Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Czy do auta z silnikiem 1.9 TDI 110 można 1.9 90km?


Noxus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawa wygląda następująco.

Kupiłem Seata Toledo 1.9 TDI 110km (AHF) z uszkodzoną głowicą.

Mam do kupna silnik z VW New Beetle, 130 tys przebiegu, w dobrej kasie. Prawdopodobnie jest to 90konny.

Czy będą problemy z przekładką? Czy da radę z tego silnika zrobić (tak jakby seryjnie) 110 koni?

Czytałem na internecie, że różni się tylko turbiną.

dlaczego piszę na tym forum? gdyż tutaj można znaleźć najwięcej trafnych informacji... a że to jest silnik VAG'a to może pomoże ktoś, bo nie chcę się wpędzić w niepotrzebne koszta...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekładasz goły słupek z New Beetle i montujesz osprzęt z AHF toledo i masz 110 tkę :) jakie oznaczenie tego silnika 90 konnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo silniki 90KM miały wydajniejszą pompę wtryskową ale to tylko pewne modele...

koniecznie podaj oznaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo silniki 90KM miały wydajniejszą pompę wtryskową ale to tylko pewne modele...

koniecznie podaj oznaczenie

Niektóre automaty 110KM miały pompy wtryskowe 11mm. Pompy w różnych silnikach mogą róznić się falami oraz ciśnieniami wewnętrznymi.

Noxus

Kup sam słupek bez wtrysków i przekładaj. Cały osprzęt daj z Seata i będzie śmigać aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie dopiero jutro będę wiedział oznaczenie silnika.

W tym silniku prawdopodobnie się rozrząd przekręcił, szklanki pobite, wałek krzywy (tak jakby przy dużej prędkości się to musiało stać)

A czy jest możliwość uszkodzenia innych podzespołów seata, jak wtrysków, turbiny czy czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie dopiero jutro będę wiedział oznaczenie silnika.

W tym silniku prawdopodobnie się rozrząd przekręcił, szklanki pobite, wałek krzywy (tak jakby przy dużej prędkości się to musiało stać)

A czy jest możliwość uszkodzenia innych podzespołów seata, jak wtrysków, turbiny czy czegoś innego?

Zależy jaka sieczka jest w środku silnika. Trzeba rozebrać i ocenić czy nie ma widocznych śladów :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowica wygląda nie za ciekawie, silnik kręci normalnie (bez żadnych zgrzytów, jak zdrowy diesel)

auto jest już u zaprzyjaźnionego mechanika, ma zdjąć głowice i zobaczyć uszkodzenia oraz wymontować stary silnik. [br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 22:10_________________________________________________Mam już silnik u siebie. Chciałem znaleźć oznaczenie, przejrzałem cały blok i nigdzie nie mogę znaleźć oznaczenia... Są jakieś litery, numery, znaczek audi oraz vw i jedne oznaczenie 3literowe: HGL

Nie wiem co z tym fantem zrobić... Gdzie przeważnie są oznaczenia silnika?

Jest coś takiego jak oznaczenie HGL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do kupna silnik z VW New Beetle, 130 tys przebiegu, w dobrej kasie. Prawdopodobnie jest to 90konny.

Tu mozesz sobie sprawdzic jakie kody do silnika...itd.

http://www.audiklub.org/silniki.html

Pozdrawiam :)

ps. z tego co widze to VW New Beetle 90 PS, ma kod ALH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przejrzałem dokładnie silnik w poszukiwaniu oznaczeń. Oto co znalazłem:

z przodu silnika:

HGL (pod głowicą, po lewej stronie)

038AN

80HBH

V1600

038103021AN

35002

z tyłu:

1.9

DI

AN

+ znaczek audi i vw

nie ma obudowy do rozrządu (nie ma naklejki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolizji w silniku mogły się wtryskiwacze uszkodzić, turbina raczej nie ale mogło coś wpaść zanim się zatrzymała.

Nie gadaj glupot. :gwizdanie: Niby jakm cudem tłok ma uderzyc we wtryskiwacz? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przekopałem internet i znikomy ślad (gdzieś wyskoczy vw golf IV 1.9, gdzieś touran 2008 rok 1.9)

co z tym fantem robić? próbować zakładać? jak wg Was?

czy oznaczenie silnika jest istotne, aż tak? (kolega który mi załatwił silnik zapewnia mnie, że silnik był wyciągnięty z new beetle, w dowodzie było 81kw, silnik chodził nie było problemów - auto uszkodzone w tył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie było 81kw

Jak 81 kW, to juz napewno nie 90 PS... :gwizdanie:

PS. Widze ze kolega na dwa fronty pisze. Identyczne wpisy sa na forum Toledo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, kolega mnie zapewnia że to ma 110KM. Gdy jeszcze nie widziałem silnika na oczy to popatrzyłem na internecie z ciekawości jakie to silniki siedziały w tych new beetle - przeważnie 90KM, dlatego zapytałem czy nie będzie problemu jeżeli 90KM się włoży do Toledo (osprzęt z Toledo) żeby zrobić normalnie (tak jakby seryjnie te 110KM).

... ale gdy mi przywiózł ten silnik to dalej mnie zapewnia, że to jest 110KM (81kw) i że to z auta new beetle. :) (ale w internecie nie można znaleźć W OGÓLE takiego oznaczenia i nie wiem co robić tak szczerze powiedziawszy...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Kamil, jak dla mnie to jest jakis przekret... z tym silnikiem oczywiscie.

Jezeli kupiles Seata 1.9 110 PS i byla uszkodzaona glowice, to trzeba bylo dokupic sobie glowice do 110-atki. A nie kupowac i przekladac caly silnik i to do tego nie wiadomego pochodzenie. Gdzie on ma napisane ze ma 130 tys. kilometrow...?

Piszesz ze za dobre (male) pieniadze... to ile on ma kosztowac... 200-300 zl?

Bo za 1000 kupisz juz caly 110 PS. silnik

Poza tym jak widzisz nikt (forum Seata i Audi) nie moze znalezc silnika o kodzie HGL.... :gwizdanie:

Ja na twoim miejscu to bym sie z tego wycofala.

A jak nie to zakladaj bo teraz juz nie mam czy to 90-atka i czy bedzie pasowac do 110-atki.

Skoro w dowodzie (ktorego niegdy nie widziales) bylo 81 kW. To po sprawie.

Pozdrawiam :)

ps i jeszcze cos... zaden VW New Beetle... nie mial silnika 81 kW, czyli 110 PS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44, to wygląda tak gdyż ja się za bardzo nie znam i doradza mi kolega.

Ten kolega mi sprawdził tego Toledo i wstępnie miało być że głowica do wymiany i tyle. Zaprowadziłem do zaprzyjaźnionego mechanika, on stwierdził że pierwszy raz widzi tak mocno uszkodzoną głowicę i nie radzi się pchać w naprawę tego silnika. A więc zadzwoniłem do tego co mi sprzedawał auto i powiedziałem, że silnik do wymiany - to on, że silnik załatwi i będę miał już zrobione cacy (na lata). No okej... Przywiózł silnik i tak z ciekawości chciałem znaleźć te oznaczenia...

Tak to wygląda.

Można powiedzieć, że to będzie moje pierwsze auto i dlatego tak 'panikuję'. Wstępnie rozglądałem się za audi (dlatego konto na tym forum), później spotkałem właśnie kolegę który ściąga auta i zaproponował że coś znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Kamil, ja tez nie znam sie zabardzo, gdyz nie jestem mechanikiem, tylko normalnym uzytkownikiem na forum.

I wszystkie wiadomosci ktore mam to wlasnie z naszego forum lub innych forow VW.

Ale jak dla mnie to ten kolega wpuszcza Ciebie w kanał, od samego poczatku.

Podobnie twoj zaufany mechanik, ktory mowi ze jak glowica uszkodzona to nalezy wymienic silnik.

Rozumiem ze to dla Ciebie stres i chcialbys jak najlepiej dla autka.

Teraz to zapewne juz duzo nie ma do zrobienie, bo jak juz kupiles ten silnik o kodzie HGL...

To tylko, mozesz sie modlic aby Twoj mechanik to wszystko dobrze ogarną...

To jest oczywiscie tylko moje osobiste zdanie, moze ktorys z kolegow jeszcze cos ci doradzi.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...