Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak odpowietrzyć hamulce z pompą ABS


ispee

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Czy w B5 jest coś takiego jak odpowietrzanie pompy ABSu (VAGiem lub jakimś odpowietrznikiem na pompie) po całkowitym opróżnieniu zbiorniczka płynu? Odpowietrzyłem po regeneracji tylnych zacisków wszystkie koła, nie leci już żadne powietrze z zacisków a pedał dosyć luźno można bez problemu wcisnąć prawie do podłogi i auto hamuje bardzo słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=239874.0

NIe ma może opisane jak ale dowiedziałbyś się że w tym modelu nie da rady VAG-iem. U mnie mechanior zrobił i jest wszystko ok. Tak jak mówił Tomek trzeba wziąć kolejny litr płynu i wtedy odpowietrzać bo powietrze może później troszkę wylecieć a nie zaraz na początku i tak bylo u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przed chwilą z lapkiem byłem w piwnicy i się coś nie mogłem połączyć z absem :]. Ok jasne dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS w tej wersji nie odpowietrzysz VAG-iem

no chyba że masz ESP

najpierw porządnie odpowietrz tylne zaciski, tam jest zawsze powietrze

odpowietrza sie je w ręku nie na jarzmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi Sir Dewastation czemu tył odpowietrzamy w ręku bo nie kumam :mysli:, i czy taka operacja nie spowoduje wypchnięcia tłoczka z zacisku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie chodzi o to, by ułożyć zacisk w takiej pozycji, aby wszystkie pęcherzyki powietrza mogły ujść ku odpowietrznikowi

A przed tłoczek możesz włożyć np drewienko i juz po kłopocie

Choć wg mnie najlepiej było by napompować zacisk do max. pozycji wysunięcia, odkręcić odpowietrznik i wpychać tłoczek

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy 10-15mm i tak jak napisał mój przedmówca zablokowac

kilkakrotnie potrząsnąć energicznie i odpowietrzyc i tak do momentu aż przestanie isc powietrze

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idiota jakiś konstruował zaciski. Odpowietrznik powinien być w najwyżej położonym możliwym miejscu. Ja mam już tak dosyć tej padliny że jeżdżę z pedałem miękkim do połowy nie chce mi się kombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idiota jakiś konstruował zaciski

konstrukcja zacisku z hamulcem ręcznym jest taka a nie inna

jest tam pełno kanalików w których jest powietrze i ciężko sie go pozbyc

najlepsza metoda odpowietrzenia układu jest metoda na Vacuum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zostalo zassane powietrze przez zbiorniczek to dostalo sie do ABS i pompy hydraulicznej. Odpowietrzanie wykonasz tylko za pomoca przyrzadu do napelniania i odpowietrzania na stacjach obslugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zostalo zassane powietrze przez zbiorniczek to dostalo sie do ABS i pompy hydraulicznej. Odpowietrzanie wykonasz tylko za pomoca przyrzadu do napelniania i odpowietrzania na stacjach obslugi

Nieprawda,ja wymieniając uszczelnienie w zacisku dopuściłem do wycieku całego płynu ze zbiornika odpowietrzyłem bez pomocy warsztatów odpowietrzając według podpowiedz kolegów z forum.Zaoszczędziłem trochę kasy dzięki nim, za co bardzo dziękuję, trochę się kolego wysil a wszystko znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem jak odpowietrzyc ABS wedlug poradnika,,Sam naprawiam"a ze sa inne sposoby to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam spytam sie tu:)

Będę zmieniał jeden zacisk tylny i chciałem jeszcze raz odpowietrzyć cały układ.

I tu mam pytanie, przy odpowietrzaniu zacząć od koła najbliżej do najdalszego od pompy?(tzn. LP, PP, LT i PT)

I jak daje nowy zacisk który nie jest zalany płynem to jak go dobrze odpowietrzyć ? (zacisk w ręce tak żeby odpowietrznik był najwyżej ?)

Czy silnik ma pracować czy na wyłączonym?

Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna sie od koła najbliżej ABS-u

zacisk odpowietrza sie w reku, łatwiej go odpowietrzyć

dobrze jak jest właczony silnik

pamietaj aby nigdy nie dopuscic do momentu aby w zbiorniczlku było sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podczas zmiany zacisku z tyłu..poprostu odpowietrzałem standardowa metoda, czyli jeden pompuje a drugi odkreca odpowietrznik i zawsze było ok a juz wiele razy odpowietrzalem w ten sposób...j w tym przypadku wystarczyło odpowietrzyc to jedno koło...skoro odkrecasz jeden zacisk i nie naciskasz pedała hamulca to inne Ci sie nie zapowietrza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczyło odpowietrzyc to jedno koło...skoro odkrecasz jeden zacisk i nie naciskasz pedała hamulca to inne Ci sie nie zapowietrza..

pod warunkiem że nie dopuścisz do oprużnienia zbiorniczka bo wtedy możesz i pompować przez wszystkie 4 a i tak będziesz w lesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...