dziudziek Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Witam. Mam nastepujący problem. Samochód użytkuje od 3 lat. Ma 99 000 km oryginalnego przebiegu (znam samochod od nowosci). Jedyne co się w nim psuło to cewki. Wymieniałem je sukcesywnie (weryfikacja nr cylindra w VAG , wymiana i było ok). Niedawno zaczał wystepowac nastepujacy problem ; w czasie jazdy , pare minut po uruchomieniu mruga kontrolka check engine , czuc spadek mocy, po 3 sekundach mruganie ustaje moc wraca. Po podlaczeniu pod VAG wyszly błedy : wypadanie zaplonu cylinder 4,,5 oraz 6. Poniewaz te cewki byly najstarsze wymienilem je na nowe Beru . Przy okazji sprawdzilem tez swiece. Dodatkowo wyskoczyl blad ktorego wczesniej nie mialem - bład na czujnik temperatury wody g2/g62. Wymieniłem również czujnik. Niestety wsztskei te wymiany nic nie daly. Samochod pracuje idealnie rowno , ladnie przyspiesza i wszystko jest ok ale co jakis czas , najczesciej pare minut po uruchomieniu problem sie powtarza (mruga check , spadek mocy 3 sekundy i po problemie). Blad znika a na Vagu wychodzi blad na ktorys z 3 cylindórw (4 , 5 lub 6 ) - zawsze ktorys z tych trzech. Będe wdzięczny za wszystkie sugestie. A4 3.0 V6 220 KM ASN
czaki22 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 wg mnie sondy lamda do sprawdzenia, oraz katalizatory, masz 4 sondy u siebie w aucie, reszta bez vaga i dokladnego sprawdzenia parametrów to gdybanie, i cewki wymieniamy wszystkie
grzemo Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Przyjrzyj się katalizatorom, może przytkane.
domjenick Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 jak miga check- to układ zapłonowy,świece, kable ,cewki, wtryski, regulator ciśnienia- to wszystko do sprawdzenia
wircik Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Jest teraz wilgotność większa i dlatego - na któreś cewce lub przewodzie jest przebicie - ja też tak miałem - zdemontowałem wszystkie i potraktowałem je i przewody sprayem przeciwko zakłóceniom elektrycznym i jak na razie spoko lata jak latał i czeka nie wywala.
powaguspisz Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Temat znam bo sam u siebie to przerobiłem Odpwiedz masz jedną na to KATALIZATOR ja problemu pozbyłem się poprzez to iż znajomy zrobił program korekty i usunełem sondy tylne teraz auto gania nie ma żadnego czeka, nic nie mruga nie dusi się i gitara. Objawy były identyczne jak piszesz tak samo u mnie, diagnoza cewki wymianiłem wszystkie 6 dalej był kłopot nowe świece itp ganianie szukanie. A problem jest taki ze to kat, po jednej ze stron działa to na zasadzie takiej ze w ecu czy cpu jakoś tak rośnie temperatura silnika bo mierzy mieszanke i skład na sondach kat jest walnięty nie ma już odpowieniego składu chemicznego i sonda krzyczy a komputer losowo odnica ci dawkę paliwa odcinająć zapłan na jakiejsć tam cewce, ze by nie przegrzać silnika. Tam temperatura to granica 1000stopni, przekroczy ją podczas dodawania gazu i wywala ci błąd. Tak więc spora inwestycja w katy w serwisie jak masz hajs na to albo wycinka i po temacie będzie.
Dave81 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Mam dokładnie to samo. Jeśli silnik jest ciepły nic się nie dzieje. Byłem w serwisie audi i panowie sprawdzili cewki, podobno są dobre. Z tym ,że ja mam zapchany katalizator bo taki błąd zgłasza sonda, może u Ciebie zaczyna się to samo. I trochę obok tematu jeśli mam fizycznie tylko dwie sondy to możliwy jest taki błąd? 16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded 16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded Mam podejrzenie ,że ktoś majstrował już przy tych katach.
powaguspisz Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 katy tu nie będą przytkana dosłownie tak jak to mówicie, bo tu nie zatkają się wkładem który w nich jest sonda mierzy skład chemiczny spalin czy sa ok czy nie jeśli nie to wywala błąd. Działo się to tak bynajmiej u mnie wszystko było cacy tylko te katy wywaliłem sondy i cisza auto gania jak ta lala. [br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 12:02_________________________________________________NA ciepłym tez moze wyskoczyć ci czek ale nie zawsze np. ja miałem tak ze podczas byta na 3 zdusio mi przy 4,5/5 tyś. ale nie zawsze. Tak jak wspomniałem w blokach pomiarowych możesz wyświetlić tem ecu czy jakoś tak podczas jazdy jesli rośnie ona powyżej 800 set stopni mocno po jednej stronie i wyłańcza cewki to m.in moze być padniety kat tak jak u mnie, sonda mierzy skład chemiczny w kacie jesli nie jest sprawny wywala błą rośnie tem. spalin i wywala bład,.
domjenick Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 zapalenie się checka i świecenie jego cały czas, to nie to samo, co jego mruganie ale co jakis czas , najczesciej pare minut po uruchomieniu problem sie powtarza (mruga check , spadek mocy 3 sekundy i po problemie). Blad znika a na Vagu wychodzi blad na ktorys z 3 cylindórw (4 , 5 lub 6 ) - zawsze ktorys z tych trzech spróbuj zamienić wtryski na drugą stronę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się