Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wysokie napięcie akumulatora (ponad 16V)


krzysztoforo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu na desce wskazuje mi, że napięcie akumulatora jest na full czyli ponad 16V.

Czy ktoś ma jakąś rade co powinienem zrobić?

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu na desce wskazuje mi, że napięcie akumulatora jest na full czyli ponad 16V.

Czy ktoś ma jakąś rade co powinienem zrobić?

Z góry dziękuję

Miernik w łape i mierzymy jak to wygląda. Jeśli nadal jest takie to tak jak wyżej sprawdzic regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Masz uszkodzony wskaźnik napięcia

2) Regulator napięcia spalony na zwarcie - alternator napięcie maksymalne (bez akumulatora i obciążenia 64V), akumulator pochłania znaczny prąd i ogranicza napięcie do 18-20V.

Szybka diagnoza - żarówki świecą+50%

MOŻLIWE STRATY W INSTALACJI:

żarówki

akumulator - 300-600zł (spęcznienie płyt wykruszanie masy, utrata pojemności)

silniki - np wycieraczek 300zł

przekaźniki (przepalenie cewki) 20-50zł/szt

alternator (nadmierny prąd) 500zł

radio i cała reszta

Ja bym kopsnął się po jakikolwiek miernik za 20zł i nie jeździł autem. :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze szynkar na pewno nie jeździć samochodem przed sprawdzeniem co i jak, bo do wymiany będzie coś jego listy 'życzeń' :wink4: weź miernik i sprawdź napięcie, jak przy akumulatorze też będzie tak wysokie to prawdopodobnie regulator napięcia do wymiany, jak już tak jeździsz jakiś czas to aku będzie też do sprawdzenia bo go pewnie zagotowało porządnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Masz uszkodzony wskaźnik napięcia

2) Regulator napięcia spalony na zwarcie - alternator napięcie maksymalne (bez akumulatora i obciążenia 64V), akumulator pochłania znaczny prąd i ogranicza napięcie do 18-20V.

Szybka diagnoza - żarówki świecą+50%

MOŻLIWE STRATY W INSTALACJI:

żarówki

akumulator - 300-600zł (spęcznienie płyt wykruszanie masy, utrata pojemności)

silniki - np wycieraczek 300zł

przekaźniki (przepalenie cewki) 20-50zł/szt

alternator (nadmierny prąd) 500zł

radio i cała reszta

Ja bym kopsnął się po jakikolwiek miernik za 20zł i nie jeździł autem. :no:

Najgorsza jest ta "cała reszta"

sterowniki baardzo nie lubią zbyt dużego napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainwestowałem w miernik i okazuje się, że napięce na akumulatorze przy włączonym silniku wynosi 14,1 do 14,2 volta w zależności czy włącze światła i klimę

Przyjżałem się też dokładniej wskaźnikowi na desce i wydaje mi się, że po wyłączeniu wskazówka jakby nie opadała całkowicie tylko zatrzymuje się ok 1mm nad 8Volt.

Najważniejsze że napięcie na akumulatorze jest prawidłowe i nie spalę sobie instalacji, ale czy ktoś może wie czy można tak bezkarnie jeździć z źle wskazujacym wskaźnikiem i jak go ewentualnie naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi też dzisiaj jak odpaliłem samochód pokazywało ponad 16V ale to przez chwilę...może to przez te mrozy ?? :wallbash::disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"może to przez te mrozy"

Może być, wskaźniki które widziałem mają termiczną zasadę działania.

Bimetal jest grzany drucikiem oporowym, im większy prąd tym większa temperatura, różnica rozszerzalności, wygięcie i wskazanie. Uff

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bimetal

Można poznać po wolnej zmianie wskazania. Po włączeniu może być wrażliwy na temperaturę początkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...