Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Podniesienie mocy


spawacz1

Recommended Posts

koledzy nie znalazłem nic na forum o podniesieniu mocy w silniku 1.8ADR, czy jest możliwe założenie turbiny czy sam program jest w stanie poprawić osiągi silnika?

Link to comment
Share on other sites

koledzy nie znalazłem nic na forum o podniesieniu mocy w silniku 1.8ADR, czy jest możliwe założenie turbiny czy sam program jest w stanie poprawić osiągi silnika?

Podobno są programy dla ADRa ale przy znalezienu 10-15KM podnoszą spalanie o 2-2,5L/100km i po takim programie nie da się LPG ustawić :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Podstawa to uwolnienie dolotu i wydechu, wtedy się lepiej wkręcał będzie. Tak przy zasysaniu powietrza muli go opór z papierowego filtra, a przy wypuszczaniu spalin muli go katalizator i 2 tłumiki. Energia wytwarzana przez silnik częściowo marnowana jest w postaci oporów jakie stwarzają. Uwolnić dolot bardzo prosto. Wywalasz puszkę filtra i kupujesz sobie stożek. Do tego musisz dobrać jakąś rurę takiej samej średnicy jak masz dolot i dopasować tak by powietrze zasysała z przodu maski (tam jest najchłodniejsze podczas jazdy), nie dawaj tylko go za nisko bo Ci będzie łapał wodę z kałuży w deszczu.

Następny etap to wywalenie katalizatora, tutaj ja bym się w żadne strumienice nie bawił tylko wspawał kawałek rurki o tej samej średnicy. Do uwolnienia wydechu zostają 2 tłumiki. Środkowego bym nie ruszał bo za dużo kombinowania i za głośno samochód chodził będzie. Ale końcowy wywal i wstaw jakiś uniwersalny przelotowy, np ultera.

Co do chip tuningu w wolnossaku jedyne co możesz zrobić to zmienić dawkowanie paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu. Moim zdaniem nie warto jechać z tym do tunera tylko spróbować samemu się pobawić.

Jeśli masz kabelek vaga możesz podpiąć się pod sterownik i spróbować zmienić dawkowanie paliwa w kanałach adaptacyjnych. Potrzebny jest tylko login code,, któryś z nich powinien pasować 06589, 03256, 02145. Odpalasz vaga, wchodzisz w sterownik benzyny, bierzesz login, wpisujesz kod, jak wpiszesz zły to wyłączasz i jeszcze raz próbujesz, jak przyjmie to bierzesz adaptation. I tutaj już masz zabawę podobnie jak programem lemmiwinks(który nie będzie chodził u Ciebie)

Na pierwszym kanale masz wolne obroty, jak zrobisz strzałkę w górę albo w dół to możesz zaobserwować jak je podnosi albo obniża. Ale nie to nas interesuje

Ciebie interesują kanały 2 i 8. Na 2 masz dawkowanie paliwa przy rosnącym obciążeniu czyli wtedy kiedy dajesz gazu. I tutaj zwiększasz ze 128 na np 150 zapisujesz i sprawdzasz jak jedzie. Powinien się wkręcać lepiej. Musisz poeksperymentować, nic się na pewno złego nie stanie. Na 8 kanale masz ogólne dawkowanie paliwa. Czyli możesz ogólnie zwiększyć dawkę. Jeśli zmiana 2 kanału da efekty to tego nie ma sensu ruszać.

Został zapłon. Tutaj już musisz kupić sobie wariator zapłonu za 200 zł. I będziesz mógł sobie poustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu dla paliwa 95,99,100, lotniczego i lpg tak by silnik wykorzystywał w pełni ich potencjał. Podłączenie i konfiguracja tego jest bardzo prosta.

Jeśli masz stare świece to możesz wymienić, nie bawił bym się jednak w tuningowe wynalazki tylko wstawiał seryjne.

Jeszcze możesz zrobić polerkę kolektorów i wymienić tłumik środkowy jak masz zapał.

A dalsza zabawa to już zdejmowanie głowicy w silniku

Jak chcesz mieć turbo, to sprzedaj go i kup 1.8t

Link to comment
Share on other sites

czyli kolego rozjemca tak naprawdę nie opłaca się bawić żeby uzyskać około 150KM trzeba trochę zainwestować w tym roku będzie B6 1,9TDIQuattro tam się na pewno pobawię dziękuje koledzy za pomoc :good::hi:

Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę nie opłaca się bawić żeby uzyskać około 150KM

opłaca się wtedy, kiedy dostajesz takie auto w prezencie :wink4: teoretycznie można wydusić sporo, ale nakład pieniędzy będzie wprost proporcjonalny do osiągów :wink4:

ja do tego, co napisał rozjemca-dodał bym rozwiercenie kanałów dolotowych w bloku tak, żeby więcej powietrza dostało się do silnika, potem zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, ale to wciąż nie będzie to, o czym myślisz-do tego potrzeba ostrzejszych wałków rozrządu, które za względu na swoją specyficzną budowę, spowodują, że do silnika dostanie się więcej powietrza, w połączeniu ze zwiększeniem ciśnienia paliwa-daje to efekty, ale to są spore koszty, bo do większych mocy , potrzebna jest przebudowa góry silnika, bo wałki sportowe i wyczynowe(robione na zamówienie http://www.catcams.pl/ czy http://www.tuning.jedrasik.pl/moc30.html :wink4: ) a właściwie ich montaż w silniku, nieodzownie wiąże się z przebudową głowicy i pokrywy zaworów, a także innego rozrządu...wtedy "dodatki" jakie były opisane wcześniej zaczynają nabierać sensu :wink4:

Link to comment
Share on other sites

koleszko domjenick czyli tak naprawdę poczekac do kupna B6 1.9TDI QUattro i wtedy zacząć się bawić :kox: moje marzonko 160koniszy pod maską w fajnym pakiecie S-Line, no ni eukrywam ze śledze kolegów z B6 co są w trakcie robienia modów powoli szukam fajnego egzemplarza u nas na forum sa ciekawe oferty ale bez Quattro :ON:i obowiązkowo :quattro:

Link to comment
Share on other sites

czyli tak naprawdę poczekac do kupna B6 1.9TDI quattro i wtedy zacząć się bawić :kox:

jeśli masz jakiś plan-to najpierw osiądź i go przeanalizuj, bo kupno auta.np 1,9 TDI- to jakaś opcja- ekonomiczny i można zmodzić troszkę, ale jeśli piszesz, że 160 koni Ci wystarczy, to może znaleźć coś, co już taka mocą dysponuje :wink4: bo mody w aucie chłoną krocie, wiem sam po sobie, auto po modach ma tendencje do usterek, niestety :decayed::wink4:

ale jak chcesz 1,9 i modzić- to masz szlak już przetarty w tym dziale-lektury na miesiąc :decayed::wink4:

Link to comment
Share on other sites

koleszko domjenick dlateo chcę ten motor bo można sprpo zrobić rzeczy a szlak jak pisałeś przetarty a jeśli chodzi o poważną moc to śni mi się po nocach 2,7biturbo RS4 :naughty: a 160KM to nie taki straszny koszt i bez większego kombinowania w tych motorach :kox:125KM w ADR troszkę za mało :naughty:

Link to comment
Share on other sites

hmm ciekawy opis :) musze tez pomyslec nad tym filtrem i katalizatorem bo mam wrazenie ze strasznie mi muli :/ tylko nie wiem jeszcze od czego

Link to comment
Share on other sites

ostatnio z allegro z przed nosa zginoł mi kpl wydech 2.75 do wzłużnych a4 za 200zł czy coś takiego plus dobry stożek poprawiło by osiągi Adrianny??

na swapy mnie nie stać :D pozatym sentyment do audiczki wsio porobione silnik zdrowy i mocny na wiosnę zobaczymy ile mu Zostało tych rumaków... aczkolwiek coś bym pokompinował by mu trochę ułatwić prace :) wszystkei opinie te sprawdzone chętnie wysłucham od posiadaczy Adrow i nie tylko

Link to comment
Share on other sites

czy coś takiego plus dobry stożek poprawiło by osiągi Adrianny??

jakieś efekty to da, ale ile koni-tego nikt nie wie :wink4: najlepiej zhamować auto przed zabiegami-tak, jak jest ori filtr, wydech itp, potem na koniec hamować ponownie i zobaczyć, czy coś dało...
Link to comment
Share on other sites

Tylko pamiętaj z tą hamownią że to wolnossak i w zależności od ciśnienia może mieć lepsze lub gorsze dni. Więc przed modami i po modach najlepiej robić próby w takich samych warunkach bo może sie okazać że po modach ma mniej koników :kox:.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...