grzegorzxl Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Witam Z racji tego iż przyszła niestety zima mam pytanko do Was czy jak powiedzmy zostawię auto w garażu na jakiś tydzień lub troszkę więcej to czy to nie będzie miało negatywnego wpływu na silnik oraz inne podzespoły w moim aucie. Pytam bo to nowocześniejsze auto niż to co miałem wcześniej. Do jeżdżenia mam drugie autko Felicię a mojej audi chciałby zaoszczędzić tej zimowej solanki itp. zimowych atrakcji. Pozdrawiam i jak zwykle liczę na Waszą pomoc.
grabson765 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 nic sie nie stanie zeby to mialo rok stac to wtedy co innego
pawell_28 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 w salonach stoi czasem po kilka m-cy zanim ktoś kupi i nic sie nie dzieje ,ja jeżdże b6 i nigdy nie była garażowana i nic sie niedzieje
SZYNKAR Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Nadmierne środki ostrożności: Można by podłączyć ładowarkę do do akumulatora ale taką automatyczną która się wyłącza po zakończeniu ładowania. Lub podładować gdy spadnie poniżej 12,3V W wojsku samochody na stałej konserwacji podpiera się żeby odciążyć zawieszenie. Koła lekko dotykają podłoża 25% normalnego nacisku. Jeśli kilka miesięcy koło nie obraca się to cierpią łożyska wygniatają się bieżnie od statycznego obciążenia, dlatego obraca się koła co kwartał Raz na miesiąc odpalić silnik i doprowadzić do nominalnej temperatury chłodzenia Opony należy regularnie pastować pastą do butów, karoserię nabłyszczać szmatą z ropą a trawę malujemy na zielono
Arturoo Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Nadmierne środki ostrożności: Można by podłączyć ładowarkę do do akumulatora ale taką automatyczną która się wyłącza po zakończeniu ładowania. Lub podładować gdy spadnie poniżej 12,3V W wojsku samochody na stałej konserwacji podpiera się żeby odciążyć zawieszenie. Koła lekko dotykają podłoża 25% normalnego nacisku. Jeśli kilka miesięcy koło nie obraca się to cierpią łożyska wygniatają się bieżnie od statycznego obciążenia, dlatego obraca się koła co kwartał Raz na miesiąc odpalić silnik i doprowadzić do nominalnej temperatury chłodzenia Opony należy regularnie pastować pastą do butów, karoserię nabłyszczać szmatą z ropą a trawę malujemy na zielono ot myślałem ,ze minęly te czasy
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 odlacz aku. pamietaj aby najpierw otworzyc maske, zamknac auto centralnym, dopiero wtedy odpiac aku i zamknac maske. silnikiem sie nie przejmuj. na szczescie,jeszcze nie robia ich z papieru.
pietrosss Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 dobry pomysl z tym odlaczeniem aku.
grzegorzxl Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 hej dzięki za podpowiedzi ale czy jak centralnym zamknięte i miga dioda w drzwiach od kierowcy radio oryginalnie zamontowane audi concert czy coś takiego to przez tydzień zje mi baterię ? tak iż nie będę mógł go odpalić dodam, że w garażu gdzie stoi jest zawsze nie mniej niż 5 stopni na plusie. Boję się odłączać tego aku czy potem nic się nie pokasuje niedawno miałem usuwany dpf i wgrywany program który go wyłącza czy tam nic się nie pomiesza? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 hej dzięki za podpowiedzi ale czy jak centralnym zamknięte i miga dioda w drzwiach od kierowcy radio oryginalnie zamontowane audi concert czy coś takiego to przez tydzień zje mi baterię ? tak iż nie będę mógł go odpalić dodam, że w garażu gdzie stoi jest zawsze nie mniej niż 5 stopni na plusie. Boję się odłączać tego aku czy potem nic się nie pokasuje niedawno miałem usuwany dpf i wgrywany program który go wyłącza czy tam nic się nie pomiesza? Pozdrawiam bez przesady, jak wyjmiesz baterie z komorki co sie dzieje? myslisz ze samochod to magiczna skrzynka czarnoksieznika? przez tydzien nie zje, ale mialem przypadek ze padlo radio, dzialac dzialalo ale pobieralo wiecej pradu, tydzien wystarczyl aby niemilo mnie zaskoczyc.
SZYNKAR Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 "Sam naprawiam swój samochód" str 278:(wyjątki) Odłączenie akumulatora powoduje skasowanie miedzy innymi pamięci diagnostycznej Zaprogramować radioodbiornik i zegar Może się także zdarzyć wymazanie z pamięci położenia szyb... Ponowne kodowanie radioodbiornika w ASO Wydaje mi się że gdzieś jeszcze pisali żeby na wszelki wypadek zapisać aktualne ustawienia silnika i był taki wątek ze nie dało się odpalić silnika po wymianie aku. Ktoś wymieniał akumulator? Były jakieś problemy po wymianie? [br]Dopisany: 15 Styczeń 2012, 12:29_________________________________________________Co to znaczy OT?
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 "Sam naprawiam swój samochód" str 278:(wyjątki) Odłączenie akumulatora powoduje skasowanie miedzy innymi pamięci diagnostycznej Zaprogramować radioodbiornik i zegar Może się także zdarzyć wymazanie z pamięci położenia szyb... Ponowne kodowanie radioodbiornika w ASO Wydaje mi się że gdzieś jeszcze pisali żeby na wszelki wypadek zapisać aktualne ustawienia silnika i był taki wątek ze nie dało się odpalić silnika po wymianie aku. Ktoś wymieniał akumulator? Były jakieś problemy po wymianie? [br]Dopisany: 15 Styczeń 2012, 12:29_________________________________________________Co to znaczy OT? pamiec diagnostyczna to pamiec zapisanych bledow. natomiast w komputerach pokladowych audi nie ulegaja skasowaniu. a nawet gdyby to nie powod do zmartwien. trzeba ustawic krancowki szyb, aby dojezdzaly do gory i do dolu bez trzymania wlacznika. nalezy trzymac caly czas przycisk az do otwarcia/zamkniecia szyby + kilkasek. ustawienie zegarka i kalendarza oraz stacji wradioto chyba nie problem? radio - fakt, ale zakladam ze kod kazdy posiada. co to znaczy zapisac aktualne ustawienia silnika? odpinalem i wymienialem akumulator w niejednym AFN, 1Z, AJM, AWX, AVF, BLB, BPW, BRE, itp to z diesli. problemu moga przysporzyc czasami elekktronicznie sterowane przepustnice silnikow benzynowych, ale piszemy tutaj o dieslach
julo23 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Odpalałem kiedyś jedno auto po roku stania, masakra. Pozatym z poliskiej huty jakieś metaliczne opiłki wrzarły mu sie w lakier. Wszystko ucierpiało, sprzęgło, hamulce, w środku smród stęchlizny. A auto było w miare zadbane, jakaś Toyota avensis z 2004r. Ale po tygodniu ? Nic mu sie nie stanie. W duże mrozy lepiej go przepalić. Jak ma dłużej stać ponoć dobrze dotankować do pełna i czasami przestawić na kołach żeby sie obróciły.
SZYNKAR Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Rozumiem że nie trzeba zczytywać Vagiem parametrów, to dobrze. Musashi Miamoto dziękuje za info. "co to znaczy zapisac aktualne ustawienia silnika?" Zrozumiałem to tak: np. po wymianie rozrządu należy wykonać korekcje pompek(nie bardzo wiem o co chodzi) a przed wymianą aku sobie te dane ściągnąć na wszelki wypadek. Moje pytanie wynika z tego że są 2 często spotykane systemy zapamiętywania: bateria/kondensator podtrzymujący zasilanie, żywotność gwarantowana około 5 lat(np. płyty główne) EEprom - gwarantowane przechowywanie danych 10lat od wgrania. Moje autko ma więcej. Stare telewizory mają niekiedy problem z trzymaniem danych np. gubią kanały po utracie zasilania. Dlatego pytałem.
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Ale po tygodniu ? Nic mu sie nie stanie. W duże mrozy lepiej go przepalić. Jak ma dłużej stać ponoć dobrze dotankować do pełna i czasami przestawić na kołach żeby sie obróciły. tankowanie ON do pelna, nie jest dobrym pomyslem. ON w o wiele wiekszym stopniu ulega procesowi starzenia. uruchamianie silnika w czasie duzego mrozu celem "przepalenia" tez wnosi wiecej szkody niz pozytku. silnik na biegu jalowym rozgrzewa sie o wiele dluzej niz w czasie jazdy, a to wydluza czas pracy ponizej temperatury roboczej, to z kolei wplywa na nie tylko na jego niepotrzebne zuzycie ale i rowniez powoduje ze para wodna z przedmuchow miesza sie z olejem tworzac niekorzystna mieszanine. dobry pomysl to zmiana polozenia auta, dzieki czemu opony nie ulegaja deformacji.[br]Dopisany: 15 Styczeń 2012, 15:40_________________________________________________ Rozumiem że nie trzeba zczytywać Vagiem parametrów, to dobrze. Musashi Miamoto dziękuje za info. "co to znaczy zapisac aktualne ustawienia silnika?" Zrozumiałem to tak: np. po wymianie rozrządu należy wykonać korekcje pompek(nie bardzo wiem o co chodzi) a przed wymianą aku sobie te dane ściągnąć na wszelki wypadek. Moje pytanie wynika z tego że są 2 często spotykane systemy zapamiętywania: bateria/kondensator podtrzymujący zasilanie, żywotność gwarantowana około 5 lat(np. płyty główne) EEprom - gwarantowane przechowywanie danych 10lat od wgrania. Moje autko ma więcej. Stare telewizory mają niekiedy problem z trzymaniem danych np. gubią kanały po utracie zasilania. Dlatego pytałem. zczytanie korekcji nic nie da. to tylko odczyty nie masz na nie wplywu. rozprogramowanie epromu moze sie pojawic rowniez pod napieciem.
julo23 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Masz racje, tankuje sie do pełna benzyne. Ja tam przepalam, najlepiej sie wtedy przewiesc oczywiscie. Ponoć bardzo zle wpływa długi postuj na wydech. Ja całe szczęście uzytkuje codziennie auto.
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Ponoć bardzo zle wpływa długi postuj na wydech. wlasnie uruchomianie silnika celem "przepalenia" bez jego porzadnego rozgrzania skutkuje skroplona woda w nierogrzanym ukladzie wydechowym, ktora powoduje korozje go sobie powolutku zzerajaca.
Arturoo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 dokładnie ,lepiej nim już te 0,5h pojeździć po odpaleniu by temperatury roboczej nabrał szybko ,a przy okazji aku trochę odżyje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się