Pikuś Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Ale kopcenie nie ma nic wspólnego z pompka wody.
alest Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Panowie robiłem dokładnie to samo co autor tematu zeszłej zimy bo 5 na 10 włączeń webasto nie działało jak trzeba - albo nie dało się za pierwszym razem włączyć albo w wybranym przez siebie momencie przestało pracować. Co ciekawe jeżeli włączałem ogrzewanie dodatkowe w czasie jazdy działało prawie za każdym włączeniem. Za każdym razem natomiast sprawiało kłopoty jak silnik nie pracował a piec startował albo z timera albo z pilota. Oczywiście pod vagiem błąd, który podany jest wyżej po skasowaniu pojawiał się co jakiś czas. Przy pomiarze rezystancji uzwojeń silniczka zauważyłem, że co kolejna próba to wyniki są inne. Różnice we wskazaniach były czasami spore nie wiedzieć dlaczego - podejrzewałem wilgoć lub naderwany przewód szczotki. Pozornie po bezpośrednim podłączeniu 12-14v silnik startował w zasadzie za każdym razem, dłuższy czas robiąc mnie w konia. Po rozebraniu silnika okazało się, że błąd pomiaru, który się systematycznie pojawiał wynikał z tego, że pył grafitowy ze zużytych (ale jeszcze dostatecznie długich) szczotek skutecznie powodował zwarcia pomiędzy blaszkami komutatora, który losowo zatrzymywał się w swoim położeniu. Wystarczyło wydmuchanie sprężonym powietrzem z pyłu wirnika i wydrapanie zbitego pyłu ze szczelin izolacyjnych komutatora i było po problemie. W mojej A4 B6 oryginalnie od nowości siedzi pompka Bosch 0 392 020 034. Gdy szukałem nowej najczęściej natrafiałem na Bosch z końcówką 024. Co ciekawe 024 jest nawet 2x droższa od tej z oznaczeniem 034 mimo, że według sprzedawców twierdzi są identyczne parametrami i rozmiarami a jedynie mają (według innych mogą) różnić się garbem prowadzącym we wtyczce. Moje spostrzeżenia są takie - według mnie błędem jest, że sama pompka jest umieszczona pionowo, bo powoduje to, że obsypujący się pył ze szczotek od razu oblepia komutator zakłócając skutecznie pracę zdrowego jeszcze silniczka.
MatrixXXL Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Zakładał ktoś tę pomkę z opla? Jak sie dostać do webasta, silnik 2,5 TDi, nadkole czy zderzak demontować? ---------- Post dopisany 19-12-2013 at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-12-2013 at 18:54 ---------- Witam. Pompka z opla (jest ona też z Boscha) pasuję bez problemu, właśnie dziś założyłem. webasto w końcu grzeje, przy odpalaniu jednak nadal dymi.
SZKODNIK2 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 Witam. Odświeże temat. Mam a4b6 2.5 tdi 2003rok webasto działało aż pewnego dnia przestało. Po podłączeniu pokazało błąd 01415 więc wyjąłem popmke i po podłączeniu na krótko też nie pracowała. Rozebralem ja i wymieniłem szczotki. Przy okazji wymieniłem łożyska w dmuchawie powietrza. Pompka po podłączeniu na krótko działa a po podpięciu już nie. Sprawdziłem kodowanie mam 00111. Jeszcze podpinalem miernik w kostkę i nic nie pokazuje.dodam jeszcze ze po wpieciu się w minus na kostce i plus na aku pokazuje wartość. A odwrotnie nie pokazuje nic (po włączeniu testu urządzeń) . Czy to może oznaczać spalony sterownik a może przewód? Choć gdyby to była wina przewodu (błąd zwarcie z masą) to po wpieciu miernika w piny kostki i ustawieniu go na diodę powinien miernik zasygnalizowac połączenie a on nic. . Ma ktoś pomysł. Proszę o pomoc bo już sił i pomysłów mi brakuje.
Karol94 Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 Witam. Dziś podpiąłem waga mam takie błędy jakieś sugestie? Wcześniej nie używałem tego, chciałbym to naprawić wyczytałem że może być padnięta pompka obiegowa. Jakiś zamiennik można zamontować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się