku i potem wydrapujesz lub wlewasz ropy i podpalasz, nową uszczelkę potem trzeba głowica-kolektor, przy okazji tej operacji umyj w nafcie zawór egr, odkręcaj kolektor na letnim silniku, a dokręcaj z wyczuciem 25Nm czyli nie mocno, możesz to przetrawić najpierw http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_czyszczenie_kolektora_ssacego-t97038.0.html

świece żarowe i statyczny kat wtrysku obowiązkowo do ogarnięcia, jest ~31 a powinno być ~50 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85ta+wtrysku

logi robisz od 1000-1500 do 4200obr, powyżej szkodzisz tylko silnikowi, bo nam logi powyżej 4200obr do niczego nie są potrzebne

co do termostatu nie jest dobrze bo ze wzrostem prędkości temp spada czyli źle, żeby nie pchać się od razu w zakup nowego termostatu zacznij od spuszczenia płynu, przefiltrowaniu go przez gąbkę czy co kol wiek co dobrze oczyści z osadów płyn i wlanie go z powrotem, płyn który jest pewnie jest stary zmętniały i przez to gorzej transportuje ciepło co może skutkować spadkiem temp. ze wzrostem prędkości

kiedy był wymieniony filtr paliwa? pytam bo trochę nastawiacz kąta w pompie skacze, nie koniecznie z winy filtra no ale

a teraz najważniejsze, doładowanie turbiny szaleje, ogarnij wężyki podciśnienia te czarne w oplocie, wszystkie podejrzane sparciałe i pozaginane wymień, następnie przegoń furę, na każdym biegu gnieć pedał do 3500obr, niech się turbina odmuli, następnie wykonaj loga dynamicznego 011, następnie wyjmij całkiem N18 i pozatykaj śrubkami wężyki które do niego wchodziły i wykonaj ponownie loga 011 i 003(robione osobno), następnie w miejsce N75 wsadź zaworek N18 i wykonaj znowu loga 011 i 003(osobno), potem logi podpisz żeby było jasne, tym sposobem sprawdzimy czy zaworki sprawne, to jedyny sposób, bo dwa naraz nie sprawdzisz, trzeba po pojedynczo, po tych logach będzie jasne czy katalizator trzeba wyciąć, przyłóż się do tego, postaraj się oganąć wszystko co opisałem i dopiero na samym końcu weź się za robienie logów :hi:

Opublikowano

wymien filtr powietrza/przeczysc przeplywomierz -> nie pomoze to podmien od kogos przeplywomierz na probe ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...