Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Odma Seat Cordoba 1,4 1998


jacek7713

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę, poradźcie co powoduje zapchanie węża taką mazią i jak się tego pozbyć. Parkuję na zewnątrz i każdej zimy to samo. Oleju co chwilę muszę dolewać. Tak, wiem najlepiej parkować w garażu ale w pracy pozostaje na zewnątrz. Byłbym bardzo wdzięczny. Możecie też na: [email protected]. Aha: dodaję zdjęcia.

image.jpg

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niewielkie: dziecko do szkoły 3km, potem do pracy ok. 8km i z powrotem. I właśnie problem powstaje w pracy bo o ile w domu mógłbym parkować w garażu, o tyle auto stoi w pracy np. przez noc 8godz. przy ujemnej temperaturze. To mleczko powstaje też wokół korka wlewu ale mechanicy mówią, że to normalne. No ale co zrobić, żeby ta odma się nie zatykała. Jeżeli już powstanie to rozumiem, że nawet jak później zaparkuje w ciepłym garażu to i tak nic to nie da bo ta maź się nie rozpuści. Dobrze rozumuję? Pozostaje czyszczenie. Macie jakieś pomysły?

Czy pozostaje okresowy przegląd i czyszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czyszczenie i więcej jeździć, ten typ po prostu tak ma. Ewentualnie możesz wywiercić dziurkę w korku wlewu oleju, doraźnie pomoże ale to druciarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jak długo nagrzewa się silnik do pełnej temperatury 90( po przejechaniu jakiego dystansu) i czy osiąga tą temperaturę?

2.Jaki olej jest wlany ?

3.Czy nie ubywa płynu chłodzącego albo czy w płynie (w zbiorniczku wyrównawczym) nie pojawia się olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też było takie masło po wyjęciu odmy. Robię krótkie odcinki ok 7km. codziennie, ale kiedy silnik osiąga 90 stopni kończę jazdę. Olej mam jeszcze mineralny. Czy przy pełnym syntetyku takie "masło" nie będzie powstawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie, rodzaj oleju nie ma wpływu na powstawanie tej mazi bo ta emulsja powstaje z par oleju zmieszanego z parą wodną i na krótkich odcinkach, niedogrzanym silniku to nie ma szans odparować, szczególnie jak jest zimno. Wystarczy trochę więcej pojeździć, zagrzewać regularnie silnik do temperatury roboczej tak, aby olej też złapał temperaturę optymalną i ta maź zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do motor144

No wlaśnie płynu chłodniczego mi ubywa, ale oleju nie ma w zbiorniczku wyrówn. O ile sobie przypominam to właśnie w okresie zimowym tego płynu mi ubywało. W lecie po dolaniu pozostawał na stałym poziomie.

Olej wymieniam regularnie, półsyntetyk 10W40, marka: różnie Elf, Liqui Moly, obecnie Shell.

Co do nagrzewania się silnika to nie wiem do jakiej temp. się nagrzewa, wskaźnik dochodzi do połowy wskazań ale nie więcej.

Do majkel_majki

Właśnie, przypomniałem sobie, że tak właśnie mówił znajomy o mieszaniu się pary i oleju i ta para nie ma możliwości odparowania a dzieje się to właśnie zimą. Pozostaje czyszczenie.

Spróbuję zagrzewać silnik tak aby trochę dłużej pracował.

Póki co dzięki za odpowiedzi. Jeśli macie jeszcze jakieś propozycje to podzielcie się.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik koncerny VW 1,4 to niestety ich mankament, jeśli tylko masło się robi to narazie jest ok, wyjmij odmę, wyczyść załurz nowy wężyk i spokój na kilka miesięcy, często zdarza się że zamarza i wywala cały olej, nasz kolega z pracy ma akurat 1,6 Cordobę, i ostatnio przed weekendem zmienił oliwkę kilka dni wcześniej wymienił wężyk ale nie wyczyścił samej odmy i pach olej popłynął na ulice :) Dlatego swoje Polo 1,4 16V sprzedałem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak duże ilości emulsji mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą , słabej kompresji (warto zmierzyć) i przedostawaniu się płynu chłodzącego do komór spalania albo kanałów smarowania.

Stwierdzenia że ten typ tak ma to jest :wallbash:

Tak samo nie ma się co sugerować opiniami, że nawet w 10-ciu podobnych autach jest to samo. To zwykle są silniki w podobnym stanie z dużymi przebiegami i nie naprawiane we właściwy sposób tylko sprzedawane następnemu klientowi, żeby uniknąć kosztów naprawy albo w wyniku opinii marnego mechanika.

W silnikach VW przedostawanie się płynu przez uszczelkę może czasami powodować wręcz pozorną poprawę kultury pracy (wyciszenie) wprowadzając w błąd.

To wszystko z moich doświadczeń z silnikami z grupy VW ale bez LPG.

Nie wiem czy ta emulsja( w nadmiarze) nie jest częstszą sprawą w wyniku jeżdźenia na gazie ale to mogą zaobserwować Ci co go mają. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad zatkaniem chłodnicy żeby auto szybciej się nagrzewało jeżdżąc na krótkich odcinkach, wtedy masło nie będzie powstawać. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik koncerny VW 1,4 to niestety ich mankament, jeśli tylko masło się robi to narazie jest ok, wyjmij odmę, wyczyść załurz nowy wężyk i spokój na kilka miesięcy, często zdarza się że zamarza i wywala cały olej, nasz kolega z pracy ma akurat 1,6 Cordobę, i ostatnio przed weekendem zmienił oliwkę kilka dni wcześniej wymienił wężyk ale nie wyczyścił samej odmy i pach olej popłynął na ulice :) Dlatego swoje Polo 1,4 16V sprzedałem,.

Właśnie kolega dobrze prawi.Trzeba to przeczyścić raz na jakiś czas po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...