Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Jak odpowietrzyć hamulce z pompą ABS


ispee

Recommended Posts

Jak w temacie. Czy w B5 jest coś takiego jak odpowietrzanie pompy ABSu (VAGiem lub jakimś odpowietrznikiem na pompie) po całkowitym opróżnieniu zbiorniczka płynu? Odpowietrzyłem po regeneracji tylnych zacisków wszystkie koła, nie leci już żadne powietrze z zacisków a pedał dosyć luźno można bez problemu wcisnąć prawie do podłogi i auto hamuje bardzo słabo.

Link to comment
Share on other sites

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=239874.0

NIe ma może opisane jak ale dowiedziałbyś się że w tym modelu nie da rady VAG-iem. U mnie mechanior zrobił i jest wszystko ok. Tak jak mówił Tomek trzeba wziąć kolejny litr płynu i wtedy odpowietrzać bo powietrze może później troszkę wylecieć a nie zaraz na początku i tak bylo u mnie.

Link to comment
Share on other sites

właśnie przed chwilą z lapkiem byłem w piwnicy i się coś nie mogłem połączyć z absem :]. Ok jasne dzięki

Link to comment
Share on other sites

ABS w tej wersji nie odpowietrzysz VAG-iem

no chyba że masz ESP

najpierw porządnie odpowietrz tylne zaciski, tam jest zawsze powietrze

odpowietrza sie je w ręku nie na jarzmie

Link to comment
Share on other sites

a powiedz mi Sir Dewastation czemu tył odpowietrzamy w ręku bo nie kumam :mysli:, i czy taka operacja nie spowoduje wypchnięcia tłoczka z zacisku???

Link to comment
Share on other sites

pewnie chodzi o to, by ułożyć zacisk w takiej pozycji, aby wszystkie pęcherzyki powietrza mogły ujść ku odpowietrznikowi

A przed tłoczek możesz włożyć np drewienko i juz po kłopocie

Choć wg mnie najlepiej było by napompować zacisk do max. pozycji wysunięcia, odkręcić odpowietrznik i wpychać tłoczek

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

wystarczy 10-15mm i tak jak napisał mój przedmówca zablokowac

kilkakrotnie potrząsnąć energicznie i odpowietrzyc i tak do momentu aż przestanie isc powietrze

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

idiota jakiś konstruował zaciski. Odpowietrznik powinien być w najwyżej położonym możliwym miejscu. Ja mam już tak dosyć tej padliny że jeżdżę z pedałem miękkim do połowy nie chce mi się kombinować...

Link to comment
Share on other sites

idiota jakiś konstruował zaciski

konstrukcja zacisku z hamulcem ręcznym jest taka a nie inna

jest tam pełno kanalików w których jest powietrze i ciężko sie go pozbyc

najlepsza metoda odpowietrzenia układu jest metoda na Vacuum

Link to comment
Share on other sites

Jesli zostalo zassane powietrze przez zbiorniczek to dostalo sie do ABS i pompy hydraulicznej. Odpowietrzanie wykonasz tylko za pomoca przyrzadu do napelniania i odpowietrzania na stacjach obslugi

Link to comment
Share on other sites

Jesli zostalo zassane powietrze przez zbiorniczek to dostalo sie do ABS i pompy hydraulicznej. Odpowietrzanie wykonasz tylko za pomoca przyrzadu do napelniania i odpowietrzania na stacjach obslugi

Nieprawda,ja wymieniając uszczelnienie w zacisku dopuściłem do wycieku całego płynu ze zbiornika odpowietrzyłem bez pomocy warsztatów odpowietrzając według podpowiedz kolegów z forum.Zaoszczędziłem trochę kasy dzięki nim, za co bardzo dziękuję, trochę się kolego wysil a wszystko znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Napisalem jak odpowietrzyc ABS wedlug poradnika,,Sam naprawiam"a ze sa inne sposoby to dobrze

Link to comment
Share on other sites

Witam spytam sie tu:)

Będę zmieniał jeden zacisk tylny i chciałem jeszcze raz odpowietrzyć cały układ.

I tu mam pytanie, przy odpowietrzaniu zacząć od koła najbliżej do najdalszego od pompy?(tzn. LP, PP, LT i PT)

I jak daje nowy zacisk który nie jest zalany płynem to jak go dobrze odpowietrzyć ? (zacisk w ręce tak żeby odpowietrznik był najwyżej ?)

Czy silnik ma pracować czy na wyłączonym?

Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zaczyna sie od koła najbliżej ABS-u

zacisk odpowietrza sie w reku, łatwiej go odpowietrzyć

dobrze jak jest właczony silnik

pamietaj aby nigdy nie dopuscic do momentu aby w zbiorniczlku było sucho

Link to comment
Share on other sites

ja podczas zmiany zacisku z tyłu..poprostu odpowietrzałem standardowa metoda, czyli jeden pompuje a drugi odkreca odpowietrznik i zawsze było ok a juz wiele razy odpowietrzalem w ten sposób...j w tym przypadku wystarczyło odpowietrzyc to jedno koło...skoro odkrecasz jeden zacisk i nie naciskasz pedała hamulca to inne Ci sie nie zapowietrza..

Link to comment
Share on other sites

wystarczyło odpowietrzyc to jedno koło...skoro odkrecasz jeden zacisk i nie naciskasz pedała hamulca to inne Ci sie nie zapowietrza..

pod warunkiem że nie dopuścisz do oprużnienia zbiorniczka bo wtedy możesz i pompować przez wszystkie 4 a i tak będziesz w lesie

Link to comment
Share on other sites

no najwazniejsze to nie dopuscić do oprużnienia zbiorniczka ....wiadomo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...