Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kiepski dźwięk po usunięciu katalizatorów w Audi A4 B6 3.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W ostatnim tygodniu nabylem A4 B6 z motorkiem 3.0 w benzynie.

Po kilku dnaich doweidzialem sie ze mam rozj**** katalizatory wiec pojechalem do goscia zajmujacego sie tlumikami ktory mi je usunal i wstawil rurki.

Przyznam szczerze ze nie znam jeszcze az tak bardzo dobrze tego autka ale napewno nie straclo ono po tym na swojej mocy.

Problem jest inny.... dziek wydechu kompletnie przeglusza mi dzwiek silnika a przeciez przy takim motorze nie o to chodzi....

Chcialem sie dowiedziec czym to jest spowodowane .... czy moze ktos odwali fuszerke czy jesnak lepiej np. zalozyc do mojej A4 strumienice (bo katalizatory to wydatek nie maly) ...

Bardzo prosze o porade....

Opublikowano

załuż sobie strumienice ale wyglądem przypominającym kata i powinno być ok, z tego co wiem katalizator powoduje opór dla wydostających się spalin, jeśli masz same rurki teoretycznie powinno być lepiej, ale zbyt duże odelżenie wydechu też nie jest dobre

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

załuż sobie strumienice ale wyglądem przypominającym kata i powinno być ok, z tego co wiem katalizator powoduje opór dla wydostających się spalin, jeśli masz same rurki teoretycznie powinno być lepiej, ale zbyt duże odelżenie wydechu też nie jest dobre

Najpierw się dokształć a potem się wypowiadaj... . Płakać się chce.

No wlasnei chyba tak zrobie.... dzieki za porade....

niestety po wstawieniu rurek często pojawia się dźwięk poloneza. W miejsce katalizatorów można dosztukować ala puszki umożliwiające gazom spalinowym lekkie rozprężenie (porównywalnego do tego, które miało miejsce w reaktorze). Można by to zrobić z rurek o troszkę większej średnicy. Dźwięk powinien się poprawić. Sugerowałbym wizytę u kogoś kto ma pojęcie.

Oczywiście najpewniejszym rozwiązaniem jest wstawienie uniwersalnych reaktorów - i tej metody jestem gorącym zwolennikiem.

Opublikowano

nie znam tego silnika ale jeśli ma turbo to kaziu ma racje, poroniony pomysł ze strumienicą, a tak ogólnie wycięcie kata przyczynia się do tego że wydech jest głośniejszy choć nie koniecznie musi to brzmieć jak polonez, ja wyciąłem kata i jak najbardziej wspawałem szerszą rurkę i jest głośniejszy ale dźwięk ma naprawde fajny - aż chce się przycisnąć - kat też działa na zasadzie rozprężania spalin, i dzięki temu pracuje ciszej, ale jeśli nie ma turbo to czemu by nie wspawać strumienicy,

Opublikowano

ja właśnie wstawiłem sobie strumienice w obudowie kata, bo stary kat już w całości się wykruszył i pozostała sama obudowa, było słychać taki metaliczny dzwięk, teraz nareszcie slychać czysty dźwięk silnika,

P.S. Kaziu mnie chodziło o zapchany kat, że powoduje opór dla wydostających się spalin, poza tym nie wiem co Ci się w moim poście nie podoba

Opublikowano

KAZIU jak zwykle sugeruje że wszyscy nic nie wiedzą, tylko on wie najwięcej i to od niego powinniśmy się uczyć w końcu to on sam wie najlepiej i nie ma mądrzejszego na forum od niego, nie można podważać takiego autorytetu :polew:

do tego mam kilku znajomych którzy wycieli kata i za chiny żaden nie brzmi jak polonez, moim zdaniem to kretyńskie porównanie do poloneza

Opublikowano

Ja tez sie podepne.

Samochod bez kat. nie przejdzie przegladu. U mnie za takie cos zabieraja dowody rejestracyjne na stacji diagnostycznej. Rozwiazaniem moze byc wysypanie ceramiki i zostawienie samej puszki.(nie wiem jak spaliny)

Co do dzwieku to wydech pracuje glosniej a nie oto chodzi w V6.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...