Jump to content
IGNORED

[B5 ADP] Problem z wrzuceniem 5 biegu


 Share

Recommended Posts

no to wygląda na to ze bez rozbierania skrzyni sie nie obejdzie, ale poczekaj jeszcze na jakieś inne wypowiedzi...

A ja jak zwykle poradzę spuścić olej i zobaczyć czy przypadkiem czegoś tam nie zmieliło, będziesz na 100% wiedział wtedy czy skrzynię odrazu rozkręcać czy czekać i szukać wpierw coś innego.

Link to comment
Share on other sites

dla zainteresowanych moge odpowiedzec na swoje pytanie i problem rozebrałem ostatnio skrzynie okazało sie ze jak jest w skrzyniy ten wodzik co popycha zeby piaty bieg wszedł jest tam tez miedzy nim kanalik stozkowy do spływu oleju i okazało sie ze dostał sie tam bardzo mały opiłek który blokował ten wodzik

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam idealnie ten sam problem . Zastanawiam sie czy oddac auto do mechanika, czy naprawiac je sam. Problem polega na tym, ze nie mam warunkow ( albo mam slabe ) . Czy skrzynie trzeba tez rozbierac w drobny mak, czy mozna do tego dojsc poprzez rozkrecenie obudowy ( czy klapki ) .

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam idealnie ten sam problem . Zastanawiam sie czy oddac auto do mechanika, czy naprawiac je sam. Problem polega na tym, ze nie mam warunkow ( albo mam slabe ) . Czy skrzynie trzeba tez rozbierac w drobny mak, czy mozna do tego dojsc poprzez rozkrecenie obudowy ( czy klapki ) .

Do tego co kolega to możesz dojść po zdjęciu obudowy, w sumie aż tyle pracy z tym nie ma, ale jak masz słabe warunki (czytaj: kanału lub podnośnika niet ) to będzie to męczarnia.

Ja bym oddał do mechanika ew. wcześniej zdjął obudowę i zobaczył co blokuje, zawsze potem możesz ja skręcić i zawieźć do fachowca choć często wtedy marudzą że ktoś łapy wpychał...

Tak czy siak decyzja Twoja ;-)

Link to comment
Share on other sites

1 i 3 wchodzi bez zadnego problemu,tak jak reszta biegow. Wogle wszystko bylo O.K zadnego zgrzuty halasu czy innych niepokojacych momentow. Jak sobie dobrze przypomne to chyba raz w zeszlym tygodniu mi nie chcial wejsc bieg , ale powtorzylem popchniecie i wszedl bez problemow. Uznalem to za jakis pojedynczy wybryk.

Teraz poprostu sobie jechalem na piatce, zredukowalem do 3 i pozniej po koleji 4 i .... Niestety 5 juz nie wskoczylo. Zachowuje sie tak jak by tego biegu wogole nie bylo. Moge go wciskac na sile na sprzegle, czy bez , na wylaczonym silnik i caly czas to samo. Nawet sciaglem ciegna od lewarka do skrzyni i sprawdzilem bezposrednio, ale skrzynia nie pozwala na wlaczenie biegu ( a nie tak jak mialem nadzieje ciegna ).[br]Dopisany: 15 Maj 2008, 22:37 _________________________________________________A ile biora mechanicy za zdjecie skrzyni? U mnie mechanicy to partacze i jak sam czegos nie zrobi to zawsze cos zj**.... albo zrobia nie tak. Tylko ze z wyciaganiem skrzyni to juz troche roboty jest, nie mam niestety kanalu i w tym jest problem.[br]Dopisany: 15 Maj 2008, 22:39 _________________________________________________

jezeli skrzynia jest juz na wierzchu to roboty nie ma duzo mi to zajeło około godzinki

a ile zajelo wyjecie skrzyni?[br]Dopisany: 15 Maj 2008, 22:40 _________________________________________________ marecki_78 jaka klapke mam zdjac? W jaki sposob sie moge do niej dostac? :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

A ile biora mechanicy za zdjecie skrzyni? U mnie mechanicy to partacze i jak sam czegos nie zrobi to zawsze cos zj**.... albo zrobia nie tak.

Zależy ;-) za samo zrzucenie, zdjęcie obudowy, i włożenie to ze 200zł. A za naprawę synchro 400-600zł.

_________________________________________________ marecki_78 jaka klapke mam zdjac? W jaki sposob sie moge do niej dostac? :embarrassed:

Nie klapkę tylko obudowę skrzyni, jest przykręcana na kilkanaście śrub .... a dostajesz sie po wyjęciu skrzyni ;-)

Link to comment
Share on other sites

Zalatwilem sobie miejsce na kanale. Kupilem zestaw kluczy ( z 94 elementow niemieckiej firmy ) . Wiec myslalem, ze wszystko pojdzie sprawnie. Wchodze do kanalu, chce odkrecac korek spustu oleju ....... a tu jakias dziwna gwiazdka z bolcem po srodku. No dobra jakos sobie poradzilem, ale cos mnie tklo, zeby przejrzec reszte srub. A tu nastepna gwiazdka , na przegubach, na korku do wlewu oleju ( do skrzyni ) nastepna :wallbash: . Sruby od tlumika zgnite ( a tlumik nie :kox: ) no i zwinalem narzedzia . Pojade do mechanika niech sie mecza z tym. Po jasna ch..... daja co kawalek inne gwiazdki? Pewno tylko dlatego, zeby zarobic na serwisie.

aha. W oleju nie ma zadnych opilkow. Nie wiem czy to dobrze czy zle, juz mnie nic nie cieszy.

Link to comment
Share on other sites

aha. W oleju nie ma zadnych opilkow. Nie wiem czy to dobrze czy zle, juz mnie nic nie cieszy.

TO już jest jakiś powód do zadowolenia ;-), jak spuściłeś olej i nie było kawałków i opiłków to jest nadzieja ;-)

Nie martw się że samemu ci się nie udało, lepiej że zrobi to ktoś doświadczony (przynajmniej mam taką nadzieję) ;-)

Tak OT: Ja próbowałem naprawić sam styki immo za pierwszym razem się udało ale jak coś mnie podkorciło żeby poprawić to kosztowało mnie to 250zł ;-) ot tak ;-P

w dobrym warsztacie,powtarzam dobrym!!!!!nie żaden garaz zwalenie skrzyni(podaje cene przy wymianie sprzęgła)400zł a a ASO uwaga!!!!800zł :shocked:

Hehhe, Aso TYLKO 800 ?? Jak dzwoniłem do nich ile naprawa skrzyni wyniesie to mi powiedzieli 3kPLN (w tym wymiana wszystkich łożysk).

Link to comment
Share on other sites

Hehhe, Aso TYLKO 800 ?? Jak dzwoniłem do nich ile naprawa skrzyni wyniesie to mi powiedzieli 3kPLN (w tym wymiana wszystkich łożysk).

Tak poza tematem to już wiem dlaczego przedstawiciel ASO poinformował mnie gdy kupowałem olej do skrzyni, że oleju w skrzyni manualnej sie nie wymienia do czasu remontu tej skrzyni. Mało tego sugerował mi, że po wymianie skrzynia może gorzej działać.

Link to comment
Share on other sites

O.K. Problem usuniety. Wyjąl i otworzyl skrzynie, jakas pierdolka blokowala wodzik. Jak to wyciagnal skrzynia zaczela normalnie pracowac. Oddalem samochod o 8.00 , jak do niego zadzwonilem o 17 to powiedzial ze auto juz dawno jest do odbioru. Kosztowalo mnie to 250z :> ale strachu duuzo wiecej :tongue4:

aaa... i powiedzial ze skrzynia wyglada jak nowa, nie mial pojecia skad wzielo sie tam to cos.. :kox:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...