Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Rozgrzany silnik = skoki obrotów i duszenie się


bassxclub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dziwny przypadek, ponieważ na zimnym silniku pali za 1wszym razem, natomiast po dobrym dogrzaniu silnika auto zaczyna się dziwnie zachowywać. Jak je zgaszę - ciężko ponownie odpalić. Brak mocy i skoki obrotów oraz duszenie się silnika.

Podejrzewam czujnik temperatury cieczy chłodzącej, przeczyściłem styki i samą czuje, brak efektów. Brak błędów na kompie. Wymieniłem świece i przewody. Silnik po remoncie - nie bierze już kropli oleju oraz płynu chłodniczego.

Dopóki nie dogrzeje silnika, nie mam z nim żadnych problemów. Jakieś pomysły? Mam zamiar jutro kupić i wymienić czujnik - to jest bodajrze G62 (o ile dobrze pamiętam).

Pozdrawiam i czekam na propozycje - szczerze powiem, że mam dość tego auta i żałuję już, że je kupiłem - jestem załamany krótko mówiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie VAGa przygotowałem i mam zamiar iść do autka.. Chciałbym sprawdzić czujnik VAGiem, ale nie mogę znaleźć linku do fajnego opisu jak się sprawdza kompem czujniki - na podst. różnic temp. 3 czujników namierza usterkę... hmmm. Jakieś propozycje?[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 20:31_________________________________________________Ok sprawdziłem pod VAGiem i nic. Temperatura dochodziła do 95 st. i spadała - dochładzało. Więc VAG ok. Postanowiłem sprawdzić najłatwiejszym sposobem - ohmomierzem. Temp. 80-90 st. C i wg. tabelki powinno być ~200-400 Ohm, a na multimetrze wykazało ~55 Ohm.

Autko rozmontowane w garażu czeka na nową czujkę. Oby to była ostatnia moja naprawa, bo tracę cierpliwość już....[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 22:06_________________________________________________Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy wentylator chłodnicy powinien się cały czas kręcić? Po uruchomieniu silnika chodził bez przerwy bez różnicy, jeżeli chodzi o temperaturę silnika (zimny/gorący)? Od taka mnie jeszcze myśl naszła... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tak ma być ma się kręcić od samego odpalenia silnika odpowiada za to łożysko wiskotyczne i gdyby było inaczej czekałaby cie wymiana :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci się od początku, ale że tak powiem, siłą rozpędu i można go łatwo zatrzymać. Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził jak jest w moim silniku. Powiem więcej - zaryzykowałem i zatrzymałem wiatrak paluchem. :decayed: Na stałe wentylator włącza się dopiero po zagrzaniu motoru (i to chyba nie zawsze tylko od czasu do czasu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony czujnik = brak efektu. Wywale pompe paliwa i ją sprawdzę. Podobno może się przytkać i ciśnienia nie ma takiego jak powinno... Sprawdzę od razu zasilanie.. hmm[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 18:58_________________________________________________Mam 3/4 paliwa w baku. Z tego co czytałem i się dowiedziałem, w pompce paliwa znajduje się jeszcze jakieś sitko, które może zebrało jakiś syf, bo niestety miałem "przyjemność" lać paliwko z pradawnego nalewaka (innego nie miałem pod ręką) i zastanawiam się czy pompka nie jest przytkana i w końcu nie daje takiego ciśnienia jak powinna.

Czekam na propozycje i linki do tego jak się zabrać za sprawdzenie pompy... ;-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem identyczny problem na zimnym palił na dotyk, a na ciepłym kręcił około 6 sek i dopiero odpalił (niekiedy nie odpalił) wymieniłem czujnik temp.,czujnik położenia wałka rozrządu, świece, kable i nic dalej to samo. Dopiero jak wymieniłem czujnik położenia wału korbowego ustąpiło to i chodzi jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można go sprawdzić? Na tej zasadzie jak w zdjęciu poniżej? Gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik?

http://www.users.bestiales.pl/shinobi/czujnik.JPG[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 09:11_________________________________________________Podejrzewam, że trzeba go zmierzyć na zimnym jak jest ok wszystko i po nagrzaniu kiedy zaczynają się problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Kupiłem auto ok 3 tyg temu i kilka razy zdarzyło mi się jak jechałem ze w aucie w czasie jazdy jak już samochód się nagrzał spadały obroty do ok 1000 i autem zaczęło szarpać i nie miał mocy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już wszystko dobrze. Tylko że miałem nie do końca sprawny termostat i osiągał tylko temp 77 stopni. 3 dni temu wymieniłem termostat i już dwa razy mi się zdarzyło ze jak osiągnąl prawidłową temp to auto nie ma mocy. Jak zgaszę i próbuję odpalić od razu to długo kręci i jest zmulony. Za pierwszym razem odczekałem godzinę i odpaliłem ponownie i było już dobrze, wczoraj odczekałem ok 20 minut i też było już dobrze. Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymontowuje mi właśnie Ojciec.. ja jestem w pracy. Z tego co się dowiedziałem, to samo wymontowanie czujnika nie powinno przysporzyć problemów (znajduje się on w dolnej części silnika w okolicach przepustnicy - pod), mierząc ohmomierzem czujnik powinien mieć rezystencję bodajże 579 Ohm, ale nie wiem na ile sprawdzi się takie sprawdzanie... Cena Ori Bosch u mnie w sklepie 190 zł, EPS 140 zł. Który polecacie, jeżeli okaże się walnięty ten czujnik?[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 11:43_________________________________________________859 Ohm - przepraszam... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Zacznij od wymiany ale czujnika temp płynu bo raczej to z nim masz problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp płynu wymieniony został 2 dni temu.[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 12:13_________________________________________________Czujnik sprawdzony multimetrem - ~230 Ohmów, a ori boscha powinien mieć 859 Ohm podajże. Wrócę z pracy to sprawdzę jeszcze raz na zimnym i ciepłym ;-) Spadnę ze stołka, jeżeli zdecyduję się kupić czujkę, a okaże się, że to nie to. Muszę mieć pewność ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Zacznij od wymiany ale czujnika temp płynu bo raczej to z nim masz problem

A dlaczego tak sądzisz? Na liczniku pokazuje mi tyle samo i tyle samo mi pokazuje na klimatroniku. W poniedziałek lub wtorek będę podpinał pod kompa i wtedy zobaczę co mi pokaże. Wymieniłem 2 dni temu termostat ponieważ stary mi nie dogrzewał silnika. Po wymianie wskazówka na liczniku stoi w pionie, na postoju czasem delikatnie wychyla mi sie w lewo. Na klimatroniku w czasie jazdy pokazuje mi tak 96-98. a na postoju czasem wzrośnie do 100-101. Czy to jest prawidłowa temp czy trochę za wysoka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie o tyle dobrze, że wyświetliło błąd - u mnie nie było żadnego. Dziś odbieram ori czujnik boscha, podłącze, przejadę się i zobaczymy.. Napiszę po wymianie ;-) Oby to był on! ;-|[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 09:09_________________________________________________Wczoraj pojechałem do serwisu u mnie w mieście - sprawdzili czujnik i powiedzieli, że do wymiany bo nie trzyma rezystancji. Także na czuja jak z tym od temp. cieczy nie próbowałem ryzykować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że po podłączeniu do ECU - sterownik nie podaje błędów, ponieważ to nie jest błąd jako uszkodzenie czujnika. Chodzi tutaj bardziej o złe przekazywanie sygnału (czujnik ten pracuje na podstawie rezystancji przecież), który sterownik na jego podstawie dobiera dawkę... W miarę możliwości i czasu zajmę się wykonaniem i analizą logów - samo odczytywanie błędów to nie wszystko ;-P Podobnie miałem z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej - błędów nie pokazuje, a rezystancja przy temp. ~80-90 st. wynosiła 55 Ohm, a powinna być w zakresie ~200-400 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...