Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Podniesienie mocy


spawacz1

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy nie znalazłem nic na forum o podniesieniu mocy w silniku 1.8ADR, czy jest możliwe założenie turbiny czy sam program jest w stanie poprawić osiągi silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy nie znalazłem nic na forum o podniesieniu mocy w silniku 1.8ADR, czy jest możliwe założenie turbiny czy sam program jest w stanie poprawić osiągi silnika?

Podobno są programy dla ADRa ale przy znalezienu 10-15KM podnoszą spalanie o 2-2,5L/100km i po takim programie nie da się LPG ustawić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to uwolnienie dolotu i wydechu, wtedy się lepiej wkręcał będzie. Tak przy zasysaniu powietrza muli go opór z papierowego filtra, a przy wypuszczaniu spalin muli go katalizator i 2 tłumiki. Energia wytwarzana przez silnik częściowo marnowana jest w postaci oporów jakie stwarzają. Uwolnić dolot bardzo prosto. Wywalasz puszkę filtra i kupujesz sobie stożek. Do tego musisz dobrać jakąś rurę takiej samej średnicy jak masz dolot i dopasować tak by powietrze zasysała z przodu maski (tam jest najchłodniejsze podczas jazdy), nie dawaj tylko go za nisko bo Ci będzie łapał wodę z kałuży w deszczu.

Następny etap to wywalenie katalizatora, tutaj ja bym się w żadne strumienice nie bawił tylko wspawał kawałek rurki o tej samej średnicy. Do uwolnienia wydechu zostają 2 tłumiki. Środkowego bym nie ruszał bo za dużo kombinowania i za głośno samochód chodził będzie. Ale końcowy wywal i wstaw jakiś uniwersalny przelotowy, np ultera.

Co do chip tuningu w wolnossaku jedyne co możesz zrobić to zmienić dawkowanie paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu. Moim zdaniem nie warto jechać z tym do tunera tylko spróbować samemu się pobawić.

Jeśli masz kabelek vaga możesz podpiąć się pod sterownik i spróbować zmienić dawkowanie paliwa w kanałach adaptacyjnych. Potrzebny jest tylko login code,, któryś z nich powinien pasować 06589, 03256, 02145. Odpalasz vaga, wchodzisz w sterownik benzyny, bierzesz login, wpisujesz kod, jak wpiszesz zły to wyłączasz i jeszcze raz próbujesz, jak przyjmie to bierzesz adaptation. I tutaj już masz zabawę podobnie jak programem lemmiwinks(który nie będzie chodził u Ciebie)

Na pierwszym kanale masz wolne obroty, jak zrobisz strzałkę w górę albo w dół to możesz zaobserwować jak je podnosi albo obniża. Ale nie to nas interesuje

Ciebie interesują kanały 2 i 8. Na 2 masz dawkowanie paliwa przy rosnącym obciążeniu czyli wtedy kiedy dajesz gazu. I tutaj zwiększasz ze 128 na np 150 zapisujesz i sprawdzasz jak jedzie. Powinien się wkręcać lepiej. Musisz poeksperymentować, nic się na pewno złego nie stanie. Na 8 kanale masz ogólne dawkowanie paliwa. Czyli możesz ogólnie zwiększyć dawkę. Jeśli zmiana 2 kanału da efekty to tego nie ma sensu ruszać.

Został zapłon. Tutaj już musisz kupić sobie wariator zapłonu za 200 zł. I będziesz mógł sobie poustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu dla paliwa 95,99,100, lotniczego i lpg tak by silnik wykorzystywał w pełni ich potencjał. Podłączenie i konfiguracja tego jest bardzo prosta.

Jeśli masz stare świece to możesz wymienić, nie bawił bym się jednak w tuningowe wynalazki tylko wstawiał seryjne.

Jeszcze możesz zrobić polerkę kolektorów i wymienić tłumik środkowy jak masz zapał.

A dalsza zabawa to już zdejmowanie głowicy w silniku

Jak chcesz mieć turbo, to sprzedaj go i kup 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolego rozjemca tak naprawdę nie opłaca się bawić żeby uzyskać około 150KM trzeba trochę zainwestować w tym roku będzie B6 1,9TDIQuattro tam się na pewno pobawię dziękuje koledzy za pomoc :good::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę nie opłaca się bawić żeby uzyskać około 150KM

opłaca się wtedy, kiedy dostajesz takie auto w prezencie :wink4: teoretycznie można wydusić sporo, ale nakład pieniędzy będzie wprost proporcjonalny do osiągów :wink4:

ja do tego, co napisał rozjemca-dodał bym rozwiercenie kanałów dolotowych w bloku tak, żeby więcej powietrza dostało się do silnika, potem zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, ale to wciąż nie będzie to, o czym myślisz-do tego potrzeba ostrzejszych wałków rozrządu, które za względu na swoją specyficzną budowę, spowodują, że do silnika dostanie się więcej powietrza, w połączeniu ze zwiększeniem ciśnienia paliwa-daje to efekty, ale to są spore koszty, bo do większych mocy , potrzebna jest przebudowa góry silnika, bo wałki sportowe i wyczynowe(robione na zamówienie http://www.catcams.pl/ czy http://www.tuning.jedrasik.pl/moc30.html :wink4: ) a właściwie ich montaż w silniku, nieodzownie wiąże się z przebudową głowicy i pokrywy zaworów, a także innego rozrządu...wtedy "dodatki" jakie były opisane wcześniej zaczynają nabierać sensu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko domjenick czyli tak naprawdę poczekac do kupna B6 1.9TDI QUattro i wtedy zacząć się bawić :kox: moje marzonko 160koniszy pod maską w fajnym pakiecie S-Line, no ni eukrywam ze śledze kolegów z B6 co są w trakcie robienia modów powoli szukam fajnego egzemplarza u nas na forum sa ciekawe oferty ale bez Quattro :ON:i obowiązkowo :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak naprawdę poczekac do kupna B6 1.9TDI quattro i wtedy zacząć się bawić :kox:

jeśli masz jakiś plan-to najpierw osiądź i go przeanalizuj, bo kupno auta.np 1,9 TDI- to jakaś opcja- ekonomiczny i można zmodzić troszkę, ale jeśli piszesz, że 160 koni Ci wystarczy, to może znaleźć coś, co już taka mocą dysponuje :wink4: bo mody w aucie chłoną krocie, wiem sam po sobie, auto po modach ma tendencje do usterek, niestety :decayed::wink4:

ale jak chcesz 1,9 i modzić- to masz szlak już przetarty w tym dziale-lektury na miesiąc :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleszko domjenick dlateo chcę ten motor bo można sprpo zrobić rzeczy a szlak jak pisałeś przetarty a jeśli chodzi o poważną moc to śni mi się po nocach 2,7biturbo RS4 :naughty: a 160KM to nie taki straszny koszt i bez większego kombinowania w tych motorach :kox:125KM w ADR troszkę za mało :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawy opis :) musze tez pomyslec nad tym filtrem i katalizatorem bo mam wrazenie ze strasznie mi muli :/ tylko nie wiem jeszcze od czego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio z allegro z przed nosa zginoł mi kpl wydech 2.75 do wzłużnych a4 za 200zł czy coś takiego plus dobry stożek poprawiło by osiągi Adrianny??

na swapy mnie nie stać :D pozatym sentyment do audiczki wsio porobione silnik zdrowy i mocny na wiosnę zobaczymy ile mu Zostało tych rumaków... aczkolwiek coś bym pokompinował by mu trochę ułatwić prace :) wszystkei opinie te sprawdzone chętnie wysłucham od posiadaczy Adrow i nie tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy coś takiego plus dobry stożek poprawiło by osiągi Adrianny??

jakieś efekty to da, ale ile koni-tego nikt nie wie :wink4: najlepiej zhamować auto przed zabiegami-tak, jak jest ori filtr, wydech itp, potem na koniec hamować ponownie i zobaczyć, czy coś dało...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj z tą hamownią że to wolnossak i w zależności od ciśnienia może mieć lepsze lub gorsze dni. Więc przed modami i po modach najlepiej robić próby w takich samych warunkach bo może sie okazać że po modach ma mniej koników :kox:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...