Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Nie działa tylnia wycieraczka


pocas

Recommended Posts

Może ktoś mnie naprowadzi gdzie może leżeć problem. Otóż nie działa mi tylnia wycieraczka w avancie. W ogóle nie reaguje na wciskanie manetki. Co ciekawe. Przy próbie spryskania szyby słychać tylko pompkę od wody, ale brak jest jakiekolwiek efektu na tylniej szybie. Czeka mnie wymiana całej wycieraczki??

Link to comment
Share on other sites

hmm co do wody to sprawdz kolego czy wezyki sa podlaczone bo skoro pompka chodzi to mozliwe ze sie gdzies odlaczyl wezyk i plyn ucieka w tym czasie jak pompka chodzi a co do manetki to mozliwe ze jakis kabelek jest przetarty badz wtyczka badz tez wina lezy w manetce opcji jest kilka wiec trzeba krok po kroku wszystko sprawdzac

Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik ?

Moze sam silnik padł ?

U mnie w tamtym tygodniu sie skonczyl silnik...wciskalem manetkei NIC...0 reakcji wycieraczki...ale jak pasazer wcisnal manetke a ja stalem przy wycieraczce to bylo slychac ze silnik "kreci"...pewnie sie przekladnia wysrala :/

Tak czy inaczej nowy silnik czeka juz na montarz :)

Link to comment
Share on other sites

To częsty problem,jak chcesz się upewnić czy silniczek pracuje podłącz żaróweczkę pod kostkę,najczęściej siada uszczelniacz na ośce spryskiwacza i wlewa się woda do mechanizmu i powoduje zalanie elektryki,tak czy owak warto zajrzeć do środka. Może się ktoś orientuje czy można dostać taki uszczelniacz,w serwisie pytałem to powiedzieli,że do tego modelu nie ma zestawu naprawczego.

Link to comment
Share on other sites

To częsty problem,jak chcesz się upewnić czy silniczek pracuje podłącz żaróweczkę pod kostkę,najczęściej siada uszczelniacz na ośce spryskiwacza i wlewa się woda do mechanizmu i powoduje zalanie elektryki,tak czy owak warto zajrzeć do środka. Może się ktoś orientuje czy można dostać taki uszczelniacz,w serwisie pytałem to powiedzieli,że do tego modelu nie ma zestawu naprawczego.

Sa zestawy naprawcze calego spryskiwacza...sam kupowalem i montowalem u siebie...

Link to comment
Share on other sites

A możesz podać nr.katalogowy tego zestawu i w jakiej jest cenie?

Link to comment
Share on other sites

A możesz podać nr.katalogowy tego zestawu i w jakiej jest cenie?

zestaw naprawczy (nr 8L0 998 711) za ok. 130 zł

w skal zestawu wchodzą

2 smary

metalowa rurka na którą zakłada sie ramie wycieraczki

miedziana (chyba) rurka ktora wklada sie w rurke wymieniona wyzej przez ktora to leci plyn na tylna szybe

dysza spryskiwacza chyba tez jest...

uszczelki

Oooooo mam obrazek :)

A3RearWiperRepairKit.jpg

71ca8c018dfb.png

46068_04.jpg

Tu jakas instrukcja wymiany :

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/10646-heres-why-some-peoples-rear-wash-wipe.html

Wymienialem to w A6 C5 i jakies 2 lata temu w mnie w A4 B6...

Dzis jednak zalozylem NOWY silnik i spokoj na lata zapewnieony :)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę to jest jednak zestaw naprawczy do starszej wersji gdzie spryskiwacz sika w jedną stronę a powinien iść razem z wycieraczką,do B6 powinien być inny z oringiem uszczelniającym na rurce spryskiwacza a tu go nie ma,jeśli nie występuje faktycznie ta nowsza wersja można pokombinować z tą.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę to jest jednak zestaw naprawczy do starszej wersji gdzie spryskiwacz sika w jedną stronę a powinien iść razem z wycieraczką,do B6 powinien być inny z oringiem uszczelniającym na rurce spryskiwacza a tu go nie ma,jeśli nie występuje faktycznie ta nowsza wersja można pokombinować z tą.

U mnie do momentu zastosowania tego zestawu sprysk psikal "za wycieraczka"...po zalozeniu sika w 1 miejsce :/ ale idzie/szlo sie przyzwyczaic...

W momencie jak zakupilem silnik 8E9 955 711E przyjemnosc spryskanej calej szyby powrocila :)

Link to comment
Share on other sites

w swoim avancie miałem na dniach ten sam problem i to już chychba wada tych tylnich wycieraczek że po jakimś czasie pada ale z innej strony to wszystko się zużywa...ja wymieniłem na nowy silniczek zapłaciłem za Valeo całe 300 zł i mam nadzieje że problem sie na lata skończył

Link to comment
Share on other sites

pocas rozbierz sobie ten tył i obejrzyj dokładnie (kilka min roboty) - przyczyn może być kilka a problem prozaiczny :wink4:

Będziesz potrzebował pomocy to dawaj cynk - po Łodzi troszkę się kręcę więc nie będzie problemu :wink4:

Link to comment
Share on other sites

w swoim avancie miałem na dniach ten sam problem i to już chychba wada tych tylnich wycieraczek że po jakimś czasie pada ale z innej strony to wszystko się zużywa...ja wymieniłem na nowy silniczek zapłaciłem za Valeo całe 300 zł i mam nadzieje że problem sie na lata skończył

Jeśli wymieniłeś tylko sam silniczek a mechanizm masz stary,to zwróć uwagę na zimmering który uszczelnia rurkę spryskiwacza bo tam często zaczyna się problem.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem prawie o temacie do momentu jak musiałem użyć tylnej wycieraczki : P

Czyli tak. Jutro muszę rozrezać klapę i zobaczyć miernikiem czy jest na silniku jakieś zasilanie. Z tego co pamiętam to znajomemu na vagu pokazywało jakiś błąd. Nie pamiętam tylko jaki ;]

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Wypowiem się na temat wariujących wycieraczek w A4B6 bo ostatnio sam to przerabiałem ;)

Główny winowajca to przetarty - wyszczerbiony trzpień, który siedzi w końcówce do spryskiwacza.

Objawy u mnie były następujące :

- Samoczynnie włączająca się wycieraczka

- Czasem się jej nie dało włączyć lub wyłączyć

- Nie działający sprysk (kamień na dyszy, kąpiel w occie i po sprawie)

A ostatecznie wycieraczka pracowała cały czas;P

wycieraczka.jpg

Jest on uszczelniony simeringiem i gdy się końcówka obrobi jak na załączonym zdjęciu to simering już nie trzyma i cały płyn wali do wnętrza :/

Silnik z moich obserwacji działa nawet w połączeniu z wodą ;P Więc chyba go ciężko spalić.

Problem jest taki że z tym mechanizmem jest zintegrowany układ scalony i automatycznie jak zalewa mechanizm to i układ scalony, stąd zapewne wariuje później wycieraczka aż padnie całkiem.

Można pewnie kupić jakiś zestaw naprawczy, jak ktoś ma dostęp do tokarki to wystarczy zaniżyć średnicę trzpienia i dorobić tulejkę na wymiar. Nie będę zachęcał do kupna drugiego silniczka bo ja tak zrobiłem nawet go podpiąłem i sprawdziłem na miejscu. Wszystko działało ale zapomniałem podpiąć spryska i tu pies pogrzebany w domu jak podpiąłem to odrazu widać było płyn sączący się spod obudowy i dopiero wówczas wszystko rozkręciłem i doszedłem co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...