pocas Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Może ktoś mnie naprowadzi gdzie może leżeć problem. Otóż nie działa mi tylnia wycieraczka w avancie. W ogóle nie reaguje na wciskanie manetki. Co ciekawe. Przy próbie spryskania szyby słychać tylko pompkę od wody, ale brak jest jakiekolwiek efektu na tylniej szybie. Czeka mnie wymiana całej wycieraczki??
luibuki Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 hmm co do wody to sprawdz kolego czy wezyki sa podlaczone bo skoro pompka chodzi to mozliwe ze sie gdzies odlaczyl wezyk i plyn ucieka w tym czasie jak pompka chodzi a co do manetki to mozliwe ze jakis kabelek jest przetarty badz wtyczka badz tez wina lezy w manetce opcji jest kilka wiec trzeba krok po kroku wszystko sprawdzac
simon__75 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Bezpiecznik ? Moze sam silnik padł ? U mnie w tamtym tygodniu sie skonczyl silnik...wciskalem manetkei NIC...0 reakcji wycieraczki...ale jak pasazer wcisnal manetke a ja stalem przy wycieraczce to bylo slychac ze silnik "kreci"...pewnie sie przekladnia wysrala :/ Tak czy inaczej nowy silnik czeka juz na montarz
zibi66 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 To częsty problem,jak chcesz się upewnić czy silniczek pracuje podłącz żaróweczkę pod kostkę,najczęściej siada uszczelniacz na ośce spryskiwacza i wlewa się woda do mechanizmu i powoduje zalanie elektryki,tak czy owak warto zajrzeć do środka. Może się ktoś orientuje czy można dostać taki uszczelniacz,w serwisie pytałem to powiedzieli,że do tego modelu nie ma zestawu naprawczego.
simon__75 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 To częsty problem,jak chcesz się upewnić czy silniczek pracuje podłącz żaróweczkę pod kostkę,najczęściej siada uszczelniacz na ośce spryskiwacza i wlewa się woda do mechanizmu i powoduje zalanie elektryki,tak czy owak warto zajrzeć do środka. Może się ktoś orientuje czy można dostać taki uszczelniacz,w serwisie pytałem to powiedzieli,że do tego modelu nie ma zestawu naprawczego. Sa zestawy naprawcze calego spryskiwacza...sam kupowalem i montowalem u siebie...
zibi66 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 A możesz podać nr.katalogowy tego zestawu i w jakiej jest cenie?
simon__75 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 A możesz podać nr.katalogowy tego zestawu i w jakiej jest cenie? zestaw naprawczy (nr 8L0 998 711) za ok. 130 zł w skal zestawu wchodzą 2 smary metalowa rurka na którą zakłada sie ramie wycieraczki miedziana (chyba) rurka ktora wklada sie w rurke wymieniona wyzej przez ktora to leci plyn na tylna szybe dysza spryskiwacza chyba tez jest... uszczelki Oooooo mam obrazek Tu jakas instrukcja wymiany : http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/10646-heres-why-some-peoples-rear-wash-wipe.html Wymienialem to w A6 C5 i jakies 2 lata temu w mnie w A4 B6... Dzis jednak zalozylem NOWY silnik i spokoj na lata zapewnieony
zibi66 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Z tego co widzę to jest jednak zestaw naprawczy do starszej wersji gdzie spryskiwacz sika w jedną stronę a powinien iść razem z wycieraczką,do B6 powinien być inny z oringiem uszczelniającym na rurce spryskiwacza a tu go nie ma,jeśli nie występuje faktycznie ta nowsza wersja można pokombinować z tą.
simon__75 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Z tego co widzę to jest jednak zestaw naprawczy do starszej wersji gdzie spryskiwacz sika w jedną stronę a powinien iść razem z wycieraczką,do B6 powinien być inny z oringiem uszczelniającym na rurce spryskiwacza a tu go nie ma,jeśli nie występuje faktycznie ta nowsza wersja można pokombinować z tą. U mnie do momentu zastosowania tego zestawu sprysk psikal "za wycieraczka"...po zalozeniu sika w 1 miejsce :/ ale idzie/szlo sie przyzwyczaic... W momencie jak zakupilem silnik 8E9 955 711E przyjemnosc spryskanej calej szyby powrocila
likwidator98 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 lepiej kup jakiś silnik od nowej audicy ja kupiłem od q7 za 60 zł na allegro
Byku Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 w swoim avancie miałem na dniach ten sam problem i to już chychba wada tych tylnich wycieraczek że po jakimś czasie pada ale z innej strony to wszystko się zużywa...ja wymieniłem na nowy silniczek zapłaciłem za Valeo całe 300 zł i mam nadzieje że problem sie na lata skończył
MarianekZg Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 pocas rozbierz sobie ten tył i obejrzyj dokładnie (kilka min roboty) - przyczyn może być kilka a problem prozaiczny Będziesz potrzebował pomocy to dawaj cynk - po Łodzi troszkę się kręcę więc nie będzie problemu
zibi66 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 w swoim avancie miałem na dniach ten sam problem i to już chychba wada tych tylnich wycieraczek że po jakimś czasie pada ale z innej strony to wszystko się zużywa...ja wymieniłem na nowy silniczek zapłaciłem za Valeo całe 300 zł i mam nadzieje że problem sie na lata skończył Jeśli wymieniłeś tylko sam silniczek a mechanizm masz stary,to zwróć uwagę na zimmering który uszczelnia rurkę spryskiwacza bo tam często zaczyna się problem.
pocas Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zapomniałem prawie o temacie do momentu jak musiałem użyć tylnej wycieraczki : P Czyli tak. Jutro muszę rozrezać klapę i zobaczyć miernikiem czy jest na silniku jakieś zasilanie. Z tego co pamiętam to znajomemu na vagu pokazywało jakiś błąd. Nie pamiętam tylko jaki ;]
Mushu123 Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Cześć Wypowiem się na temat wariujących wycieraczek w A4B6 bo ostatnio sam to przerabiałem Główny winowajca to przetarty - wyszczerbiony trzpień, który siedzi w końcówce do spryskiwacza. Objawy u mnie były następujące : - Samoczynnie włączająca się wycieraczka - Czasem się jej nie dało włączyć lub wyłączyć - Nie działający sprysk (kamień na dyszy, kąpiel w occie i po sprawie) A ostatecznie wycieraczka pracowała cały czas;P Jest on uszczelniony simeringiem i gdy się końcówka obrobi jak na załączonym zdjęciu to simering już nie trzyma i cały płyn wali do wnętrza :/ Silnik z moich obserwacji działa nawet w połączeniu z wodą ;P Więc chyba go ciężko spalić. Problem jest taki że z tym mechanizmem jest zintegrowany układ scalony i automatycznie jak zalewa mechanizm to i układ scalony, stąd zapewne wariuje później wycieraczka aż padnie całkiem. Można pewnie kupić jakiś zestaw naprawczy, jak ktoś ma dostęp do tokarki to wystarczy zaniżyć średnicę trzpienia i dorobić tulejkę na wymiar. Nie będę zachęcał do kupna drugiego silniczka bo ja tak zrobiłem nawet go podpiąłem i sprawdziłem na miejscu. Wszystko działało ale zapomniałem podpiąć spryska i tu pies pogrzebany w domu jak podpiąłem to odrazu widać było płyn sączący się spod obudowy i dopiero wówczas wszystko rozkręciłem i doszedłem co jest nie tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się