Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Ubytek oleju, czy dolać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chłopaki i dziewczyny to jesli producent dopusza branie oleju 1l na 100km średnio od wymiany do wymiany sie robi 10-15tys km to jaki jest sens w ogóle jego wymiany? Czyli przy serwisach co 15tys km dolewacie 15 l oleju. To tak jakby był na bieżąco wymieniany :kox::naughty: w sumie to tylko filtr wymienić i jazda :naughty:

Kolego nie pisz takich głupot,weź taki olej po 15tys km i daj do zbadania to przekonasz się jak jest zużyty,nawet jak dolewasz sporo.15tys dla turbo diesla to max co można przejechać wg mnie,jak ktoś jeździ po mieście krótsze odcinki to co 10tys powinien zmieniać olej,a tu ASO teraz zaleca co 30tys...

W nowych dieslach to dopiero dolewki trzeba robić,D4D Toyoty spokojnie ciągną 1litr na 1000km zwłaszca 2,2DCAT,w BMW też trzeba z bańką oleju się wybierać na trasy.

Opublikowano

chłopaki i dziewczyny to jesli producent dopusza branie oleju 1l na 100km średnio od wymiany do wymiany sie robi 10-15tys km to jaki jest sens w ogóle jego wymiany? Czyli przy serwisach co 15tys km dolewacie 15 l oleju. To tak jakby był na bieżąco wymieniany :kox::naughty: w sumie to tylko filtr wymienić i jazda :naughty:

Kolego nie pisz takich głupot,weź taki olej po 15tys km i daj do zbadania to przekonasz się jak jest zużyty,nawet jak dolewasz sporo.15tys dla turbo diesla to max co można przejechać wg mnie,jak ktoś jeździ po mieście krótsze odcinki to co 10tys powinien zmieniać olej,a tu ASO teraz zaleca co 30tys...

W nowych dieslach to dopiero dolewki trzeba robić,D4D Toyoty spokojnie ciągną 1litr na 1000km zwłaszca 2,2DCAT,w BMW też trzeba z bańką oleju się wybierać na trasy.

spokojnie ja to napisałem pół żartem pół serio :decayed: Wiem że trzeba wymieniac i wiem co sie dzieje z olejem :wink4: To było z ironią i żartem napisane :cool1:

Opublikowano

chłopaki i dziewczyny to jesli producent dopusza branie oleju 1l na 100km średnio od wymiany do wymiany sie robi 10-15tys km to jaki jest sens w ogóle jego wymiany? Czyli przy serwisach co 15tys km dolewacie 15 l oleju. To tak jakby był na bieżąco wymieniany :kox::naughty: w sumie to tylko filtr wymienić i jazda :naughty:

Kolego nie pisz takich głupot,weź taki olej po 15tys km i daj do zbadania to przekonasz się jak jest zużyty,nawet jak dolewasz sporo.15tys dla turbo diesla to max co można przejechać wg mnie,jak ktoś jeździ po mieście krótsze odcinki to co 10tys powinien zmieniać olej,a tu ASO teraz zaleca co 30tys...

W nowych dieslach to dopiero dolewki trzeba robić,D4D Toyoty spokojnie ciągną 1litr na 1000km zwłaszca 2,2DCAT,w BMW też trzeba z bańką oleju się wybierać na trasy.

spokojnie ja to napisałem pół żartem pół serio :decayed: Wiem że trzeba wymieniac i wiem co sie dzieje z olejem :wink4: To było z ironią i żartem napisane :cool1:

Peugeot mojej matki z powodu spruchniałych uszczelniaczy popychaczy zaworowych łyka 0,7l oleju na 1000km i ja tam oliwę tylko i wyłącznie dolewam. Jak mi sie przypomni to z regularnoscią raz na rok wymienię filtr i tyle. Tam jest taka rotacja świeżego oleju, że wymiana nie ma większego sensu. Olej kryształ bursztynowy kolor bo z LPG jest.

Przelot roczny to jakieś 8kkm - szkoda jedynie środowiska.

Opublikowano

Różnie podają ale 0,8l/1000km to jest max co może połknąć. Podobno TDI z pompkami biorą więcej oleju z wagi na swoją konstrukcję.

Znajomy ma Avensis 2.2 i na sylwestra pogonił ją do Berlina tak średnio 180km/h to po 600km dolał litr olej. Samochód ma ok 60 tkm przelotu

Opublikowano

Ja po wakacjach (jakies 5000km przez miesiac) z tego 3200km po autostradach ze srednia 180km/h dolalem 1L. Aktualny przebieg 255 000. Jak jezdze po miescie to od wymiany do wymiany dolewam jakies 0,4L. Nie ma reguly ile ktory silnik wezmie. Dajesz mu po garach to zawsze sobie chlipnie, i nic z tym nie zrobi. Zawsze troche do turbo ucieknie i wogole. Te nowe modele to dopiero sobie chlipia :gwizdanie: Strach pomyslec co bedzie jak beda miec przebiegi rzedu 250 000 km :shocked:

Opublikowano

Ktos pisał o bmw ze trza z bańką jezdzic heh... mam 3 litrową E46 i nie ma mowy o dolaniu nawet 0.1 miedzy wymianą.

To wszystko zalezy od silnika , mam znajomego który ma 2 auta BMW 7 - nowe 3 litrowe i stare i mowi ze nowe połyka 1,5 od wymiany do wymiany a stare 0,2 czy 0,3 l . Moje audi bierze 0,4 a czasami więcej na 10 tys .Panowie duzo moze skladac sie na branie oleju - turbo , odma , uszczelniacze , sposób jazdy itp .

Opublikowano

Pisałem o nowych,mam znajomych z ASO i wiem,że nowe diesle 2.0 i 3.0 sporo biorą oleju,kolega ma zaś M5 i bierze mu 1,2 litra oleju na 1000km od nowości a silnik lux chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...