Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] Fura Melmana. Performance (?) upgrade.


melman_zyrafa

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz w miarę świeży filtr paliwa to warto spróbować z STP ze dwa razy tak co 1000-1500 km. Jeśli filtr masz dawno nie wymieniany to najpierw go wymień do sobie większego kłopotu narobisz i wtryski zawalisz całym syfem z filtra :wink:

Good point :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Olo ci czasem nie czyścił wtrysków w ultradzwiekach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Olo ci czasem nie czyścił wtrysków w ultradzwiekach?

Czyścił 3 sztuki. I jeśli dobrze pamiętam to właśnie w tej głowicy. Czyściliśmy przy okazji- bo uszczelka pod wtryskiem się wypaliła i jeden wtryskiwacz + gniazdo były w nagarze. I obstawiam, że to właśnie ten umarł teraz.

Pozostałe 2 są w miarę ok :)

73:

-6,0 0 0

74:

-2 4 0

Poza tym- mimo, że tankuję tylko na BP, Shellu lub Neste (już przestałem na rzecz powrotu do BP Ultimate ON) to wiadomo jak z jakością naszego paliwa...

Muszę zmienić ten filtr paliwa i zalać tego STP ale na razie krucho z gotówką... :/

---------- Post dopisany 09-08-2012 at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2012 at 19:17 ----------

Przepraszam, że post pod postem, ale może tu mi ktoś szybciej odpisze niż w dziale części.

Zależy mi na czasie bo stoję pod ścianą:

Potrzebuję szybko sprawdzić jakie numery części podpasują do mnie.

Konkretnie chodzi o pompe vacuum i czy:

057145100AC lub 057145100AE

można zastosować zamiast

oryginalnej

057145100AF

Czy będzie pasować?

---------- Post dopisany 07-02-2013 at 18:27 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 17:27 ----------

Czas na drobny serwis :decayed:

img20130207111942.jpg

Mój magiel z Servotronic już powoli odmawiał posłuszeństwa i ciekł- wjeżdża regenerowany od KuziCars.

Dodatkowo 2 górne wahacze z prawej strony , dolne tylne na przód, nowe końcówki drążków kierowniczych, nowe łączniki stabilizatora + nowe gumy stabilizatora- wszystko Lemfordera, + łożyska na przód SKF - dzięki TOM77!

Olej + filtr oleju i powietrza- AZ Serwis, dzieki Olo!

Płyn do wspomagania - ASO :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pompę- maglownicę z servotronic :wink:

Od dłuższego czasu nie działało wspomaganie tak jak powinno (chodziło za ciężko- tak jakby był jakiś opór wewnętrzny) i nie wracała kierownica na zero z lekkich wychyleń (wracała np z pełnego skrętu ale też nie do końca- zostawało jakieś 90- 130 stopni do zera). W sumie się przyzwyczaiłem i odkładałem to na wiosnę ale zaczęło mi się z niego sączyć, że codziennie muszę sprawdzać płyn i robić minimalne dolewki...

Generalnie liczę na to, że po tych wymianach zostanie mi już tylko ogarnięcie napędu DVD- reszta będzie wyprowadzona na prostą :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że post pod postem, ale może tu mi ktoś szybciej odpisze niż w dziale części.

Zależy mi na czasie bo stoję pod ścianą:

Potrzebuję szybko sprawdzić jakie numery części podpasują do mnie.

Konkretnie chodzi o pompe vacuum i czy:

057145100AC lub 057145100AE

można zastosować zamiast

oryginalnej

057145100AF

Czy będzie pasować?

Ok, po tym wpisie myślałem, że chodzi Ci o pompę wspomagania a nie maglownicę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jej wcześniej bo trochę cisza w temacie była... :wink4: Fajna furka. :good: Ta dokładka od Cupry za mną chodzi... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że post pod postem, ale może tu mi ktoś szybciej odpisze niż w dziale części.

Zależy mi na czasie bo stoję pod ścianą:

Potrzebuję szybko sprawdzić jakie numery części podpasują do mnie.

Konkretnie chodzi o pompe vacuum i czy:

057145100AC lub 057145100AE

można zastosować zamiast

oryginalnej

057145100AF

Czy będzie pasować?

Ok, po tym wpisie myślałem, że chodzi Ci o pompę wspomagania a nie maglownicę :wink:

Stara sprawa- ogarnięta bez wymiany :)

Nie widziałem jej wcześniej bo trochę cisza w temacie była... :wink4: Fajna furka. :good: Ta dokładka od Cupry za mną chodzi... :whistling:

Dzięki Grzegorz. Dokładka była w dobrych pieniądzach nówka sztuka to wziąłem :decayed: Poza tym- naprawdę poprawia wygląd przodu z seryjnym zderzakiem.

---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 10:56 ----------

Kilka fot z placu boju, jutro składanie:

fd105802c7b56c58gen.jpg

f29b7a406952192egen.jpg

7bd121552747aebcgen.jpg

---------- Post dopisany 10-02-2013 at 12:02 ---------- Poprzedni post napisany 08-02-2013 at 23:56 ----------

Auto złożone, pacjent żyje. Muszę jeszcze posprawdzać napięcia na przekaźnikach bo może przez to ciężej chodzi (czyżby zawór Servotronica nie dawał rady)?

Teraz pytanie za 100 pkt- pod zbiorniczkiem płynu hydraulicznego szedł wężyk podciśnienia- czy ktoś wie gdzie go się wpina? Szukaliśmy z pół godziny ale za cholerę nie możemy namierzyć.

Podpowiedź: wyskakuje błąd przepustnicy a zaworek EGR szaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jaką pozycję ustawiasz włącznik świateł aby DRL działały automatycznie ?? W naszym nowym nabytku jest cycek z przełącznikiem 0 -1.

Na włączniku świateł u Ciebie(jak i u nas) są 3 opcje a w innych A4 wiedziałem 3 + auto ?? Czy to było jakoś zależne od rocznika ??

na tym filmiku przełącza się automatycznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto chyba bierze informację z czujnika zmierzchu i automatycznie przełącza na ksenon z DRL. - Jeśli dobrze pamiętam- DRL na 1 a przełącznik świateł na auto.

Ja u siebie mam zawsze DRL na 1 a jak się ściemnia czy lecę po trasie to włączam ksenony.

---------- Post dopisany 13-05-2013 at 09:03 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2013 at 16:54 ----------

Skromny update:

Zakupiłem troche drobnicy w ASO:

-nową osłonę pod silnik

-masę śrubek do spasowania nadkoli, zderzaka, osłony

-podszybie (po zimie jest drobne pęknięcie)

Przód w końcu wygląda jak powinien :decayed:

Jako, że wkurzał mnie pojawiający się od czasu do czasu błąd związany z EGR (za niski przepływ)- zabrałem się za wyczyszczenie górnej części kolektora + kolanka (tego z dwoma otworami) do egr.

Wszystko elegancko wyczyszczone, autko zaczęło lepiej pracować, ciszej i spokojniej aż tu po 3 dniach znowu ten sam błąd... :facepalm:

WTF?!

Zaznaczę, że mam 2 błedy w sterowniku- EGR + świeca żarowa na 1 cylindrze. I teraz najlepsze- po czyszczeniu zniknęły oba. Teraz znowu oba wróciły.

Na przyszły tydzień przewiduję zmianę servo od hamulców (brak wspomagania) + płyn na ATE typ 200 :decayed:

udało się tanio wyrwać serwo TRW (nowe) :kox: Tańsze niż używki na alle :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam to już prawie pół auta zrobiłeś, ja bym chyba spalił :wink:

Jakiej firmy masz bagażnik na relingach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whispbar.

Następny właściciel będzie miał spokój... :grin: :grin: :grin:

Jeszcze tylko kilka rzeczy do poprawek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest cichy ten bagażnik, nie gwiżdże itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nie pamiętam dokładnie- bo jest zdjęty.

Ale przypominam sobie, że w środku jest niewiele głośniej niż bez. Za to różnica między tym a zwykłym (miałem np. oryginalnego Votexa do Golfa) jest kolosalna.

Mogę szczerze polecić!

---------- Post dopisany 16-05-2013 at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 23:18 ----------

Dzisiaj przeprowadziłem czyszczenie układu wtryskowego Liqui Moly Jet Clean Tronic i zmieniłem olej (po 10kkm) z Castrola na Millers Oils XF 5W30 :banan:

Po tych zabiegach jakby ciszej się w aucie zrobiło... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nie pamiętam dokładnie- bo jest zdjęty.

Ale przypominam sobie, że w środku jest niewiele głośniej niż bez. Za to różnica między tym a zwykłym (miałem np. oryginalnego Votexa do Golfa) jest kolosalna.

Mogę szczerze polecić!

---------- Post dopisany 16-05-2013 at 23:39 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 23:18 ----------

Dzisiaj przeprowadziłem czyszczenie układu wtryskowego Liqui Moly Jet Clean Tronic i zmieniłem olej (po 10kkm) z Castrola na Millers Oils XF 5W30 :banan:

Po tych zabiegach jakby ciszej się w aucie zrobiło... :decayed:

drogi taki zabieg? loogowales auto przed i po czyszczeniu? jaki auto ma przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie, ile taki zabieg czyszczenia Jet Clean Troniciem? bo u mnie w mieście tez ktoś ma widziałem na stronie i zastanawiam się czy profilaktycznie nie skorzystać jeśli koszt nie był by za duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Łukasz

Wreszcie znalazłem Twój konkretny post na temat Twojego Auta:)

Musze przyznać że na żywo robi wrażenie.

To w końcu błąd od EGR wrócił? Wiesz już co jest grane?

Właśnie Łukasz drogi taki zabieg czyszczenia pompek? Po podłączeniu do kompa chyba delikatnie jedna pompka mi szwankuje, nie jest to odczuwalne, ale... A gdzie robiłeś czyszczenie, może w protronic?

Tommy, też posiadam DRL i mam włączone na 1 cały czas. Włączają się po przekręceniu kluczyka, bez przełączenia na auto. Po włączeniu na auto w zależności od natężenia światła na zewnątrz zmiana na ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogi taki zabieg? loogowales auto przed i po czyszczeniu? jaki auto ma przebieg?
właśnie, ile taki zabieg czyszczenia Jet Clean Troniciem? bo u mnie w mieście tez ktoś ma widziałem na stronie i zastanawiam się czy profilaktycznie nie skorzystać jeśli koszt nie był by za duży

Koszt jest uzależniony od wielkości silnika, czasu i tego ile pójdzie płynu do czyszczenia- mnie kosztowało 350 za standardowy czas (15-20 minut. Nie miałem aż tak zasyfionego układu- bardziej zrobiłem to profilaktycznie).

Do 2 litrówki pewnie będzie to od około 200-250 PLN.

Jak dzwoniłem to gość zapytał w czym problem i dlaczego chcę czyścić- rzeczowo powiedział co to daje a co nie. Przy mnie dzwoniły jeszcze 2 osoby do niego i sam mówił, że jeśli problem leży w mechanice układu- to on nie chce nikogo naciągać (2,0 TDCI Forda), natomiast jeśli problem wynika z zasyfionego układu- to jak najbardziej zaprasza.

Robiłem w Wołominie na Słowackiego- generalnie polecam.

Logowałem auto przed, w trakcie, po jeszcze nie - może jutro to zrobię.

W trakcie zauważyłem, że w grupie 13 wartości minimalnie zmalały. Spaliny przestały AŻ tak śmierdzieć i jest generalnie trochę ciszej (ale zaraz po wymieniałem olej na lepszy i to też podejrzewam pomogło).

Jeśli chodzi o zabieg- generalnie polecam.

Witam Łukasz

Wreszcie znalazłem Twój konkretny post na temat Twojego Auta:)

Musze przyznać że na żywo robi wrażenie.

To w końcu błąd od EGR wrócił? Wiesz już co jest grane?

Właśnie Łukasz drogi taki zabieg czyszczenia pompek? Po podłączeniu do kompa chyba delikatnie jedna pompka mi szwankuje, nie jest to odczuwalne, ale... A gdzie robiłeś czyszczenie, może w protronic?

Tommy, też posiadam DRL i mam włączone na 1 cały czas. Włączają się po przekręceniu kluczyka, bez przełączenia na auto. Po włączeniu na auto w zależności od natężenia światła na zewnątrz zmiana na ksenony.

Michał,

Dzięki- Twoja też niczego sobie :)

VCDS wywala EGR- przyoszczędziłem na czyszczeniu (nie wyczyściłem samego zaworu a tylko przewody dolotu + trójnik) to mam :grin:.

Jak będę miał więcej czasu to się za to zabiorę.

Tak jak pisałem- czyściłem w Wołominie, koszt od 350 dla V6, pewnie od około 200-250 dla 2,0 TDI.

---------- Post dopisany 23-05-2013 at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany 17-05-2013 at 20:19 ----------

I jest- nowe serwo, nowe klocki przód, wyczyszczony mechanizm wycieraczek, nowe podszybie, płyn ATE typ 200. W końcu hamulec działa jak powinien :decayed:

Okazało się, że pierwsza membrana w serwie była rozerwana na połowie długości. Nie dziwne, że znikało podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe graty czekające na montaż:

Bilstein B12 (Eibach ProKit+Bilstein B8) - dzięki Michałowi z Sabotage i Coobciowi.

Mocowania amortyzatorów tył- Lemforder- dzięki Tom77

Mocowania/łożyska amortyzatorów przód- Lemforder- dzięki Tom77

Osłony amortyzatorów przód/tył- Sachs- dzięki Tom77

Odboje amortyzatorów przód/tył (nie wiem czy potrzebne przy Bil. B8)- Sachs- dzięki Tom77

Podpora kolumny zawieszenia przód (mam jeden gwint delikatnie przekręcony)+nowe śruby- dzięki ASO

Wieszak tłumika prawego (coś postukuje puszka o budę na dziurach)- dzięki ASO

Tarcze przód ATE PowerDisk+klocki ATE- dzięki Tom77

Tarcze tył ATE+klocki ATE- dzięki Tom77

Przewody hamulcowe w oplocie HEL- dzięki Dev.

Jest też nowy płyn ATE o podwyższonej temperaturze wrzenia od TOMka (nie ma na zdjęciach)

IMAG0234.jpg

IMAG0687.jpg

IMAG0688.jpg

IMAG0689.jpg

Ze zmian stylistycznych- na razie nie wiele- zimowe 17 i letnie 18 poszły w czarny połysk.

No i standardowy serwis po 8000km - Filtry oleju (Mahle lub Knecht), paliwa (Mahle lub Knecht), powietrza (Mahle lub Knecht), kabinowy (Filtron) + olej Millers XF Longlife 5W40.

Aha- doszła wymiana kompletu świec żarowych (Bosh metalowe) - komplet- błąd EGR zniknął i się nie pojawia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na foty po montażu gratów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...