[B5 AVG] Na pewno termostat?
0

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Na jesieni wymieniłem termostat i nawet nie zwracałem na to uwagi.

    Znaczy jak jade to złapie te 90C, ale to po ok 10km w temperaturze ok 0C. Ale jak zatrzymam sie to bardzo szybko traci temperature i na jałowym to praktycznie nie łapie temperatury,

    Czy to napewno termostat? bo nie taak dawno wymieniłem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ew. podłącz pod VAG'a, ale to będzie raczej termostat, możesz jeszcze spróbować przysłonić chłodnicę, ale jak będzie dalej to samo to raczej termostat do wymiany.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    chłodnica przysłonieta już od jakiegoś czau i dalej to samo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to dla 100% pewności możesz podłączyć jeszcze pod VAG'a, ale główny podejrzany to termostat.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a pod vagim jak mi to wykaze??

    aha, dodam ze wcześniej jak miałem stary termostat to nawet latem jak jeździłem to nie łapał mi 90C, z teraz jednak po jakimś czasie łapie te 90C tylko ich nie trzyma na postoji

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale to wywali mi błąd? bo z tego co pamiętam jak podłączałem sobie jakiś czas temu to normalnie pokazywa mi jak sie temp. zmieniała

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a świece w podgrzewaczu z tyłu głowicy może są sprawne czy nie ? :) sprawdź podając im plusa na krótko jak iskrzy to działa są trzy. wiesz o czym mówie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a świece w podgrzewaczu z tyłu głowicy może są sprawne czy nie ? :) sprawdź podając im plusa na krótko jak iskrzy to działa są trzy. wiesz o czym mówie ?

    wiem o czym mówisz, i jak one padniete to daja taki efekt że jak sie zatrzymam to po chwili spada temperatura i na postaju strasznie cięzko zagrzać samochod??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego to normalne że na biegu jałowym temperatur spada ale nie zejdzie poniżej 70,a odnośnie świec z tyłu głowicy to załancza je komputer i to jak będą spełnione warunki (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    odgrzebuje temat bo zima nadchodzi a tu mam nada to samo.

    Nawet teraz jak bylo +4C złapa mi 90C a jak sie zatrzymałem to zaczało spadać.

    Jak patrze na kanały na klimatroniku to na 51C temperature 90C łapie mi dużo szybciej niż pokazane jest na zegarach, i później na egarach spada troszke a tem cały czas 90C.

    Co jeszcze sprawdzić?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    3600380690

    jak widać na obrazku czujnik temperatury ma 4 piny zrobione jest to w ten sposób, że 2 piny idą do deski na wskaźnik temp a 2 piny idą do sterownika.

    Miałem taki przypadek, że czujnik z deski się uszkodził na tle ze nie było błędu jednak raz pokazywał a raz nie natomiast ten drugi czujnik który ląduje do sterownika był sprawny i pokazywał dobra temperaturę. Wymieniliśmy więc czujnik problemy z temperaturą zniknęły.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tylko że u mnie raczej n jest problem z odczytem tylko walcze ze spdkiem temperatury na postoje, a zaczzyna sie to dziać teraz jak było +5C to już widac ze wskazówka lecii w dół

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    temp na kliamtorniku sprawdzasz na kanale 49:wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzisiaj własnie doczytałem, bo w jakiejś rozpisce co znalazem pisało o 51 i tak sprawdzałem, wiec dzieiej wieczorem jeszcze sprawdze raz

    A jest może gdześ rozpiska co na którym kanale jest? mam 87kanałów chyba

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jest na forum

    KLIMATRONIK

    Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.

    Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej.

    Dostępne kody diagnostyczne.

    Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.

    Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów.

    Wyświetlana wartości kodu.

    1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej

    2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)

    3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)

    4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)

    5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód

    6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)

    7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)

    8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)

    9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)

    10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury

    11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

    12 Specjalna wartość klapy centralnej

    13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)

    14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz

    15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

    16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza

    17 Prędkość samochodu (km/h)

    18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)

    19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)

    20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)

    21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony

    22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)

    23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)

    24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się

    25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down

    26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)

    27 Wartość kodu (Coding value)

    28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)

    29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)

    30 Wersja programu

    31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)

    32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury

    33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej

    34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz

    35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza

    36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)

    37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.

    38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

    39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

    40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)

    41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)

    42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

    43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

    44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)

    45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)

    46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)

    47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)

    48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)

    49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

    50 Czas postoju (min)

    51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC

    52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.

    Zobacz poniżej.

    53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz

    poniżej.

    54 Znak sterujący

    55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji

    56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)

    57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)

    58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)

    59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód

    60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)

    61 Wersja programu (ostatnia)

    --------------------------------------------------------------------------------

    Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)

    00.0 brak błędów

    02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)

    02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1

    02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa

    02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie

    03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1

    03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1

    03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa

    03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie

    04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)

    04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1

    04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa

    04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie

    05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)

    05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz

    poniżej)

    05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

    05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie

    06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz

    poniżej)

    06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1

    06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa

    06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie

    07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz

    poniżej)

    07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1

    07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa

    07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie

    08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)

    08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1

    08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa

    08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie

    08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)

    08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie

    08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana

    11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)

    11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1

    11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa

    11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie

    11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)

    11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie

    11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)

    13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1

    13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa

    13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie

    13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)

    13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie

    13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana

    15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)

    15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1

    15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa

    15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie

    15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)

    15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie

    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

    17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu

    18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe

    18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

    20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)

    20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie

    22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

    22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

    22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)

    29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła

    29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła

    29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie

    29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

    Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):

    *02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony

    *04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury

    *05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury

    *05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone

    *06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,

    diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza

    *07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0

    *08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie

    *08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    *11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

    *11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    *13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

    *13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    *15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)

    *15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    *20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund

    *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

    *22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony

    Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.

    Część warunkowa

    a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony

    b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500

    c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000

    d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000

    e1 Funkcje systemu OK

    f1 Funkcje systemu OK

    a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)

    b2 Niskie napięcie

    c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.

    d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)

    e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)

    f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)

    a3 Wybrany tryb ECON

    b3 Wybrane OFF

    c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska

    d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)

    e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy

    f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)

    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

    Kropka dziesiętna

    Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON

    Kropka dziesiętna

    Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu

    Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.

    Część warunkowa

    a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury

    b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)

    c1 Zamknięty zawór ogrzewania

    d1 Przewody dwukierunkowe

    e1 Kompresor klimatyzacji ON

    f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON

    a2 Klapa przepływu powietrza otwarta

    b2 Klapa przepływu powietrza otwarta

    c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta

    d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

    e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

    f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"

    a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"

    b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”

    c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"

    d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

    e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

    f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"

    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

    Może się przydać odnośnie tych kodów:

    http://img205.imageshack.us/my.php?image=klimalokalizacjasy6.jpg

    Kody i dokłady opis (wersja EN)

    http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    i właśnei n tym wyczytałem zeby patrzeć na 51 kanał

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    aa fakt to jest od przedlifta spis kanałów

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W polifcie A3 8L trzeba patrzeć na kanał 51 czy 49 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wczoraj sprawdziłem na kanale 49 i temperature dochodzi do 93 i tak trzyma, ale jak jechaęm pod górkę na 4 to doszło nawet do 97C.

    Mozliwe to?

    Na liczniku cały czas było 90C, ale wczoraj było ciepło i nie spdała tempratura

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy